coinex
راهنمای خرید تکراتو

18 کشور جهان توافق بین المللی ایمن سازی هوش مصنوعی را امضا کردند

روز گذشته اولین توافق بین‌المللی در مورد ایمن سازی هوش مصنوعی توسط 18 کشور جهان امضا شد. طبق این توافق، شرکت‌ها باید به‌گونه‌ای مدل هوش مصنوعی خود را طراحی کنند که برای سوءاستفاده از مردم مورد بهره قرار نگیرند.

بریتانیا، ایالات‌متحده و ده‌ها کشور دیگر اولین توافقنامه بین‌المللی 20 صفحه‌ای در خصوص ایمن سازی هوش مصنوعی را امضا کردند. این توافق شرکت‌های تکنولوژی را ملزم می‌کند که هوش مصنوعی را به‌شکلی توسعه دهند که از عموم در برابر سوءاستفاده محافظت کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


18 کشور جهان توافق بین المللی ایمن سازی هوش مصنوعی را امضا کردند

توافق‌نامه ذکر شده غیرالزام‌آور بوده و به طور کلی شامل توصیه‌های عمومی از جمله نظارت بر سیستم‌های هوش مصنوعی برای جلوگیری از سوءاستفاده، محافظت از داده‌ها در برابر دستکاری و بررسی تأمین‌کنندگان نرم‌افزار می‌شود. همچنین چهارچوبی در مورد چگونگی جلوگیری از استفاده AI توسط هکرها وجود دارد و شامل توصیه‌هایی در زمینه انتشار مدل‌ها پس از آزمایش‌های امنیتی مناسب است.

بااین‌حال، جن ایسترلی، مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات‌متحده، اظهار کرده امضای این توافق‌نامه توسط کشورهای مختلف موضوعی مهم بوده و نشان‌دهنده اهمیت کشورها نسبت به این موضوع است.

18 کشور جهان توافق بین المللی ایمن سازی هوش مصنوعی را امضا کردند

جن ایسترلی توضیح می‌دهد:

مهم‌ترین موضوعی که در مرحله طراحی و توسعه هوش مصنوعی باید مورد‌توجه قرار گیرد، امنیت است. ارائه قابلیت‌های جدید به بازار همراه با ویژگی‌هایی که در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند باید با امنیت کاربران نیز همراه باشد.

این توافق‌نامه و نشستی که ماه پیش در این خصوص در بریتانیا برگزار شد، نشان‌دهنده نیاز به ایمن سازی AI در صنعت و جامعه است. در واقع، با پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی نگرانی‌های زیادی به‌وجود آمده و برخی از سلبریتی‌ها و چهره‌های بزرگ نیز در AI و خطراتی که می‌تواند داشته باشد هشدار داده‌اند.

علاوه بر ایالات‌متحده و بریتانیا، آلمان، ایتالیا، جمهوری چک، استونی، لهستان، استرالیا، شیلی، نیجریه و سنگاپور دیگر کشورهایی هستند که پای این توافق را امضا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره نگرانی کشورها در حوزه هوش مصنوعی و تدوین این توافق‌نامه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: the guardian

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر