;
coinex

بازار جهانی گوشی های هوشمند پس از دو سال افول نشانه‌هایی از رشد را نشان می‌دهد

بالاخره پس از دو سال رکود و افول در بازار جهانی گوشی های هوشمند ، تولیدکنندگان موفق شدند میزان فروش خود را بالا بکشند. به نظر می‌رسد که سیر صعودی ادامه داشته باشد.

همان‌طور که می‌دانید در دو سال اخیر، بازار گوشی‌های هوشمند نیز از تاثیرات بحران‌های اقتصادی جهان و تورم بی‌نصیب نبوده و این مسئله تولیدکنندگان و شرکت‌های سازنده را در مضیقه قرار داده بود. این روزها که اکثریت مردم با مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، کسی مایل به خرید وسایل غیر ضروری با قیمت‌های هنگفت نیست. حتی پیشرفت فناوری و قابلیت‌های جدید نیز آن‌ها را به خرید گوشی‌های گران قیمت ترغیب نمی‌کرد، چرا که نیازهای روزانه افراد با گوشی‌های میان رده و پایه هم برطرف می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رشد بازار جهانی گوشی های هوشمند

در دو سال گذشته تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، برای رسیدن به سطح فروش مورد نظر خود روش‌ها و اقدامات مختلفی را به کار بستند، اما متاسفانه به نتایج مطلوبی دست نیافتند. حال، بر اساس تحقیقاتی که توسط Counterpoint انجام و منتشر شده است، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در اکتبر 2023 برای اولین بار (از ژوئن 2021) رشد سالانه داشته است.

بازار جهانی گوشی های هوشمند

این مطالعه نشان می‌دهد که در ماه اکتبر، بالاخره روند نزولی 27 ماهه بازارهای جهانی شکسته شده و مسیری را برای بازیابی تدریجی فروش باز کرده است. در این ارزیابی یک ساله، میزان فروش نسبت به سال قبل 5 درصد رشد داشته و این پیشرفت بیشتر مربوط به بازارهای خاورمیانه و آفریقا (MEA) و پس از آن چین و هند می‌شود.

در چین، به یکباره با عرضه سری محبوب میت 60 هواوی علاقه مردم به گوشی‌های هوشمند به میزان قابل توجهی افزایش یافت و این استقبال با اضافه شدن سری آیفون 15، بیشتر هم شد. کارشناسان رشد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند معتقدند که این تازه اول راه است و پیش‌بینی می‌کنند که به تدریج رکود و بحران‌ها از بین خواهد رفت.

همان‌طور که می‌دانید، دوران همه‌گیری کووید-19، یک عصر طلایی برای شرکت‌های فناوری بود. در آن زمان، تمام دنیا به خریدهای بی‌رویه و اینترنتی روی آوردند و درآمد و سود خوبی را به جیب شرکت‌ها واریز کردند. اما حالا درست زمانی که به نظر می‌رسید آن روزها را پشت سر گذاشته‌ایم، ظهور پر قدرت سازندگانی مانند سامسونگ، اپل، شیائومی و هواوی همه چیز را دوباره دگرگون کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره رشد بازار جهانی گوشی های هوشمند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر