;
coinex

دیلیت اکانت توییتر ؛ آموزش تصویری حذف حساب کاربری ایکس (توییتر سابق)

دیلیت اکانت توییتر یک فرایند بسیار ساده است و تنها در چند مرحله می‌توانید آن را انجام دهید. اما برای حذف حساب توییتر چند نکته وجود دارد که در این مطلب بررسی می‌کنیم.

از زمانی که ایلان ماسک، مالک جدید توییتر شد، شاهد تغییرات چشمگیری در این شبکه اجتماعی بودیم – از جمله تغییر پیدا کردن مفهوم تیک آبی (که حالا به معنای تأیید شده بودن حساب کاربر نیست). آخرین تغییر ایجاد شده در این شبکه اجتماعی، تغییر لوگوی مشهور توییتر از همان پرنده آبی مشهور به حرف X و تغییر نام همزمان این شبکه به ایکس بود.

با توجه به اینکه حالا توییتر شباهت زیادی به قبل ندارد، ممکن است شما هم مثل خیلی از کاربران این شبکه تصمیم به حذف اکانت توییتر خودتان با برنامه دیلیت اکانت ایکس یا روش‌های دیگر بگیرید. برای همین این مطلب را آماده کردیم تا با آسان‌ترین روش‌های دیلیت اکانت توییتر آشنا شوید. پس با تا پایان آموزش دیلیت اکانت توییتر ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فرق دیلیت اکانت توییتر و دی اکتیو کردن اکانت

به‌طورکلی، دیلیت اکانت ایکس (توییتر سابق) و دی اکتیو کردن اکانت ایکس هر دو شامل یک فرایند هستند. در واقع، باید قبل از حذف اکانت ایکس به صورت کامل، اول آن را غیرفعال کنید. پس از غیرفعال شدن حساب کاربری ایکس، اطلاعات آن برای 30 روز روی سرورهای توییتر باقی می‌ماند. اگر در این 30 روز به حساب خودتان دسترسی پیدا نکرده یا دوباره آن را فعال نکنید، توییتر حساب کاربری شما و کل محتوای آن را حذف می‌کند.

دیلیت اکانت توییتر

بنابراین، دی اکتیو کردن درواقع اولین گام برای دیلیت اکانت توییتر محسوب می‌شود و یک بازه زمانی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید در این مدت در تصمیم خودتان تجدید نظر کنید. پس از گذشت این مدت، delete account X یا delete account Twitter به‌طور کامل انجام می‌شود و امکان فعال کردن دوباره آن از طریق وبسایت یا اپلیکیشن توییتر وجود ندارد.

نحوه حذف حساب ایکس در اندروید و آیفون

در این قسمت، چگونگی دیلیت اکانت توییتر در آیفون و اندروید را بررسی می‌کنیم. دقت داشته باشید که قبل از حذف اکانت ایکس می‌توانید یک آرشیو از توییت‌های خودتان ایجاد کنید. برای حذف حساب کاربری ایکس (توییتر سابق) مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. وارد حساب توییتر خودتان شده و روی آیکن پروفایل در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.
  2. منوی کنار صفحه را اسکرول کرده و گزینه Settings and Support و بعد Settings and privacy را انتخاب کنید.
  3. وارد مسیر Your account > Deactivate your account شوید.
  4. روی گزینه Deactivate ضربه بزنید.
  5. از شما خواسته می‌شود که رمزتان را وارد کرده و برای تأیید روی Deactivate ضربه بزنید.

دیلیت اکانت توییتر

پس از دی اکتیو کردن حساب کاربری، اگر نظر شما تغییر کرد تا 30 روز فرصت دارید که برای جلوگیری از حذف اکانت ایکس خودتان، دوباره لاگین کنید. در ادامه مطلب بیشتر راجع به این نکته صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده است؟

مخفی کردن شماره در تلگرام

آموزش حذف اکانت ایکس با گوگل و مرورگر کروم

در ادامه نحوه حذف حساب ایکس از طریق مرورگر وب در کامپیوتر را بررسی می‌کنیم. در نظ داشته باشید که لینک مستقیم دیلیت اکانت توییتر وجود ندارد. اما در مرحله اول، باید روی لینک https://twitter.com/ کلیک کنید و وارد حساب کاربری‌تان شوید.

  1. وارد حساب توییتر خودتان شوید.
  2. در منوی سمت چپ، مسیر More> Settings and privacy را انتخاب کنید.
  3. در قسمت Account، روی گزینه Deactivate your account کلیک کنید.
  4. روی Deactivate کلیک کنید.
  5. حالا از شما خواسته می‌شود که رمز حسابتان را وارد کنید و بعد با کلیک کردن روی گزینه Deactivate account، دیلیت اکانت توییتر را تأیید کنید.

دیلیت اکانت توییتر

اگر پس از دیلیت اکانت ایکس به هر دلیلی نظر شما عوض شد، می‌توانید دوباره حسابتان را فعال کنید. در غیر این صورت، حساب توییتر شما حذف خواهد شد.

حذف ارتباط اپلیکیشن‌های شخص ثالث با حساب توییتر

ممکن است پس از حذف اکانت توییتر ، با ورود به بعضی از اپلیکیشن‌های شخص ثالثی که به حسابتان لینک کرده بودید، حساب شما دوباره فعال شود. برای پیشگیری از رخ دادن این شرایط، باید دسترسی اپلیکیشن‌های شخص ثالث را به حساب ایکس (توییتر سابق) خودتان لغو کنید. مثل اپلیکیشن‌هایی که توییت‌های قدیمی را به صورت خودکار حذف می‌کنند.

برای شروع، وارد حساب توییتر خودتان شده و به مسیر Settings and privacy> Security and account access> Apps and sessions> Connected apps بروید. می‌توانید هر بار یک اپلیکیشن را انتخاب کرده و بعد روی Revoke app permissions کلیک کنید.

آمورش فعال کردن دوباره حساب توییتر

اگر نظر شما عوض شد، می‌توانید بسته به تنظیمات انتخابی، ظرف 30 روز تا 12 ماه حساب خودتان را دوباره فعال کنید. برای انجام این کار:

  1. وارد حساب خودتان شوید.
  2. حالا پیامی را مشاهده می‌کنید که در آن سوال می‌شود آیا قصد فعال کردن دوباره حساب خودتان را دارید یا خیر. اگر گزینه Yes را انتخاب کنید، به تایم لاین توییتر خودتان هدایت می‌شوید. دقت داشته باشید که ممکن است بازیابی توییت‌ها و فالورهای شما مدتی زمان ببرد.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ

نحوه رفع خطای ERR_Empty_Response کروم

چند نکته درباره دیلیت اکانت توییتر

  • اگر پس از دلیت اکانت توییتر نظر شما عوض شد اما دوره فعال سازی گذشته بود، می‌توانید با همان حساب کاربری یا آدرس ایمیل، یک حساب جدید بسازید.
  • پس از دلیت اکانت توییتر ، منشن‌هایی که دیگران به نام کاربری شما ایجاد کرده بودند، همچنان وجود خواهند داشت اما به پروفایل شما لینک نمی‌شوند.
  • ممکن است برای مدتی، پروفایل و آخرین توییت‌های شما در گوگل نمایش داده شوند. اما لینک آنها، کاربر را به سمت صفحه‌ای با پیام That page doesn’t exist! هدایت می‌کند. مدتی بعد از نوسازی ایندکس‌های گوگل، این نتایج حذف می‌شوند.
  • برای دانلود محتوای صفحه خودتان از ایکس، باید این کار را قبل از حذف اکانت ایکس انجام دهید.
  • حتی بعد از دلیت اکانت توییتر هم به دلایل امنیتی ممکن است توییتر بعضی از اطلاعات شما را حفظ کند.

جمع‌بندی

جای تردید نیست که شبکه اجتماعی ایکس حاوی دنیایی از اطلاعات است از جمله جدیدترین اخبار، مطالب طنز و غیره. اما گاهی اوقات به هر دلیلی ممکن است تصمیم به دیلیت حساب ایکس بگیرید.

خوشبختانه، حذف اکانت ایکس (توییتر سابق) کار ساده‌ای است و در این مطلب چگونگی انجام این کار و نکات مربوط به حذف حساب ایکس را با هم بررسی کردیم. این روش‌ها بسیار ساده بودند و نیازی به برنامه دیلیت اکانت ایکس وجود ندارد.

سوالات متداول

پس از دیلیت اکانت ایکس چطور می‌توان این حساب را دوباره فعال کرد؟

بعد از حذف اکانت ایکس در اندروید یا هر پلتفرم دیگری، برای فعال کردن دوباره حسابتان کافیست با هر دستگاهی دوباره وارد آن شوید. در این صورت پیامی برای تأیید فعال کردن دوباره حساب دریافت می‌کنید و بعد از تأیید آن، می‌توانید مثل همیشه از حساب توییتر خودتان استفاده کنید.

چرا امکان دیلیت اکانت توییتر برای من وجود ندارد؟

فقط مالک تأیید شده حساب امکان حذف پروفایل ایکس را دارد. می‌توانید پس از تأیید آدرس ایمیل یا شماره حساب ثبت شده برای حساب توییتر خودتان، امکان حذف حساب توییتر را پیدا کنید.

آیا امکان حذف اکانت توییتر به صورت فوری وجود دارد؟

برای حذف حساب کاربری توییتر ، اول باید حساب خودتان را دی اکتیو کنید. با دی اکتیو کردن حساب توییتر، این حساب به صورت فوری حذف می‌شود (و دیگران قادر به دیدن پروفایل یا توییت‌های شما نخواهند بود) اما حذف کامل، تا 30 روز بعد از دی اکتیو کردن حساب انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: cnet

نظر شما درباره دیلیت اکانت توییتر چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر