;
coinex

توقف تبلیغات اپل در X ؛ حمایت ایلان ماسک از پست‌های یهودستیزانه کار دستش داد

حمایت ایلان ماسک از پست‌ها و محتواهای یهودستیز به مذاق برخی از شرکت‌ها خوش نیامده و توقف تبلیغات اپل در X را به دنبال داشته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت خبری Axios، اپل به زودی تمام تبلیغات خود در شبکه اجتماعی ایکس ( توییتر سابق) را متوقف خواهد کرد. ظاهرا در روز پنجشنبه اطلاعاتی مبنی بر قرار گرفتن تبلیغات اپل و سایر شرکت‌ها در کنار تئوری‌های توطئه و پست‌های یهودستیز گزارش شده است که این مسئله نارضایتی اپل را به دنبال داشته و منجر به توقف تبلیغات این شرکت در ایکس شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


توقف تبلیغات اپل در X

وب سایت خبری Axios در گزارشی به نقل از منابع ناشناس اعلام کرده که اپل در حال از بین بردن تمام تبلیغات خود در رسانه اجتماعی X است. جزئیات بیشتری درباره اینکه این توقف تا چه مدت به طول می‌انجامد در دست نیست، اما پیش از اپل، IMB نیز در هفته گذشته تصمیم بر حذف تبلیغات خود در این پلتفرم گرفت و تا به امروز هم بر تصمیم خود استوار بوده است.

توقف تبلیغات اپل در X

تمام این اتفاقات از گزارش Media Matters در روز پنجشنبه نشات می‌گیرد. طبق این گزارش، تبلیغات برخی از شرکت‌ها مانند اپل، IBM و Oracle در کنار پست‌ها و محتواهای یهودستیز نمایش داده می‌شود.

البته پس از آنکه ایلان ماسک خود شخصا از یک توییت یهود ستیز با محتوای نفرت پراکنی علیه جوامع یهودی حمایت کرد، اپل نسبت به تصمیم خود مطمئن‌تر شد. به طور کلی اپل چندان رابطه خوبی با ایلان ماسک ندارد و سال پیش هم پس از تصاحب توییتر توسط ماسک و اعمال تغییراتی در تایید و تعدیل محتوا، اپل برای مدت کوتاهی تبلیغات خود در این پلتفرم را کاهش داد. در آن زمان، ماسک علنا اپل را به عدم پشتیبانی از آزادی بیان متهم کرد، اما پس از دیداری که با Tim Cook در اپل پارک داشت این مشکلات حل شدند.

حال مشخص نیست که توقف تبلیغاتی جدید اپل در توییتر قرار است تا چه زمانی ادامه داشته باشد، وب سایت Axios نیز در این باره هیچ اظهار نظری نکرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توقف تبلیغات اپل در X چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر