coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

رکورد فروش شیائومی شکسته شد؛ افزایش فروش شیائومی در سه ماهه سوم 2023

رکورد فروش شیائومی برای اولین بار از 2 سال پیش شکسته شد. غول فناوری چینی در سه ماهه سوم سال 2023 توانست آماری خیره‌کننده از خود به جای بگذارد.

شیائومی از 2 سال پیش و همزمان با اوج گرفتن میزان فروش اپل در فروش گوشی‌های آیفون و سامسونگ با فروش گوشی‌های گلکسی، افت فروش محسوسی را تجربه کرد. اما همین کاهش فروش گوشی‌های شیائومی منجربه به افزایش تلاش از سمت این غول چینی شد و حالا می‌بینیم که رکورد فروش شیائومی پس از دو سال شکسته شده و به طرز چشمگیری افزایش یافته است. لازم به ذکر است که بخش عمده افزایش ارزش بازار این برند به فروش گوشی‌های شیائومی 14 و معرفی سیستم‌عامل HyperOS برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت گوشی شیائومی امروز 2 آذر 1402 [اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار]

رکورد فروش شیائومی شکسته شد

شیائومی در سه ماه سوم 2023، 9.9 میلیارد دلار معادل 70.9 میلیارد یوان فروش را تجربه کرد و از رقم 7.5 میلیارد یوان پیش‌بینی شده بسیار بالاتر است. همچنین تحلیلگران درآمد این شرکت را 4.3 میلیارد یوان پیش‌بینی کرده بودند که بازهم بالاتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده و رقم 4.9 میلیارد یوان را بدست آورده است.

اما شیائومی با وجود اینکه درگیر ابهامات مختلف پیرامون اقتصاد مصرف‌کننده است، توانست به عرضه سری گوشی‌های شیائومی 14، رکورد فروش خود در فصل تعطیلات چین را بشکند.

ظاهراً دوران رکود فروش گوشی‌های هوشمند سرآمده است؛ چرا که شیائومی و هواوی به تنهایی تا 11 درصد فروش گوشی هوشمند در چین را بهبود بخشیده‌اند.

همچنین سرمایه‌گذاران انتظار دارند که شیائومی یکی از برندگان اصلی بهبود بازار موبایل باشد. گفتنی‌ست که ارزش بازار این برند چینی از ماه ژوئن و همزمان با عرضه گوشی‌های شیائومی 14 تا 19 میلیارد دلار افزایش داشته است.

رکورد فروش شیائومی شکسته شد

فروش 1 میلیونی خانواده شیائومی 14

لی جون، رئیس هیات مدیره شیائومی در شبکه اجتماعی ویبو گفت که خانواده شیائومی 14 در هفته نخست اکتبر 1 میلیون فروش داشته است. ضمناً سیستم‌عامل HyperOS که برگ برنده شیائومی در بازار گوشی هوشمند به حساب می‌آید قرار است به جز شیائومی 14 و گوشی‌های هوشمند دیگر این برند، در تمامی فرم‌فکتور شیائومی ادغام شود. با این حساب این شرکت می‌تواند میزان فروش خود را افزایش داده و سهم بیشتر در بازاهای دستگاه‌های دیجیتالی داشته باشد.

بلومبرگ به تازگی نیز گزارش داده است که شیائومی برای ورود به بازار خودرهای برقی خودران سخت تلاش می‌کند، اما این کار مستلزم صرف زمان و هزینه است. این شرکت برای جبران سرمایه‌گذاری سنگین خود در بخش خودروهای برقی، باید هزینه‌هایی مانند بازاریابی را محدود کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص افزایش فروش شیائومی و ارزش بازار این برند چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر