;
coinex

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده است؟ [+علائم تشخیص هک شدن تلگرام و روش رفع هک]

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده است؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران تلگرام با آن روبرو می‌شوند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه بفهمیم تلگرام هک شده و چه راهکارهایی برای جلوگیری و رفع هک تلگرام وجود دارد.

امنیت همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد هنگام استفاده از پیام رسان‌ها بوده است. به همین دلیل، تلگرام همیشه تلاش کرده تا سطح امنیت اپلیکیشن خود را ارتقا دهد و دسترسی هکرها را محدود کند.

یام‌رسان تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های ایران و جهان محسوب می‌شود که امکانات بسیاری را در کنار قابلیت ارسال پیام به کاربران خود ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پیام رسان محبوب، امنیت بالای آن است؛ حتی مدیر عامل این برنامه نیز ادعا کرده که تلگرام را نمی‌توان هک کرد.

این ادعا تا حد زیادی درست است و همچنان هکری موفق به هک کردن تلگرام نشده است؛ اما این افراد سودجو با استفاده از روش‌های دیگری اقدام به سوءاستفاده از کاربران می‌کنند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. با تکراتو همراه شوید تا به شما بگوییم چگونه بفهمیم تلگرام هک شده است.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم واتساپ هک شده؟

چگونه ایمیل بفرستیم؟

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده

قبل از پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم تلگرام هک شده ، در ابتدا باید مسئله‌ای را بازگو کنیم. پیام‌رسان تلگرام به هیچ عنوان هک نمی‌شود و اشخاص سودجو به‌دلیل استفاده کاربران از نسخه‌های غیر رسمی این برنامه به حساب کاربری افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده
از کجا بفهمیم تلگرام هک شده

همان‌طور که خواندید، هک شدن تلگرام به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست؛ با این حال اگر از نسخه‌های غیر رسمی این اپلیکیشن استفاده می‌کنید، امکان دارد به دلیل ضعف در لایه‌های امنیتی، در معرض هک شدن حساب‌تان قرار بگیرید. قبل از آموزش رفع هک تلگرام باید به بررسی علائم هک شدن تلگرام بپردازیم و درواقع جواب این سوال را مشخص کنیم که چگونه بفهمیم تلگرام هک شده است؟

علائم هک شدن تلگرام

قبل از هک تلگرام، نشانه‌هایی وجود دارند که افراد اگر نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشند به راحتی می‌توانند قبل از هک شدن تلگرام، امنیت حساب خود را افزایش دهند. برخی از این نشانه‌ها به شرح زیر هستند:

  • فعالیت‌های غیرعادی

یکی از واضح‌ترین علائمی که نشان می‌دهد شخصی غیر از شما از حساب‌تان استفاده می‌کند، وقوع اتفاقاتی غیر عادی است. هنگامی که مشاهده کردید عضو گروه‌ها و کانال‌هایی شده‌اید که نمی‌شناسید یا تغییراتی روی مخاطبین شما اعمال شده، پیشنهاد می‌کنیم از روش های رفع هک تلگرام استفاده کنید که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده

  • ارسال و دریافت پیام بدون آگاهی

یکی دیگر از علائم هک شدن تلگرام ارسال یا دریافت پیام بدون آگاهی است. پیام‌های ناخواسته اغلب شامل عکس، ویدئو و فایل‌های مخرب می‌شوند.

  • دریافت پیام ورود به حساب از تلگرام

یکی دیگر از نشانه‌های به‌شدت مشکوک که شما را نسبت به هک شدن تلگرام آگاه می‌کند، دریافت پیامی از سوی تلگرام مبنی بر ورود به حساب است. این پیام حاوی نام دستگاه، لوکیشن و آی‌پی آدرس می‌شود. در صورتی که دستگاه را نمی‌شناسید، می‌توان نتیجه گرفت که تلگرام‌تان هک شده است.

البته گفتنی است که برخی از هکرها از این روش برای دریافت کد ورود به تلگرام استفاده می‌کنند، در نتیجه از ارائه کد یکبار مصرف حساب به افراد ناشناس خودداری کنید.

  • عدم دسترسی و ورود به حساب

یکی از دیگر نشانه‌هایی می‌توانیم به آن اشاره کنیم، قطع دسترسی شخص به حساب کاربری خود است؛ این یعنی فرد سودجو احتمالا به حساب‌تان دسترسی دارد.

چگونه بفهمیم تلگرام هک شده در آیفون
چگونه بفهمیم تلگرام هک شده در آیفون

بیشتر بخوانید:

نحوه استفاده از ChatGPT

روش فعال کردن نسخه شیطانی ChatGPT

آموزش رفع هک تلگرام

اکنون که با علائم هک تلگرام آشنا شدید به معرفی روش های رفع هک تلگرام می‌پردازیم تا در صورت مواجه شدن با این مشکل، امنیت را به حساب خود برگردانید.

دسترسی دستگاه‌های ناشناس را مسدود کنید

تلگرام یکی از معدود پیام‌رسان‌هایی است که امکان استفاده از چندین دستگاه به‌صورت همزمان را ارائه می‌دهد. یکی از روش های رفع هک تلگرام این است که دسترسی دستگاه‌های ناشناس متصل به حساب کاربری‌تان را مسدود کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات شوید.
  • بخش Devices را باز کنید.
  • منوی Privacy and Security را انتخاب کنید.
  • با لمس کردن گزینه Devices می‌توانید لیست دستگاه‌های متصل به حساب را مشاهده کنید.

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده

در این مرحله هم می‌توانید دستگاه‌هایی را که نمی‌شناسید، به‌صورت جداگانه حذف کنید. با انتخاب Terminate All Other Session نیز تمامی دستگاه‌ها حذف می‌شوند.

فعال کردن Passcode

گزینه Passcode Lock یکی از قابلیت‌های امنیتی در نظر گرفته شده برای کاربران است که با فعال کردن این حالت، باید رمز تنظیم شده خود را به محض ورود به اپلیکیشن وارد کنند؛ در واقع این قابلیت اجازه نمی‌دهد افراد سودجو به تلفن شما دسترسی پیدا کنند. برای فعال کردن قفل داخل برنامه تلگرام یا همان Passcode Lock مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات شوید.
  • بخش Privacy and Security را باز کنید.
  • گزینه Passcode را لمس کنید تا وارد بخش مربوطه شوید.
از کجا بفهمیم تلگرام هک شده
آموزش رفع هک تلگرام

در نهایت رمز مد نظرتان را وارد کنید تا قفل درون برنامه تلگرام برایتان فعال شود. همچنین در صورتی که گوشی موبایل شما از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد، می‌توانید با استفاده از اثر انگشت خود وارد تلگرام شوید. توجه داشته باشید اگر رمز خود را فراموش کنید، باید اپلیکیشن را حذف و دوباره نصب کنید که موجب از بین رفتن تمامی Secret Chat-ها می‌شود.

رمز ایمیل خود را تغییر دهید

اگر هکر به ایمیل‌تان دسترسی داشته باشد، تقریبا می‌توان گفت به حساب تلگرام‌تان نیز دسترسی دارد؛ زیرا کد یکبار مصرف ورود به حساب کاربری در وهله اول به ایمیل ارسال می‌شود. در نتیجه اگر شخص سودجو به ایمیل شما دسترسی پیدا کند، می‌تواند به راحتی وارد اکانت تلگرام‌تان شود. برای جلوگیری از این اتفاق هر چند وقت یک‌بار رمز‌های ایمیل خود را تغییر دهید.

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده
از کجا بفهمیم تلگرام هک شده

بیشتر بخوانید:

بهترین سایت دانلود از یوتیوب

چگونه از یوتیوب دانلود کنیم

چگونه از هک شدن تلگرام جلوگیری کنیم؟

احتمالا بعد از خواندن آموزش رفع هک تلگرام برای‌تان سوالی پیش می‌آید که چگونه از هک شدن تلگرام جلوگیری کنیم؟ گفتنی است که با استفاده از روش های رفع هک تلگرام که در پاراگراف بالاتر نیز آمده است، می‌توانید از هک شدن تلگرام خود جلوگیری کنید. البته در ادامه به یکی از مهم‌ترین روش های رفع هک تلگرام می‌پردازیم که رعایت و فعال‌سازی آن برای هر شخص از اهمیت بالایی برخوردار است.

فعال کردن تایید دو مرحله‌ای

با فعال کردن تایید دو مرحله یا همان Two-Step Verification می‌توانید امنیت حساب تلگرام‌تان را چندین برابر کنید. برای انجام مراحل این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه تلگرام را باز کنید.
  • با لمس آیکون سه‌خط در گوشه سمت چپ، بالای صفحه گزینه Setting را باز کنید.
  • وارد بخش Privacy and Security شوید.
  • در انتها فهرست منوی Two-Step Verification را مشاهده خواهید کرد که باید رمز مد نظرتان را وارد کنید.
  • در نهایت از شما درخواست می‌شود تا ایمیل خود را وارد کرده تا زمانیکه رمز عبور خود را فراموش کردید، بتوانید از طریق ایمیل آن را بازیابی کنید.

اکنون بعد از ورود به حساب از طریق دستگا‌ه‌های جدید باید رمز تنظیم شده خود را بعد از رمز یکبار مصرف وارد کنید تا دسترسی به حساب‌تان ممکن شود.

روش های رفع هک تلگرام

از باز کردن پیام‌های فیشینگ خودداری کنید

در ادامه مقاله از کجا بفهمیم تلگرام هک شده نیز به معرفی یکی از راه‌های نفوذ به حساب کاربران تلگرام می‌پردازیم. اغلب هکرها با استفاده از پیام‌های حاوی لینک فیشینگ راهی برای دسترسی به حساب افراد بی‌اطلاع پیدا می‌کنند. در صورت دریافت پیام‌هایی از این قبیل، آن‌ها را نادیده بگیرید و حذف کنید. توجه داشته باشید که تلگرام هیچ‌گاه از شما کد یک‌بار مصرف ارسال شده را بازخواست نمی‌کند.

از باز کردن فایل‌های ناشناس با پسوند exe. پرهیز کنید

هکرها از روش‌های گوناگونی برای دسترسی پیدا کردن به اطلاعات و حساب تلگرام استفاده می‌کنند. یکی از مرسوم‌ترین روش‌های این افراد به اشتراک گذاشتن فایل‌هایی آلوده به ویروس در فضای وب است. برخی از هکرها کانال‌هایی در تلگرام برای خود ایجاد می‌کنند و فایل‌های مخرب خود را با عناوین گول‌زننده داخل آن قرار می‌دهند و شخص بی‌اطلاع با دانلود یا نصب این بدافزارها راه دسترسی سودجویان را به حساب خود هموار می‌کند.

اطلاعات وارد شده در تلگرام خود را مسدود کنید

حالا که می‌دانیم از کجا بفهمیم تلگرام هک شده ، به معرفی یکی دیگر از روش های رفع هک تلگرام که بسیار تاثیرگذار است، می‌پردازیم. این روش، محدود کردن دسترسی افراد غریبه به اطلاعات نام دارد. یکی از روش‌های امنیتی که تلگرام برای حفظ حریم شخصی کاربران خود ارائه می‌دهد، امکان محدود کردن سطح دسترسی افراد به پروفایل خود است. برای دسترسی به تنظیمات حریم شخصی، ابتدا وارد تنظیمات شوید و گزینه Privacy and Security را لمس کنید. اکنون به معرفی این تنظیمات می‌پردازیم.

  • Phone Number: این بخش مربوط به نمایش یا عدم نمایش شماره تلفن کاربر است.
  • Last Seen & Online: با رفتن به قسمت می‌توانید وضعیت نمایش آخرین بازدید خود به تلگرام را تنظیم کنید.
  • Profile Photos: اگر قصد دارید عکس پروفایل خود را مخفی کنید و فقط به مخاطبین موردنظرتان نمایش دهید، می‌توانید از این قسمت تنظیمات مربوطه را مشاهده کنید.
  • Forwarded Messages: با قرار دادن این بخش روی حالت Nobody هنگامی که پیامی از سوی شما فوروارد شود، افراد نمی‌توانند پروفایل شما را ببینند.
  • Calls: همان‌طور که می‌دانید، تلگرام سرویس تماس صوتی نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد. از این بخش می‌توانید تنظیم کنید که چه افرادی می‌توانند با شما تماس بگیرند.
  • Groups & Channels: عضویت ناخواسته در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی می‌تواند موضوعی آزار دهنده محسوب شود؛ از این رو می‌توانید به این بخش رفته و تنظیم کنید که چه اشخاصی می‌توانند شما را به گروه‌ها یا کانال‌های خود اضافه کنند.
روش های رفع هک تلگرام
از کجا بفهمیم تلگرام هک شده

از دستگاه‌های روت یا جیل‌بریک شده استفاده نکنید

آخرین موردی که باید حتما به آن توجه کنید، عدم استفاده از دستگاه‌های روت یا جیلبریک شده است. دستگاه‌هایی که روت می‌شوند از لایه‌های امنیتی بی‌بهره می‌مانند. از همین رو هکرها به راحتی می‌توانند دسترسی کامل به این وسایل داشته باشند که در نهایت منجر به هک شدن تلگرام نیز می‌شود.

از کجا بفهمیم تلگراممون چک میشه ؟

در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم تلگراممون چک میشه باید گفت که دو روش برای آن وجود دارد:

  1. پیام‌هایی که دریافت می‌کنید بالافاصله خوانده می‌شوند.
  2. دستگاهی ناشناس وارد حساب تلگرام‌تان شده است.

در صورت مواجه شدن با این موارد، هرچه سریع‌تر وارد تنظیمات Telegram شوید. بخش امنیت و حریم خصوصی را باز کرده و تب Devices را لمس کنید تا دستگاه ناشناس متصل به خود را حذف کنید.

جمع‌بندی

تلگرام به عنوان یکی از پیام‌رسان‌های محبوب جهان با نزدیک به 700 میلیون کاربر همیشه مورد حمله و سوءاستفاده هکرها قرار می‌گیرد. خوشبختانه تا به امروز کسی نتوانسته این پیام‌رسان را هک کند و شرکت تلگرام نیز جایزه‌ای برای هک کردن آن تعیین کرده است. در این مقاله پاسخی برای سوال مهم از کجا بفهمیم تلگرام هک شده ارائه دادیم تا کاربران در صورت قرار گرفتن در این موقعیت با استفاده آموزش رفع هک تلگرام ، امنیت را به حساب خود برگردانند. اگر شما هم روشی را بلدید که در مقاله قید نشده است می‌توانید در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز بتوانند از آن بهره ببرند.

سوالات متداول

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده است؟

در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم تلگرام هک شده ، روش‌‌هایی را معرفی کردیم که یکی از مهم‌ترین آنها، مراجعه کردن به بخش Devices است. در این بخش می‌توانید ببینید که چه دستگاه‌هایی به حساب تلگرام شما متصل هستند و به اطلاعات آن دسترسی دارند. در این مقاله به روش‌های دیگری هم اشاره کردیم که مطالعه آنها خالی از لطف نیست.

آیا تلگرام هک می‌شود؟

تلگرام یکی از امن‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است و مدیرعامل این کمپانی مدعی‌است که امکان هک کردن آن وجود ندارد. با این حال هکرها با استفاده از شگردهای مختلف، افراد بی‌اطلاع را به دام خود می‌اندازند.

از کجا بفهمیم تلگراممون چک میشه؟

برای اینکه متوجه شوید تلگرامتان چک می‌شود می‌توانید به دو نشانه توجه کنید. نشانه اول این است که پیام‌هایی که دریافت می‌کنید بالافاصله خوانده می‌شوند و دوم، ورود دستگاه‌های ناشناس است. برای رفع این مشکل وارد تنظیمات و سپس Privacy and Security شوید. تب Devices را لمس کنید تا فهرست دستگاه‌های وارد شده به حساب کاربری تلگرام‌تان نمایش داده شود. در نهایت اگر دیوایسی برای‌تان ناشناخته بود، می‌توانید آن را حذف کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مقاله از کجا بفهمیم تلگرام هک شده چیست؟ آیا روش دیگری را برای جلوگیری و رفع هک تلگرام می‌شناسید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر