;
coinex

چت بات هوش مصنوعی آمازون به نام Q معرفی شد

از چت بات هوش مصنوعی آمازون نام Q رونمایی شذ. آمازون یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی بوده که این چت بات را برای استفاده سازمان‌ها طراحی کرده است.

آمازون که فعالیتش را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آفلاین کتاب آغاز و سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت کرد؛ اکنون چت بات هوش مصنوعی خود به نام  Q را برای استفاده سازمان‌ها معرفی کرده است. نکته جالب این چت بات این است که بسیار به ChatGpt شباهت دارد


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


چت بات هوش مصنوعی آمازون به نام Q معرفی شد

کسب‌وکار خدمات ابری آمازون موسوم به AWS در رویداد re:Invent از چت بات هوش مصنوعی جدید خود به نام Q پرده برداشت. این چت بات برای استفاده سازمان‌ها طراحی شده  و می‌تواند به سوالات سازمان‌ها پاسخ دهد.

بر اساس گزارش ورج، «آدام سلیپسکی»، مدیرعامل AWS، در رویداد re:Invent اعلام کرد که این چت بات مانند یک دستیار هوش مصنوعی عمل می‌کند و تمام سوالات کاربران راجع به شرکت‌ها را پاسخ می‌دهد. کاربران می‌توانند از طریق AWS Management Console یا سرویس‌های اختصاصی هر شرکت یا اسلک و دیگر اپ‌های شخص ثالث به Amazon Q دسترسی پیدا کنند.

 چت بات هوش مصنوعی آمازون
چت بات هوش مصنوعی آمازون

کارمندان شرکت‌ها به راحتی می‌توانند از این دستیار هوش مصنوعی استفاده کنند به طور مثال می‌توانند بپرسند که جدیدترین دستورالعمل‌های سازمان درباره استفاده از لوگوی شرکت چیست. چت بات Q کار را برای کارمندان ساده‌تر کرده و به‌جای آنها میان اسناد مختلف شرکت می‌گردد و سریع‌تر پاسخ را پیدا و ارائه می‌کند. چت‌بات هوش مصنوعی آمازون Q همچنین می‌تواند با همه مدل‌های موجود در سرویس Amazon Bedrock نظیر Llama 2 و Claude 2 کار کند.

آمازون ادعا کرده که شرکت‌ها خودشان می‌توانند تصمیم‌گیری کنند که کدام مدل برای کارمندانشان مناسب‌تر است و همان را استفاده کنند.

آدام سلیپسکی مدیر عامل AWS می‌گوید سؤالاتی که کاربران از آمازون Q می‌پرسند، برای آموزش هیچ‌یک از مدل‌های مبنایی این شرکت استفاده نخواهد شد. همچنین گفت که دستیار هوش مصنوعی Q با داده‌های مربوط به 17 سال دانش به‌دست‌آمده توسط بخش خدمات ابری آمازون آموزش داده شده است و می‌توانید درباره AWS هم از آن سؤال کنید. این چت‌بات درواقع می‌تواند بهترین خدمات AWS موجود برای یک پروژه را هم به شما پیشنهاد کند.

چت بات هوش مصنوعی آمازون Q در حال حاضر تنها در دسترس کاربران سرویس Amazon قرار دارد؛ اما در آینده در اختیار تمام سرویس‌های  Amazon Supply Chain و Amazon QuickSight قرار خواهد گرفت.

هرچند گفته می‌شود این خدمات برای تمام سرویس‌ها ارائه خواهد شد اما قطعا چت بات هوش مصنوعی Q در هر سرویس مقداری تفاوت با دیگر سرویس‌ها خواهد داشت. هزینه استفاده از چت بات هوش مصنوعی Q از ماهی 40 دلار شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی چت بات هوش مصنوعی آمازون چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر