coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیفون 16 از یک سیستم خنک کننده جدید بهره خواهد برد

اپل قصد دارد برای نسل بعدی پرچم‌دار خود از یک سیستم خنک کننده جدید بر پایه گرافن استفاده کند تا آیفون 16 مانند آیفون 15 مشکل داغ کردن نداشته باشد.

مدت زیادی از فروش آیفون 15 در سپتامبر نگذشته بود که کاربران متوجه مشکل غیرمعمول گرم شدن آیفون‌های جدید اپل شدند. اپل مشکل را بررسی کرد و متوجه شد که مشکل گرم شدن به دلیل نرم‌افزار ناکارآمدی بود که قبل از به‌روزرسانی iOS 17.0.3 عرضه شده بود.

شرکت با انتشار آپدیتی نوید داد که مشکل آیفون 15 حل شده است. اما حتی پس از آپدیت هم برخی از کاربران گزارش داده‌اند آیفون 15 همچنان مشکل گرم شدن را دارد. حال به نظر می‌رسد اپل برای جلوگیری از بروز این مشکل در نسل بعدی گوشی‌های خود به دنبال راه حل است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


آیفون 16 از یک سیستم خنک کننده جدید بهره خواهد برد

اپل قصد دارد در سال آینده سیستم خنک کننده خود را ارتقا دهد. طبق گزارش افشاگری با نام @KosutamiSan در ایکس، اپل در حال کار بر روی یک سیستم تبدیل حرارتی گرافنی برای سری آیفون ۱۶ است تا هرگونه مشکلات مربوط به خنک کنندگی در آینده را حل کند. علاوه بر این، گزارش‌ها نشان می‌دهند اپل در نظر دارد در مدل Pro، باتری را در یک پوسته فلزی قرار دهد تا در رسانایی حرارت بهبودی حاصل شود.

سیستم گرافنی که ممکن است اپل برای آیفون‌های نسل بعدی استفاده کند، به بخش خنک‌کننده دستگاه کمک می‌کند و احتمالا سری آیفون ۱۶ از این نظر بهینه شده و بدون تولید گرمای زیاد اجرا شود.

آیفون 16 از یک سیستم خنک کننده جدید بهره خواهد برد

علاوه بر این، به نظر نمی‌رسد اپل علاقه‌‌ای به تغییر کامل سیستم خنک کننده خود با استفاده از محفظه بخار (vapor chambers) داشته باشد. اگرچه تحلیلگر Ming-Chi Kuo اشاره کرد که اپل در آینده ممکن است از محفظه بخار در داخل آیفون‌ها استفاده کند، اما این هنوز به واقعیت تبدیل نشده است.

آیفون‌ها با دستگاه‌های اندرویدی در برخی جنبه‌ها قابل قیاس نیستند. با این حال، می‌بایست به این نکته اشاره کرد که سامسونگ برای تمام سری پرچمدار گلکسی S23 و همچنین گلکسی S23 FE که یک گوشی میان‌رده با یک تراشه قدیمی بوده، از خنک کننده محفظه بخار استفاده می‌کند. دیگر گوشی‌ها مانند گلکسی S22 از پد گرافیتی برای هدایت حرارت استفاده می‌کنند.

در نهایت شایان ذکر بوده که گرچه منبع ادعا می‌کند اپل در حال کار بر روی «سیستم گرافنی حرارتی» است، اما مشخص نیست منظور آن‌ها گرافن است یا گرافیت. سامسونگ از پدهای گرافیتی حرارتی برای خنک کردن برخی از گوشی‌های خود، از جمله گلکسی S22، استفاده کرده است. اما از نظر فنی، تفاوتی بین گرافن و گرافیت وجود دارد؛ در واقع، گرافن می‌تواند به عنوان یک لایه گرافیت با ضخامت یک اتم توصیف شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما کاربران تکراتو درباره سیستم خنک کننده جدید اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر