;
coinex

وزیر ارتباطات از افزایش 8 برابری مخاطبین پیام رسان‌های داخلی خبر داد

با اعلام آمار افزایش 8 برابری مخاطبین پیام رسان‌های داخلی از سمت وزیر ارتباطات، این سؤال مطرح می‌شود که آیا این موضوع ممکن است حقیقت داشته باشد؟ در ادامه نوشته با تکراتو همراه باشید.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درجمه خبرنگاران در صورتی به اعلام آمار افزایش 8 برابری مخاطبین پیام رسان‌های داخلی پرداخت که حداقل می‌دانیم در کنار این افزایش مخاطب، تعداد مخاطبین پیام‌رسان‌های خارجی نیز نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته و کاربران از شیوه‌های متعدد برای ورود به این پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند. به گفته زارع‌پور، فضای کسب و کار کشور نیز یکی از دلایل افزایش تعداد کاربران پیام رسان‌های ایرانی است.

بیشتر بخوانید: بررسی عملکرد وزیر ارتباطات در مجلس: اینترنت فیبر نوری و طرح رجیستری ضعف دارد

افزایش 8 برابری مخاطبین پیام رسان‌های داخلی از نظر وزیر ارتباطات

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت از افزایش 8 برابری تعداد کاربران پیام رسان‌های داخلی خبر داد. وی گفت:

«تا پیش از این ظرفیت لازم در سکوهای داخلی برای کسب‌وکارها به شکل آنچه که امروز وجود دارد، در اختیار نبود. مهم‌ترین این عوامل مخاطب است. برای مثال، از یک سال و نیم گذشته تعداد مخاطبین فعال روزانه و ماهانه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی تا هشت برابر افزایش پیدا کرده است.»

وی ضمن اشاراه به تأثیر و اهمیت حضور مردم در کسب‌وکارها، اعلام کرد که زمینه لازم برای فعالیت کسب‌وکارها طی این مدت، بیش از گذشته فراهم است.

افزایش 8 برابری مخاطبین پیام رسان‌های داخلی از نظر وزیر ارتباطات

او همچنین درباره به آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارها توضیح داد:

«دولت نیز در سال گذشته آیین‌نامه‌ حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال را تصویب کرد. در این آیین‌نامه یک بسته حمایتی تعبیه شده است. یکی از بندهای این آیین‌نامه بحث معافیت مالیاتی این کسب‌وکارهاست؛ به این معنا که اگر کسی کسب‌وکار خود را از پلتفرم خارجی به پلتفرم داخلی منتقل کند، به مدت دو سال از مالیات معاف می‌شود. موضوعات مختلفی در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده است که درحال پیگیری اجرای آن‌ها از دستگاه‌های مختلف هستیم.»

وزیر ارتباطات بارها خبر داده که تعداد کاربران در پیام‌رسان‌های بومی درحال افزایش است. وی تا قبل از این آمار جدید، اعلام کرده بود که 60 درصد از مردم ایران از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند. وی توضیح داد: «روزانه 40 میلیون نفر از کاربران در سکوهای بومی فعالیت دارند و برخی از این سکوها تا 15 میلیون نفر در روز کاربر فعال دارند.»

اما آمار زارع‌پور در تضاد کامل با آمار یکتانت در سال 1401 است. این پلتفرم ایرانی گفته است که بیش از 80 درصد مردم برای ورود به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی  از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص اعلام آمار افزایش تعداد کاربران پیام رسان‌های داخلی چیست؟ شما از پیام‌رسان‌های ایرانی استفاده می‌کنید یا از پیام‌رسان‌های خارجی؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر