;
coinex

اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT رسما منتشر شد

سرانجام پس از انتظار فراوان، اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT منتشر شد تا کاربران اندرویدی نیز همچون دارندگان آیفون به این فناوری دسترسی پیدا کنند.

نزدیک به دو ماه پیش OpenAI اپ ChatGPT را برای سیستم‌عامل iOS رونمایی کرد و حالا این شرکت سرانجام اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT را منتشر کرد تا کاربران محصولات اندرویدی همچون کاربران آیفون و آیپد امکان استفاده از خدمات این چت‌بات محبوب را از طریق برنامه‌ای مخصوص، داشته باشند.

این اتفاق در حالی رقم خورده که مدتی پیش OpenAI اعلام کرده بود که این برنامه به‌زودی برای اندروید هم عرضه خواهد شد و البته چندین روز پیش نیز خبر از دسترسی کاربران اندروید طی چند روز دیگر به این اپ داده بود. هم‌اکنون هم شاهد تحقق این وعده برای کاربران اندرویدی هستیم.

درحالی اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید منتشر شده که کمتر از یک ماه قبل اعلام شد برای نخستین‌بار از هنگام انتشار عمومی، تعداد کاربران این چت‌بات کاهش داشته است. لذا با عرضه اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT شاید تعداد کاربران این چت‌بات دوباره روند صعودی خود را به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید: ورلد کوین (Worldcoin) به عنوان ارز دیجیتال خالق ChatGPT راه‌اندازی شد

انتشار رسمی اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT

شرکت OpenAI خبر انتشار برنامه مخصوص اندروید چت‌جی‌پی‌تی را طی توییتی اعلام کرد. البته این اپلیکیشن هم‌اکنون صرفاً در چند کشور آمریکا، هند، بنگلادش و برزیل برای کاربران ارائه شده است، اما به‌زودی کاربران کشورهای دیگر نیز توانایی دانلود و بهره‌مندی از این چت‌بات محبوب را خواهند داشت.

اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT

این چت‌بات یک موفقیت شگرف برای OpenAI و البته صنعت هوش مصنوعی به‌شمار می‌رود که بعد از عرضه آن، شاهد انتشار چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی متعددی از سوی غول‌های تکنولوژی مختلف بودیم. از آن هنگام اپ ChatGPT در نسخه رایگان و پلاس در اختیار کاربران قرار گرفته که نسخه پلاس آن پولی بوده و از مدل زبانی بزرگ GPT-4 بهره می‌برد.

در نتیجه باید به این موضوع اشاره داشت که بااینکه اپلیکیشن ChatGPT هم‌اکنون برای اندروید منتشر شده، بااین‌حال مدت‌هاست مدل زبانی GPT-4 توسط چت‌بات Bing AI در دسترس کاربران اندرویدی قرار گرفته است. درحالی‌که تعداد زیادی از شرکت‌ها آغاز به عرضه چت‌بات مخصوص خود کرده‌اند، اما فعلاً اپل در این مسیر قدمی برنداشته است. البته براساس گزارشی، اپل روی چت‌بات Apple GPT مشغول کار است و حتی کاربران به‌صورت درون‌سازمانی درحال آزمایش آن هستند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص انتشار اپلیکیشن اندرویدی ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر