coinex
راهنمای خرید تکراتو

باج 8 میلیارد دلاری گوگل به سامسونگ؛ اپ‌های گوگل باید اپ پیش‌فرض گوشی‌های گلکسی باشند

تبدیل اپلیکیشن‌ های گوگل به اپلیکیشن‌‌های پیش‌فرض در گوشی های گلکسی یکی از برنامه‌های این شرکت است. اخبار منتشر شده نشان می‌دهند که گوگل برای تحقق این برنامه، مبلغی معادل 8 میلیارد دلار به سامسونگ می‌پردازد.

چند روز پیش اعلام شد که گوگل قصد دارد درآمد تبلیغاتی که از موتور جستجوی گوگل به دست می‌آورد را با برندهای گوشی‌های هوشمند به اشتراک بگذارد تا آنها را ترغیب کند که اپلیکیشن‌های گوگل را بیشتر از قبل به‌روز‌رسانی کنند.

همچنین مشخص شد که گوگل به برندهایی مثل سامسونگ پول می‌دهد تا بعضی اپلیکیشن‌های گوگل را به عنوان اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در دستگاه‌‌های اندروید تنظیم کند. گوگل بیش از نیمی از درآمد گوگل پلی استور خود را برای این کار پرداخت کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

 


تبدیل اپلیکیشن‌ های گوگل به پیش‌فرض در گوشی های گلکسی

بر اساس گزارش بلومبرگ، این غول جستجوی اینترنتی برای اینکه اپلیکیشن‌های گوگل در گوشی‌های گلکسی به اپلیکیشن‌های پیش‌فرض تبدیل شوند، تنها طی 4 سال 8 میلیارد دلار به سامسونگ پرداخت کرده است. ظاهرا این شرکت طی قراردادی به سامسونگ پول پرداخت کرده تا دستیار گوگل، گوگل پلی استور و موتور جستجوی گوگل را به عنوان دستیار صوتی، فروشگاه اپلیکیشن و اپلیکیشن موتور جستجوی پیش‌فرض در تولیدات خود تنظیم کند. جیمز کولوتروس، معاون مشارکت‌ها در گوگل، در حاشیه دادگاه ضد انحصاری که علیه گوگل برگزار شده بود شهادت داد که این شرکت به تولیدکنندگان گوشی‌های اندروید پول می‌دهد تا اپلیکیشن‌های خود را به عنوان اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در صفحه اصلی نگه‌دارند.

تبدیل اپلیکیشن‌ های گوگل به پیش‌فرض در گوشی های گلکسی

این مدیر اجرایی گوگل در پاسخ به سوالات وکیل شرکت Epic Games در سانفرانسیسکو شهادت داد که ظاهرا شرکت گوگل این طرح را برای جلوگیری از ارائه سرویس شرکت‌های رقیب به گوشی‌های اندرویدی ارائه داده است. برای مثال شرکت سامسونگ دستیار صوتی (Bixby) و فروشگاه اپلیکیشن (Galaxy Store) خاص خودش را دارد. سامسونگ با شرکت متا (Facebook) و مایکروسافت نیز همکاری دارد و موتور جستجوی Bing نیز می‌توانست به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در گوشی‌ها و تبلت‌‌های گلکسی تنظیم شود. اگر برنامه‌هایی غیر از اپلیکیشن‌های گوگل به عنوان اپلیکیشن‌های پیش‌فرض دستگاه‌های سامسونگ باشند، به کنترل گوگل بر اکوسیستم اندروید آسیب وارد می‌شود.

علاوه‌بر‌این، جیمز کولوتوروس فاش کرد که بیش از نیمی از درآمد حاصل از گوگل پلی استور به شرکت سامسونگ می‌رسد. اسم رمز برنامه این شرکت برای به اشتراک‌ گذاشتن درآمد تبلیغاتی Project Banyan است. این برنامه با خارج کردن اپ‌استورهای شخص ثالث از اکوسیستم اندروید جلوی رقابت را می‌گیرد. این اطلاعات نشان می‌دهد که چرا سامسونگ دیگر برنامه‌هایی مثل Bixby ،Play Store و Samsung Messages را توسعه نمی‌دهد.

شما در استفادۀ روزانه خود از گوشی‌های هوشمند کدام را ترجیح می‌دهید؟ اپلیکیشن‌های گوگل یا اپلیکیشن‌های شرکت‌های دیگر؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر