;
coinex

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی ؛ معرفی بهترین ابزارهای مولد عکس

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهد که بر اساس متن دلخواه خود، طرح 3 بعدی، نقاشی و عکس طراحی کنید. در این مقاله به شما می‌گوییم که بهترین سایت ها و پلتفرم‌های مولد عکس کدامند تا بتوانید به چندین ابزار برای طراحی‌های خلاقانه دسترسی داشته باشید.

سایت‌های تولید آثار هنری با استفاده از هوش مصنوعی، جزء پیشرفت‌های بحث‌برانگیز اخیر در حوزه هنر و طراحی محسوب می‌شوند. چنین سایت‌هایی طرفداران و مخالفان زیادی دارند. بسیاری از هنرمندان در رابطه با جایگاه این سایت‌ها در حوزه هنر و طراحی و شیوه آموزش دادن این فناوری یا پیشی گرفتن آن از انسان‌ها نگران هستند.

هوش مصنوعی مولد به ما امکان می‌دهد که با استفاده از توضیحات متنی، تصویرسازی کنیم. این فناوری با سرعت شگفت‌انگیزی رو به پیشرفت و توسعه است. برای مثال، شرکت ادوبی چند‌ وقتی‌است که از ادوبی اکسپرس با یک مجموعه ابزار هوش مصنوعی قوی رونمایی کرده و به‌زودی شاهد پررنگ‌تر شدن حضور آثار هنری هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود. بنابراین، اگر در حوزه هنر یا طراحی فعالیت دارید، لازم است که با بهترین سایت های ساخت عکس با هوش مصنوعی آشنا باشید.

در ادامه مطلب، شما را با بهترین سایت‌های این حوزه، عملکرد آنها از نظر کیفیت نتایج نهایی، راحتی استفاده و قابلیت‌های جانبی آشنا می‌کنیم. پس برای آشنایی با این سایت‌ها و انتخاب بهترین سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

نسل جدید مولدهای آثار هنری هوش مصنوعی، مدل‌های مبتنی بر انتشار هستند که متن را به تصویر تبدیل می‌کنند. شما متنی را در توصیف تصویر مورد نظرتان می‌نویسید، پارامترها را تنظیم می‌کنید و بعد از آن، مدل بر اساس این متن و پارامترها، برای شما تصویرسازی می‌کند. بیشتر مولدها، در حالت پیش فرض ابتدا 4 تصویر برای شما تولید می‌کنند و می‌توانید بهترین تصویر را انتخاب کرده و آن را طبق سلیقه و خواست خودتان تنظیم کنید.

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی
سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

در ادامه مطلب، فهرست بهترین سایت های ساخت عکس با هوش مصنوعی را مرور می‌کنیم که بر اساس مدت‌ها بررسی و مقایسه محصولات و سرویس‌های مختلف آماده شده‌اند.

Adobe Firefly – بهترین سایت هوش مصنوعی مولد عکس برای طراحان

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

  • توسعه دهنده: ادوبی
  • پلتفرم: تحت مرورگر
  • قیمت: زیرمجموعه طرح Adobe Creative Cloud
  • دوره رایگان: قابل استفاده برای Creative Cloud
  • مزایا: امکان ادغام با سایر اپلیکیشن‌های Creative Cloud، قابلیت تولید بردار متن و سبک متن، قابلیت‌های ویرایش چندکاره
  • معایب: هنوز در فاز بتا قرار دارد، مستلزم داشتن اشتراک CC است

ادوبی جزء شرکت‌هایی است که دیرتر وارد حوزه سایت‌های تبدیل متن به تصویر شد، اما در سال 2023 توانست بهترین سایت ساخت تصویر با هوش مصنوعی را برای طراحان حرفه‌ای ارائه دهد. این سایت هنوز در فاز بتا قرار دارد؛ اما مفیدترین مولد آثار هنری توسط هوش مصنوعی محسوب می‌شود که یکی از دلایل آن، قابلیت ادغام این ابزار با سایر محصولات Creative Cloud شرکت ادوبی است.

Firefly نسبت به برخی از مدل‌های جدیدتر با داده‌های محدودتری آموزش داده شده است؛ به همین دلیل، محدودیت‌هایی در آن مشاهده می‌شود. اما کاربردها و قابلیت‌های مختلف این ابزار و امکان ادغام آسان آن با سایر محصولات ادوبی، این نقطه ضعف‌ها را جبران کرده است. همچنین، رابط کاربری Firefly نسبت به خیلی از سایت‌های مولد هوش مصنوعی کاربرپسندتر است.

Firefly چند ابزار هوش مصنوعی مختلف برای کاربردهای مختلف دارد؛ از جمله یک مدل جلوه‌های متنی و مدلی برای تغییر رنگ بردارها. با استفاده از ابزار تبدیل متن به تصویر Firefly می‌توان به سرعت تصاویر را ویرایش کرده و نسخه‌های متفاوتی از اجزای مختلف تصویر را تولید کرد. ابزار Generative Fill مبتنی بر Firefly می‌تواند در فتوشاپ و در لایه‌های غیرمخرب تصویر، عناصر جدیدی تولید کند؛ به همراه جزئیاتی مثل سایه‌ها و انعکاس‌ها که در تصاویر موجود ادغام شده و سرعت کار طراحی را بالا می‌برند.

Firefly بر اساس اطلاعاتی مثل Adobe Stock و محتوای عمومی موجود در اینترنت آموزش داده شده است. به نظر می‌رسد که برخی از توسعه دهندگان، از رویکرد Adobe Stock برای جبران خدمات خودشان راضی نیستند. بنابراین شاید این ابزار یک «مولد عکس اخلاقی» نباشد، اما از منظر حقوقی و اخلاقی، نسبت به چند سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی دیگر، بیشتر می‌توان به ادوبی اطمینان داشت.

Firefly بخشی از سیستم Adobe Creative Cloud است که یکسری ابزار تحت مرورگر دارد و ادوبی هم شروع به ادغام قابلیت‌های آن در فتوشاپ (نسخه بتا) و ادوبی اکسپرس کرده است. انتظار می‌رود که به زودی ابزارهای بیشتری از این سیستم منتشر شوند؛ از جمله ابزارهای تبدیل متن به بردار، تبدیل متن به الگو و تبدیل متن به قالب آماده.

بیشتر بخوانید:

تماشا کنید: تصاویر هوش مصنوعی از استادیوم‌هایی با طرح هخامنشی و معماری تخت جمشید

آموزش نحوه استفاده از ChatGPT

Midjourney – بهترین سایت ساخت تصویر با هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر واقع گرایانه

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی
بهترین ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی
  • توسعه دهنده: Midjourney
  • پلتفرم: دیسکورد
  • قیمت: دارای گزینه‌هایی برای اشتراک با هزینه 8 دلار در ماه
  • دوره رایگان: در حال حاضر ندارد
  • مزایا: تولید تصاویر بسیار دقیق، داشتن یک جامعه قوی که می‌توان اطلاعات خوبی از آنها کسب کرد، مناسب بودن طرح اشتراک برای کاربرانی که زیاد تصویرسازی انجام می‌دهند
  • معایب: رابط کاربری تحت دیسکورد برای کاربران مبتدی چندان قابل درک نیست، اگر زیاد از این ابزار استفاده نمی‌کنید، هزینه اشتراک آن زیاد است

Midjourney یک سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی است که در ابتدا نسبت به برخی از مولدهای آثار هنری هوش مصنوعی، قابلیت‌های محدودتری داشت و بیشتر از آن برای ایجاد صحنه‌های فانتزی نقاشی استفاده می‌شد (Midjourney ابزاری است که برنده یک مسابقه هنرهای زیبا شده و از آن برای تولید سلفی‌هایی استفاده شد که سال پیش در اینترنت سروصدای زیادی کردند). اما Midjourney توانسته نسبت به سایر سایت‌های تولید عکس با هوش مصنوعی با سرعت بیشتری رشد و توسعه پیدا کند. Midjourney که حالا نسخه 5.1 آن منتشر شده، قابلیت تولید تصاویر واقع گرایانه را برای سبک‌های هنری مختلف دارد.

ایراد Midjourney این است که رابط کاربری آن در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسد و ممکن است کار با آن برای افراد مبتدی سخت باشد؛ چون باید درخواست تولید تصویر را با استفاده از یک سری فرمان، (مثلاً استفاده از /imagine برای وارد کردن دستور متنی)، برای یک ربات در پلتفرم دیسکورد ارسال کنید. در کانال‌های عمومی، همه می‌توانند دستورات وارد شده توسط شما را مشاهده کنند و شما هم امکان مشاهده فرمان‌های آنها را دارید که این اطلاعات برای یادگیری و ایده پردازی مفید هستند و به شما درباره نحوه تفسیر دستورات توسط مدل‌های هوش مصنوعی، اطلاعات می‌دهند (با طرح اشتراک 48 دلاری این ابزار می‌توانید با استفاده از فرمان /stealth تصویرها را به صورت خصوصی تولید کنید).

اما مهم‌ترین ایراد Midjourney این است که در حال حاضر امکان استفاده رایگان از آن وجود ندارد. طرح عضویت ساده این ابزار که برای تولید حداکثر 200 تصویر قابل استفاده است، 8 دلار در ماه هزینه دارد. برای تولید تصاویر نامحدود در هر ماه، باید 30 دلار هزینه کنید. با طرح‌های عضویت گران قیمت‌تر، می‌توانید تصاویری بیشتر را با سرعت بالاتر تولید کنید.

DALL-E 2 – بهترین سایت هوش مصنوعی مولد عکس از نظر راحتی استفاده

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

  • توسعه دهنده: OpenAI
  • پلتفرم: تحت مرورگر/API
  • قیمت: 15 دلار با 115 اعتبار (تقریباً 460 عکس با تنظیمات پیش‌فرض)
  • دوره رایگان: 50 اعتبار + 15 اعتبار اضافه در هر ماه
  • مزایا: راحتی استفاده، قابلیت تولید انواع سبک‌ها، داشتن ابزارهای مفید
  • معایب: اعتبارهای رایگان این سرویس زیاد نیستند

DALL-E 2 برای افرادی که تازه شروع به استفاده از فناوری هوش مصنوعی کرده‌اند، بهترین سایت هوش مصنوعی مولد عکس محسوب می‌شود و راحتی استفاده از آن نسبت به سایر سایت‌های مجهز به پیشرفته‌ترین ابزارها، بیشتر است. این محصول بسیار شناخته شده است بنابراین راهنماهای زیادی در اینترنت برای آن وجود دارد. با وجود راحتی استفاده از DALL-E 2 نتایج ایجاد شده توسط این ابزار بسیار عالی است؛ از جمله تصاویر واقع گرایانه حاوی جزئیات زیاد. فرایند شروع استفاده از DALL-E 2 بسیار سریع و راحت است، می‌توان به راحتی از تابع تبدیل متن به تصویر آن استفاده کرد و تولید تصویر هم با استفاده از این ابزار با سرعت بالایی انجام می‌شود.

بررسی نتایج نهایی DALL-E 2 نشان می‌دهد که این ابزار قابلیت تولید تصاویر بسیار واضحی را دارد که با آنچه در توضیحات متنی توصیف شده، تطبیق دارند. اما ممکن است قابلیت‌های این سایت ساخت تصویر با هوش مصنوعی برای کاربرانی که به دنبال کنترل بیشتر هستند، محدود باشد. در حال حاضر، نسبت ابعاد و رزولوشن تولید تصویر با این ابزار محدود به 1024×1024 است و گزینه‌ای برای اضافه کردن دستورات منفی وجود ندارد. بعلاوه، محدوده دستورات قابل استفاده در این ابزار نسبت به Midjourney کمتر است. از طرفی، قابلیت‌های outpainting و inpainting این ابزار انعطاف پذیری زیادی برای ویرایش تصاویر فراهم کرده و قابلیت بازسازی قسمت‌های حذف شده از تصویر یا گسترش عکس را ایجاد کرده‌اند.

بهتر از همه اینکه، برای شروع کار با DALL-E 2 به شما اعتبار رایگان تعلق می‌گیرد؛ به همراه حداکثر 15 اعتبار رایگان در هر ماه. این اعتبارها چندان زیاد نیستند اما با استفاده از آنها می‌توانید این ابزار را امتحان کنید و برای خرید آن بهتر تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید:

تماشا کنید: تصاویر هوش مصنوعی از زنان کشورهای مختلف جهان

تشخیص نوع تومور مغزی با هوش مصنوعی در عرض 20 دقیقه!

Stable Diffusion – بهترین سایت هوش مصنوعی مولد عکس اپن سورس

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی
بهترین سایت های ساخت عکس با هوش مصنوعی
  • توسعه دهنده: Stability AI
  • پلتفرم: تحت مرورگر/API
  • قیمت: رایگان (یا اعتبار DreamStudio)
  • دوره رایگان: 100 اعتبار رایگان در DreamStudio
  • مزایا: رایگان و اپن سورس، کد این ابزار در اختیار توسعه دهندگان قرار دارد، داشتن گزینه‌های پیشرفته‌تر و روزلوشن بالاتر
  • معایب: استفاده رایگان از این ابزار نیاز به اطلاعات فنی دارد، کنترل زیادی بر سوء استفاده توسط کاربران ندارد

بهترین سایت های ساخت عکس با هوش مصنوعی که تا به اینجا معرفی شدند، به روش‌های مختلف نیاز به پرداخت هزینه داشتند؛ اما می‌توان از Stable Diffusion که یک ابزار اپن سورس است، بدون هیچ هزینه‌ای استفاده کرد. تنها ایراد Stable Diffusion این است که استفاده از آن نیاز به کار بیشتری دارد. می‌توانید این ابزار را روی سیستم خودتان هم اجرا کنید اما سیستم شما باید قدرتمند باشد و باید با نحوه نصب این ابزار آشنا باشید. می‌توانید این ابزار را به صورت آنلاین هم اجرا کنید؛ مثلا از طریق Google collabs یا اینکه می‌توانید از طریق وب اپلیکیشن DreamStudio هم با این ابزار کار کنید؛ اما این حالت رایگان نیست.

در هر صورت، Stable Diffusion یک سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی است که از نظر دقت و محدوده سبک‌های قابل تولید، در سطح DALL-E 2 قرار دارد. این ابزار در برخی از سبک‌ها نسبت به DALL-E 2 برتری دارد و از نظر نسبت ابعاد هم از DALL-E 2 پیشرفته‌تر است. می‌توانید مقیاس تصاویر را تا 2048×2048 پیکسل افزایش دهید (ممکن است در این حالت اجزای زائدی به تصویر اضافه شوند) و قابلیت اضافه کردن دستورات منفی و استفاده از عدد بذر (Seed) برای محدود کردن میزان تصادفی بودن تصاویر هم جزء امکانات این ابزار هستند.

همچنین Stable Diffusion قابلیتی دارد که می‌تواند عمق تصویر ارائه شده توسط کاربر را درک کرده و آن را در تصویر تولید شده اعمال کند. رابط کاربری Stable Diffusion به اندازه DALL-E 2 کاربرپسند نیست و باید در انتخاب اصطلاحات و واژگان کمی دقت داشته باشید؛ اما این ابزار بسیار انعطاف‌پذیر است. می‌توانید کد Stable Diffusion را به صورت رایگان در گیت‌هاب پیدا کنید و توسعه دهندگان هم می‌توانند از آن در اپلیکیشن‌های خودشان استفاده کنند. در صورتی که مسیر استفاده از DreamStudio را انتخاب کنید، این ابزار 10 دلار برای 1000 اعتبار هزینه دارد – که برای تولید 5000 عکس با تنظیمات پیش‌فرض کفایت می‌کند.

DeepFloyd IF – بهترین سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی برای اضافه کردن متن در تصاویر

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

  • توسعه دهنده: DeepFloyd
  • پلتفرم: تحت مرورگر از طریق Hugging Face
  • قیمت: رایگان
  • مزایا: قابلیت کار با متون، قابلیت تغییر عبارت بذر برای تولید سبک‌های خاص‌تر، رایگان
  • معایب: فقط مجوز استفاده برای تحقیقات را دارد.

یکی از نقطه ضعف‌های مهمی که حتی در بهترین سایت های ساخت عکس با هوش مصنوعی مشاهده می‌شود (به غیر از ابزار خاص جلوه‌های متنی در Firefly)، متن است. ابزارهایی مثل Midjourney سعی کرده‌اند بر این مشکل غلبه کنند اما هنوز هم متون تولید شده توسط این ابزارها عجیب هستند و به خط انسان شباهت زیادی ندارند.

DeepFloyd IF یک سایت سخت عکس با هوش مصنوعی است که قابلیت تولید متن در تصاویر را دارد. این سایت تولید عکس با هوش مصنوعی انشعابی از محصول تیم Stable Diffusion بوده و مثل ابزار این تیم، رایگان و اپن سورس است. برای برخی از سبک‌های تصویرسازی، این ابزار نسبت به Stable Diffusion برتری دارد (به‌خصوص در صورت استفاده از کلمه پولاروید که تصاویر ایجاد شده با این دستور کاملاً شبیه به تصاویر پولاروید واقعی هستند). اما مهم‌ترین قابلیت این سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی این است که می‌توانید در تصویر تولید شده، متن درج کنید. مثلاً می‌توانید یک کافه در شب با تابلوی نئون «Open» طراحی کنید یا آدمی که تابلویی با نوشته‌ای خاص را در دست گرفته است.

مثل همه سایت ها ساخت عکس با هوش مصنوعی، این ابزار هم گاهی اوقات دچار اشتباهات جزئی می‌شود. مثلاً برای اسم سایت Creative Bloq یک q در انتهای نام سایت اضافه می‌کند، اما نسبت به همه سایت‌های مشابه، توانایی بیشتری برای کار با متن دارد و با استفاده از آن می‌توانید نه فقط در تابلوها بلکه روی کلاژها، پارچه‌ها، پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی و غیره متن اضافه کنید. این ابزار می‌تواند رویای کسانی که میم اینترنتی طراحی می‌کنند، باشد. Deep Floyd IF در حال حاضر به صورت دمو در دسترس است و مجوز تحقیقاتی و غیرتجاری آن از طریق Hugging Space ارائه می‌شود.

Craiyon – بهترین سایت رایگان مولد آثار هنری با هوش مصنوعی

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی
بهترین سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی
  • توسعه دهنده: Craiyon LLC
  • پلتفرم: تحت مرورگر و اپلیکیشن اندروید
  • قیمت: رایگان (یا خرید طرح اشتراک با هزینه 5 دلار در ماه)
  • مزایا: نسخه رایگان، راحتی استفاده بدون نیاز به تنظیم، قابل استفاده به صورت اپلیکیشن اندروید
  • معایب: قابلیت‌های بسیار محدود، برخی نتایج بسیار بد هستند، نسخه رایگان شامل تبلیغات است

برای اشخاص کنجکاوی که قصد امتحان کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی را دارند و به دنبال دردسرهای ایجاد اکانت یا خرید اعتبار نیستند، Craiyon می‌تواند بهترین سایت ساخت تصویر با هوش مصنوعی باشد. کافی‌است وارد سایت Craiyon شده، متن مورد نظرتان را تایپ کنید تا Craiyon شروع به تولید تصویر برای آن کند. ایراد Craiyon این است که ممکن است نتایج تولید شده بسیار عجیب و ترسناک باشند؛ به‌خصوص چهره انسان‌ها که به طرز وحشتناکی در هم ریخته می‌شود. همچنین این ابزار کمی کند و شامل تبلیغات است مگر اینکه نسخه غیررایگان آن را بخرید.

البته این به معنای بد یا بی فایده بودن Craiyon نیست؛ بلکه این سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی می‌تواند نتایج جالب و متنوعی را تولید کند که آن را تبدیل به یک ابزار جالب برای ایده‌پردازی کرده‌اند. اما قابلیت‌های Craiyon محدود هستند و هیچ ابزار ویرایش درون اپلیکیشنی یا مولد تصویر به تصویری در آن وجود ندارد و با وجود اینکه حالا می‌توان دستورات منفی را هم در این مولد وارد کرد، اما نمی‌توان کارهای زیادی با این اپلیکیشن انجام داد. این ابزار قبلا با نام Dall-E mini شناخته می‌شد.

بیشتر بخوانید:

سند هوش مصنوعی کشور در انتظار تایید مرکز ملی فضای مجازی است

تماشا کنید: بازسازی نحوه صحبت‌کردن مردم با زبان‌های باستانی توسط هوش مصنوعی

CF Spark7 – ابزاری برای تولید تصاویر رنگی و فراتر از آن

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

  • توسعه دهنده: Creative Fabrica
  • پلتفرم: تحت مرورگر
  • قیمت: رایگان/ هزینه طرح اشتراک از 9 دلار در ماه
  • مزایا: قابلیت‌هایی فراتر از تولید عکس، کسب درآمد از تصاویر تولید شده، یک جامعه کاربری بزرگ
  • معایب: نداشتن قابلیت کنترل زیاد، سرعت پایین

CF Spark یکی از بهترین سایت های ساخت عکس با هوش مصنوعی با امکاناتی بیشتر از تصویرپردازی است. این ابزار بخشی از بازار آنلاین Creative Fabrica است که در آن فونت‌ها، تصاویر گرافیکی و سایر آیتم‌های دیجیتال به فروش می‌رسند. یک نسخه کاملاً رایگان از این مولد تصویر وجود دارد، اما در صورت پرداخت هزینه اشتراک، اگر تصاویر شما در بازار فروخته شوند، می‌توانید درآمد کسب کنید.

CF Spark از نظر طیف قابلیت‌ها یکی از بهترین سایت های ساخت تصویر با هوش مصنوعی است. با این ابزار علاوه بر تبدیل متن به تصویر، می‌توانید متن، الگو، فایل‌های PNG شفاف و صفحات رنگ‌آمیزی تولید کنید. این سایت یک ابزار اختصاصی برای ایجاد دستورات هم دارد. بعلاوه، جامعه کاربری CF Spark بسیار فعال است و کاربران آن تا به امروز بیشتر از پنج میلیون تصویر تولید کرده‌اند. در این سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی می‌توانید با دیدن تصاویر تولید شده توسط دیگران، الهام بگیرید، دستورات و عبارت‌های seed آنها را ببینید و با ترکیب و ایده گرفتن از آنها، تصاویر جالب‌تری تولید کنید.

ایراد CF Spark این است که کنترل زیادی بر تصاویر تولید شده ندارید و فقط چند سبک هنری از پیش تعریف شده خواهید داشت. بعلاوه، سرعت CF Spark برای تولید تصویر پایین است (در صورت خرید طرح اشتراک، می‌توانید تصاویر را با سرعت بالاتری تولید کنید و همزمان چند تصویر را برای تولید در صف داشته باشید). CF دائماً در حال اضافه کردن قابلیت است بنابراین ممکن است به مرور شاهد ایجاد تغییرات مهمی در این پلتفرم باشیم.

Shap-E – سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر سه بعدی

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

  • توسعه دهنده: OpenAI
  • پلتفرم: API یا تحت مرورگر از طریق Hugging Face
  • قیمت: رایگان
  • مزایا: قابلیت تولید تصاویر سه بعدی بر اساس دستورات متنی، قابلیت استخراج تصاویر تولید شده برای استفاده در ابزارهایی مثل Blender، در حال حاضر رایگان
  • معایب: تصاویر سه بعدی چندان بی نقص و کامل نیستند

سایت‌های مولد عکسی که تا اینجا معرفی شدند، تصاویر 2 بعدی تولید می‌کنند، اما SHAP-E قابلیت تولید تصاویر سه بعدی را هم دارد. این تصاویر کیفیت خیلی خوبی ندارند، اما SHAP-E تا به امروز بهترین مولد تصاویر سه بعدی با هوش مصنوعی بوده که می‌توان خروجی‌های آن را به صورت فایل‌های .glb استخراج کرده، در مایکروسافت پینت سه بعدی یا بلندر باز کرد و بعد برای چاپگرهای سه بعدی، به فایل STL تبدیل کرد.

Shap-E به معماران امکان می‌دهد که ابعاد، مواد و رنگ‌ها را مشخص کنند. هنرمندان طراح بازی‌های سه بعدی هم می‌توانند از این سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی برای ایجاد محیط‌های مجازی استفاده کنند. با توجه به پیشرفت‌های 12 ماه اخیر تکنولوژی هوش مصنوعی، قطعاً این ابزار در آینده نزدیک بسیار توانمندتر خواهد شد. می‌توان کد استنتاج، وزن مدل و نمونه‌های آن را از صفحه گیت‌هاب Shap-E دانلود کرد و می‌توانید این کد را با استفاده از فرمان pip پایتون نصب کنید (برای استفاده از این کد نیاز به یک جی پی یوی انویدیا و یک سی پی یوی قوی دارید).

جمع‌بندی

در این مطلب با چند سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی آشنا شدید؛ اما انتخاب بین این سایت‌ها بستگی به نتیجه مورد نظر شما، نحوه استفاده از نتایج، مبلغی که مایل به پرداخت هستید و کیفیت خروجی دارد. در حال حاضر از نظر خیلی از کاربران، Midjourney برای تولید تصاویر واقع‌گرایانه بهترین گزینه محسوب می‌شود چون کیفیت تصاویر این محصول از زمان رونمایی از آن در سال 2022 ارتقای چشمگیری داشتند. اما متأسفانه در حال حاضر امکان استفاده رایگان از Midjourney وجود ندارد.

قبل از انتخاب سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی توجه داشته باشید که این سایت‌ها در زمینه تفسیر دستورالعمل‌های وارد شده 100% دقیق عمل نمی‌کنند. ممکن است با ورود یک متن مشابه در یک سایت، هر بار خروجی‌های متفاوتی ایجاد شوند (مگر اینکه عبارت seed یکسان باشد). گاهی اوقات خروجی دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید و گاهی، اختلاف زیادی با نتیجه مورد نظر شما دارد. به همین دلیل در سایت‌هایی که برای ایجاد هر عکس مقداری از اعتبار شما را کاهش می‌دهند، باید حجم زیادی از اعتبار خودتان را مصرف کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

امیدواریم که پس از مطالعه این مطلب، راحت‌تر بتوانید بهترین سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی را برای کاربرد مورد نظرتان انتخاب کنید.

سوالات متداول

آیا امکان استفاده رایگان از DALL E-3 وجود دارد؟

بله؛ DALL E-3 که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد، به صورت رایگان در دسترس و قابل استفاده است.

مشهورترین سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی کدام سایت است؟

DALL-E 2 یک سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی از شرکت مشهور OpenAI است. این ابزار تولید عکس با هوش مصنوعی به کاربران امکان می‌دهد که بر اساس دستورالعمل‌های متنی، تصویرسازی کنند.

آیا امکان فروش آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد؟

پاسخ این سوال بستگی به سایتی دارد که از آن استفاده می‌کنید. بیشتر این سایت‌ها و ابزارها محدودیت‌های زیادی برای استفاده از تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی ندارند. مثلاً در ضوابط استفاده از سایت Jasper Art اعلام شده که امکان چاپ و فروش تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را دارید.

بیشتر بخوانید:

منبع:  creativebloq

نظر شما درباره سایت های ساخت عکس با هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر