;
coinex

از نهر تا بحر ؛ یک عبارت ممنوعه برای کاربران ایکس (توییتر سابق)

حساب کاربری افرادی که در پلتفرم اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از عبارت ممنوعه از نهر تا بحر استفاده کنند، تعلیق می‌شود. ایلان ماسک با این اقدام حمایت خود از یهودیان را نشان داد.

ایلان ماسک که این روزها به دلیل تایید و ترویج پست‌های یهود ستیز مورد انتقاد افراد بسیاری قرار گرفته است، می‌گوید که عبارات خشونت‌آمیز را در شبکه اجتماعی خود یعنی ایکس تحمل نخواهد کرد. چند روز قبل بود که اپل و چند کمپانی دیگر، به‌دلیل حمایت ایلان ماسک از پست‌های یهودستیزانه، تبلیغات خود در این پلتفرم را حذف کردند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


عبارت از نهر تا بحر در ایکس ممنوع شد!

ایلان ماسک روز جمعه به صراحت اعلام کرد که به کار بردن عبارات و اصطلاحاتی مانند استعمارزدایی (decolonization)، از نهر تا بحر (from the river to the sea) و دیگر تعبیرهای مشابه که به معنی نسل‌‌کشی باشد، توسط کاربران ایکس ممنوع بوده و در صورت تخلف تعلیق را به دنبال خواهد داشت.

افراد زیادی معتقدند که پس از تصاحب ایکس توسط ماسک در سال 2022، نفرت‌ پراکنی و یهود ستیزی به طور قابل توجهی افزایش یافت. این ماجرا پس از آغاز جنگ ویرانگر اسرائیل و حماس و کشته شدن افراد غیرنظامی بیشتر هم شد.

با این حال، ماسک در توییت جدید و در پاسخ به کاربری که خواستار تعلیق افراد مروج خشونت شده بود، گفت که ترویج خشونت خلاف شرایط شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بوده و حتما با این افراد برخورد خواهد شد. او  گفت که استعمارزدایی به معنای جهاد و نسل‌کشی یهودیان است و با هیچ منطقی قابل قبول نیست.

از نهر تا بحر

انتشار این توییت‌ها دقیقا دو روز پس از آنکه ایلان ماسک یهودیان را دشمن سفیدپوستان خطاب کرد، کمی عجیب به نظر می‌رسد. ایلان ماسک روز چهارشنبه توییت‌هایی که آشکارا بر ضد یهودیت سخن می‌گفتند، حقیقت واقعی خواند؛ اما در پست‌های بعدی خود عنوان کرد که همه جوامع یهودی از سفیدپوستان متنفر نیستند و نباید همه را به یک چشم دید. با این حال، او از اقدامات و رفتارهای نژادپرستانه اتحادیه ضد افترا یهودیان (ADL) دل خوشی ندارد.

اختلاف ماسک و ADL به یک سال پیش بازمی‌گردد؛ زمانی که ماسک کنترل توییتر را در دست گرفت و ADL با تشویق دیگر شرکت‌ها به حذف تبلیغات خود در این پلتفرم، این اختلاف و نزاع را آغاز کرد. این در حالی است که خود ADL پس از مدتی تبلیغات پولی خود در این رسانه اجتماعی را از سر گرفت.

اکنون به نظر می‌رسد که شرکت‌هایی مانند اپل، آی‌بی‌ام، اتحادیه اروپا و لاینزگیت نیز رضایت چندانی از این رسانه نداشته و قصد دارند تبلیغات خود در ایکس را به دلیل مطالب ضد یهود و نازیسم متوقف کنند. اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به توییت ماسک گفت که نفرت پراکنی، یهود ستیزی و نژادپرستی هرگز قابل قبول نبوده و با ارزش‌های آمریکا همخوانی ندارد.

اما حالا با انتشار توییت‌های جدید ماسک اوضاع کمی آرام‌تر شده است. حتی جاناتان گرینبلات، مدیر عامل ADL نیز از پست‌های جدید ماسک استقبال کرده و قدردانی خود از او را اظهار کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره ممنوع شدن عبارت از نهر تا بحر برای کاربران ایکس و توییت‌های ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: timesofisrael

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر