;
coinex

هوش مصنوعی جمینای گوگل تا اوایل 2024 آماده نمی‌شود؛ برای رقیب ChatGPT باید بیشتر منتظر بمانید

هوش مصنوعی جمینای گوگل که رقیب قدری برای ChatGPT خواهد بود تا اوایل سال آینده آماده نمی‌شود. طبق گزارش‌ها شرکت گوگل راه‌اندازی سیستم هوش مصنوعی Gemini را تا سه ماه اول سال 2024 عقب انداخته است.

علت تأخیر شرکت گوگل در راه‌اندازی جمینای می‌تواند ناتمام بودن بخش اصلی سیستم این هوش مصنوعی  باشد. عامل دیگر می‌تواند شکست اخیر Bard در ارائه نسخه آزمایشی اوایل سال جاری باشد، چرا که گوگل قصد دارد هر دو سیستم را یکپارچه کند.

به نظر می‌رسد گوگل در رقابت برای توسعه هوش مصنوعی با مشکل مواجه شده است، چرا که باید در مقابل رقیب اصلی خود یعنی OpenAI به میدان برود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


معرفی هوش مصنوعی جمینای گوگل به تعویق افتاد

بر اساس اخبار سایت اینفورمیشن، ظاهرا گوگل راه‌اندازی هوش مصنوعی جدید خود با نام جمینای را تا سه ماه اول سال 2024 به تعویق انداخته است. از آنجا که گوگل به چند مشتری و شرکای تجاری خود اعلام کرده بود که این هوش مصنوعی در این ماه عرضه می‌شود این تأخیر یک اتفاق ناگوار به حساب می‌آید.

هوش مصنوعی جمینای گوگل
هوش مصنوعی جمینای گوگل

همانطور که سایت اینفورمیشن منتشر کرد مشکل گوگل این است که هنوز دارد بر روی نسخه اولیه ماشین هوش مصنوعی مکالمه خود کار می‌کند. جمینای قرار است با توانایی انجام کارهای پیچیده و کمی ساده‌تر وارد بازار شود. با این حال افرادی که بر روی هوش مصنوعی کار می‌کنند تنها نسخه‌های کوچکی از آن را توسعه داده‌اند و آماده‌سازی مدل اصلی کمی طول می‌کشد.

افرادی که بیشتر در مساله توسعه این هوش مصنوعی درگیر هستند گفتند که گوگل می‌خواهد قبل از اینکه در مقیاس گسترده به توسعه‌دهندگان دسترسی دهد ویژگی‌های بیشتری را برای کاربران عادی پیاده کند.

علاوه‌براین، تأخیر ممکن است به گوگل کمک کند تا با آرامش بیشتری فرآیند توسعه جمینای را پیش ببرد. ظاهرا پس از دموی بارد در سال جاری و خطای ظریف اما مهمی که در سیستم این هوش مصنوعی به وجود آمد نگرانی‌هایی در مورد ادغام جمینای و بارد وجود دارد. این دموی ضعیف می‌تواند یکی دیگری از دلایل تأخیر در راه‌اندازی جمینای باشد. افرادی که در این پروژه همکاری می‌کنند با تمام توان برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در این پروژه کار می‌کنند.

سرگئی برین (Sergey Brin)، یکی از بنیانگذاران گوگل، مجددا در ماه جولای به این شرکت برگشت تا در ساخت سیستم جدید هوش مصنوعی جمینای همکاری کند. هدف از این مدل هوش مصنوعی ایجاد یک مدل پایه شبیه به انسان در نسل بعدی است. Gemini پاسخ گوگل به مدل GPT-4 شرکت OpenAI است که امید دارد از آن برای تقویت تلاش‌های خود در حوزه Google Cloud استفاده کند.

از آنجا که گوگل به دنبال ایجاد تغییرات و اندازه‌های مختلف در جمینای است تا در مواقع نیاز از آن استفاده شود، این سیستم به عنوان یک نسخه از PaLM 2 طراحی شده است.

به نظر می‌رسید شاهد عرضه رسمی هوش مصنوعی جمینای گوگل در ماه سپتامبر باشیم. گوگل شروع به ارائه نمونه‌هایی از این سیستم به توسعه‌دهندگان خارجی کرده بود و حالا این توسعه‌دهندگان باخبر می‌شوند هوش مصنوعی جمینای گوگل تا سه ماه اول سال 2024 عرضه نمی‌شود. در آن زمان، گفته شده بود که شرکت به دنبال کار بر روی «خدمات مصرف‌کننده و فروش آن به کسب و کارها از طریق خدمات ابری شرکت است.»

علاوه‌براین، ادغام Gemini با Vertx AI توجه همه را جلب کرد. این امر باعث شد افزونه‌های زیادی به بارد اضافه شود که در حال حاضر این افزونه‌ها برای Gmail، Maps، YouTube، هتل‌ها و پروازها در دسترس عموم قرار دارند.

متاسفانه باز هم باید منتظر هوش مصنوعی گوگل بمانیم چرا که این شرکت به عنوان رقیب اصلی OpenAI هنوز راه زیادی در پیش دارد. در این بین اپلیکیشن Android ChatGPT که شامل مدل GPT-4 است قدمی رو به جلو برای OpenAI به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند با مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI رقابت کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر