;
coinex

ثبت نام کنکور 1403 آغاز شد؛ کنکور 1403 الکترونیکی برگزار می‌شود!

ثبت نام کنکور 1403 از امروز یکشنبه، 5 آذر 1402 آغاز شد. بدین ترتیب دور اول ثبت‌نام آزمون سراسری 1403 براساس زمان‌بندی اعلام شده قبلی استارت خورد.

ثبت نام کنکور 1403 در نوبت اول از امروز یکشنبه، 5 آذر 1402 همزمان با داوطلبین شرکت در آزمون رشته‌های پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی آغاز و تا پایان روز شنبه، 11 آذر سال جاری ادامه خواهد داشت. البته طبق سنوات قبلی می‌توان گفت که ثبت‌نام آزمون سراسری 1403 تمدید خواهد شد.

از جمله نکاتی که در کنکور سال آینده باید مدنظر قرار داد، تأثیر 50 درصدی سوابق تحصیلی در دروس تخصصی است و داوطلبین باید بدانند که افزایش نمره و معدل سالهای تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم برای افزایش نمره کل کنکور ضروری است.

بیشتر بخوانید: معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی: سهم مناطق محروم در قبولی کنکور بیشتر می‌شود

ثبت نام کنکور 1403 و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم رجایی آغاز شد

امروز یکشنبه، 5 آذر 1403 ثبت‌نام نوبت اول کنکور 1403 و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آغاز و تا پایان روز شنبه، 11 آذرماه ادامه خواهد داشت. تاریخ برگزاری کنکور 1403 در دور اول نیز طبق اطلاعایه‌ها قبلی، پنجشنبه، 6 اردیبهشت و جمعه 7 اردیبهشت 1403 خواهد بود.

همانگونه که احتمالاً می‌دانید، سوابق تحصیلی در کنکور 1403 از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است و مانند ادوار گذشته نیست که تأثیری بسیار پایین داشته باشد. از این رو عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:

سهم سوابق تحصیلی شامل ۲۸ درصد دروس عمومی و ۲۲ درصد دروس تخصصی است که مجموع آن ۵۰ درصد با تأثیر قطعی سوابق تحصیلی است.

ثبت نام کنکور 1403 و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم رجایی آغاز شد

وی با اعلام تأثیر 50 درصدی دروس تخصصی در آزمون سراسری 1403، افزود: «داوطلبین پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم باید بدانند که میزان نمره دریافت شده در پایه‌های تحصیلی بر میزاننمزه کل کنکور 1403 تأثیر خواهد داشت.»

برگزاری کنکور 1403 به صورت الکترونیکی برای 30 هزار نفر

رئیس سازمان سنجش از برگزاری کنکور الکترونیکی به صورت آزمایشی خبر داد و گفت:

ما در مسیر الکترونیکی کردن آزمون‌ها حرکت کردیم و شرکت‌های دانش‌بنیان پیشنهادهایی خوبی آورده‌اند که در حال کار روی آن هستیم. نرم‌افزارهای مورد نظر آماده است و باید شرایط سخت‌افزاری آن آماده شود. قصد داریم علاوه بر پاسخنامه‌ها، دفترچه‌ها را هم رقومی و دیجیتالی کنیم و شخصی‌سازی کامل را اجرا کنیم. البته اجرای کامل آن بستگی به بودجه دارد و بسته به کمک دانش‌بنیان برای اجرای کامل آن دارد. از سوی دیگر در سراسر کشور باید سالن‌های مجهز تهیه شود که در برخی از استان‌ها اجرا شده اما در برخی دیگر از استان‌ها کار باقی مانده است. با این حال کنکور ۱۴۰۳ الکترونیکی به صورت آزمایشی برای حدود ۳۰ هزار داوطلب اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص آغاز ثبت‌نام کنکور 1403 در نوبت اول چیست؟ آیا برگزاری کنکور به صورت الکترونیکی کار درستی است؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بکذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر