coinex
راهنمای خرید تکراتو

نکات مهم در انتخاب یو پی اس مناسب دوربین مداربسته

در انتخاب یو پی اس مناسب دوربین مدار بسته باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید تا این محصول بتواند در شرایط اضطراری به‌خوبی برق مورد نیاز دوربین شما را تامین کند. عدم توجه به این موارد می‌تواند عملکرد نادرست دستگاه را به‌همراه داشته باشد.

دوربین‌های مداربسته نقش مهمی در افزایش ایمنی مکان‌های مختلف ایفا می‌کنند. ازاین‌رو نصب آنها در خانه، محیط کار، فروشگاه و هر مکان دیگری که احتمال سرقت اشیا و ورود افراد متفرقه وجود دارد ضروری است.

با توجه به اهمیت این ابزار باید به تمام مواردی که باعث افزایش کارایی آنها می‌شود توجه کنیم. استفاده از یوپی‌اس را می‌توان یکی از مهم‌ترین این موارد دانست. اما یو پی اس مناسب برای دوربین مدار بسته باید چگونه باشد؟

یو پی اس چیست و چگونه کار می‌کند؟

پیش از بررسی یو پی اس مناسب دوربین مدار بسته بهتر است آشنایی کلی با این دستگاه پیدا کنیم. یو پی اس دستگاهی است که می‌تواند در زمان قطع ناگهانی برق، جریان مورد نیاز لوازم الکترونیکی مختلف را تامین کند.

این محصول در برخی مدل‌ها همچنین توانایی از بین‌بردن برق و جلوگیری از بروز آسیب به لوازم مختلف را دارد. به همین دلیل استفاده از آن در محیط‌هایی که روشن ماندن دستگاه حیاتی است به‌وفور دیده می‌شود.

یو پی اس مدل‌های مختلفی دارد اما در تمامی آن‌ها این انواع شاهد وجود باتری هستیم. در حقیقت این باتری است که پس از قطع ناگهانی برق، به‌صورت آنی جریان دستگاه را تامین می‌کند تا مانع خاموشی آن شود.

اهمیت یو پی اس برای دوربین‌های مداربسته

دوربین‌های مداربسته تاثیر زیادی در افزایش امنیت مکان‌های مختلف دارند.  همچنین به کمک این ابزار افراد می‌توانند بر نحوه فعالیت نیروهای خود نظارت کرده تا بازدهی کسب‌وکار افزایش افزایش یابد.

امروز از یوپی‌اس در محیط‌های کاری و مسکونی دیده می‌شود پس می‌دانیم که این محصول اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین باید با استفاده از راهکارهای مهم به افزایش کارایی آنها کمک کنیم.

قطعی برق و نوسان در آن در علاه‌بر اینکه باعث بروز آسیب در دوربین مداربسته می‌شود ممکن است سبب عدم توانایی ضبط لحظات مهم شود. در واقع قطع شدن برق خاموشی دستگاه را به‌همراه دارد و در این زمان احتمال بروز اتفاق‌هایی که ضبط آنها اهمیت دارد زیاد است.

به همین دلیل نیز این ابزار نظارتی و ایمنی باید در هر شرایطی روشن بماند. اهمیت یو پی اس مناسب دوربین مدار بسته در روشن نگهداشتن این تجهزات ایمنی در شرایط مختلف و ضبط تمام لحظات بدون ایجاد وقفه است.

نکات مهم در انتخاب یو پی اس مناسب دوربین مداربسته

در انتخاب یو پی اس مناسب دوربین مداربسته به چه نکاتی توجه کنیم؟

یو‌پی‌اس‌ها می‌توانند امنیتی که به‌دلیل استفاده از دوربین‌های مداربسته ایجاد می‌شود را افزایش دهند. به همین دلیل باید در انتخاب آنها به چند نکته مهم توجه کنیم. این موارد به شرح زیر هستند:

خروجی برق

خروجی برق در یوپی‌اس به‌صورت تک‌فاز و 3 فاز است. برای اینکه هیچ‌گونه مشکلی در برق‌رسانی به دوربین به‌وجود نیاید باید به میزان برق مورد نیاز دریافتی تمام دوربین‌های متصل به یوپی‌اس دقت کنید.

در واقع ولتاژ ورودی دوربین‌های متصل به دستگاه باید با ولتاژ خروجی یوپی‌اس تناسب داشته باشد. دستگاه‌های یوپی‌اس معمولا محدوده وسیعی از ولتاژ خروجی را پشتیبانی می‌کنند اما به‌طور کلی در حین خرید باید به این مورد توجه کنید.

ظرفیت باتری

باتری یوپی‌اس است که برق دوربین مداربسته را تامین می‌کند تا این دستگاه بدون وقفه به ضبط لحظات بپردازد. پس لازم است حین خرید یو پی اس مناسب دوربین مدار بسته به ظرفیت باتری دقت کنید.

کم‌ترین ظرفیت باتری برای این دستگاه 7 آمپر است. همچنین شما می‌توانید از باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر استفاده کنید اما به‌طور کلی یوپی‌اس باید حداقل 4 ساعت در زمان قطعی برق، دوربین مداربسته را روشن نگه دارد.

زمان برقراری اتصال

مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا یوپی‌اس بتواند پس از قطع جریان، برق مورد نیاز دستگاه را تامین کند زمان برقراری اتصال یا Switch Time گفته می‌شود. اگر مدت آن زیاد باشد ممکن است وقفه‌ای در روشن ماندن دوربین به‌وجود بیاد.

بطور کلی Switch Time در انواع یوپی‌اس باید خیلی کوتاه باشد تا این منبع تغذیه بدون وقفه بتواند وظایف خود را به‌درستی انجام دهد. زمان برقراری اتصال در یوپی‌اس‌ آنلاین صفر است.

قیمت ups

اگر می‌خواهید این محصول بیشترین کارایی را برای شما داشته باشد. نباید خیلی روی قیمت آن حساس باشید. بلکه بهتر است توجه خود را معطوف به فاکتورهای مهم دیگر نظیر توان، قدرت و ظرفیت نمایید. قیمت ups به عوامل مختلف بستگی دارد اما با انتخاب مجموعه‌های تولیدکننده مانند هژیر صنعت می‌توانید یو پی اس مناسب دوربین مدار بسته را با بهترین هزینه تهیه کنید.

نکات مهم در نگهداری از یو پی اس

علاوه‌بر انتخاب یو پی اس مناسب دوربین مدار بسته، برای کارایی بهتر این محصول باید با نکات مهمی که در نگهداری آن کاربرد دارند نیز آشنا شوید. زیرا توجه به این نکات، باعث افزایش عمر و عملکرد یو پی اس شما می شود. این موارد به شرح زیر هستند:

  • یوپی‌اسی که از حداکثر توان خود استفاده کند همواره در معرض خرابی است. به همین دلیل باید در اولین گام به توان مصرفی دوربین مدار بسته و انتخاب یوپی‌اسی با قدرت بالاتر توجه کرد.
  • با توجه به احتمال فرسودگی در یوپی‌اس‌های آنلاین به‌دلیل فعالیت مستمر، می‌توانید از مدل لاین اینتراکتیو استفاده کنید. همچنین باید ذکر کرد برای این نوع از مصارف، تکنولوژی لاین اینتر اکتیو پیشنهاد بهتری نسبت به یو پی اس های آفلاین است.
  • یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر طول عمر باتری یوپی‌اس، دمای محیط است. این مورد توسط شرکت سازنده در توضیحات استفاده از محصول درج می‌شود اما معمولا دمای بین 20 تا 30درجه سانتی‌گراد برای این محصولات مناسب است. پس یو پی اس مناسب دوربین مدار بسته را باید در محیطی با این شرایط قرار دهید.
  • یوپی‌اس و دوربین مداربسته باید در فاصله نزدیکی از هم قرار گیرند تا شاهد افت ولتاژ در حین تامین برق نباشیم.
  • در نصب یوپی‌اس باید به‌خوبی توضیحات درج شده در کاتالوگ آن را بررسی کنید تا هیچ‌گونه ایرادی در نصب و برق‌رسانی این دستگاه وجود نداشته باشد.

جمع‌بندی

یو پی اس مناسب دوربین مدار بسته باید بتواند بدون هیچ‌گونه وقفه برق مورد نیاز این دستگاه را از طریق باتری تامین کند. در واقع عدم استفاده از UPS برای این محصولات باعث کاهش کارایی آنها خواهد شد. چراکه قطع شدن جریان برق، خاموشی دوربین را به دنبال دارد.

در انتخاب یوپی‌اس مناسب باید به نکاتی مانند خروجی برق، ظرفیت باتری و زمان برقراری اتصال توجه کنید. همچنین نگهداری این نوع تجهیزات در محیطی با دمای مناسب به افزایش عمر باتری آنها کمک می‌کند.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر