;
coinex

خالق تاچ آیدی و فیس آیدی قصد جدایی از کمپانی اپل را دارد

یکی از مدیران برجسته‌ی شرکت اپل، «استیو هتلینگ»، که در طی چندین سال فعالیتش در این شرکت به توسعه و بهبود ویژگی‌های مهمی مانند قابلیت چند لمسی آیفون، تاچ آیدی و فیس آیدی پرداخته است، قصد دارد این شرکت فناوری را ترک کند.

به طور معمول، هتلینگ به عنوان معاون اپل فعالیت می‌کرد و وظایف یا گزارش‌های خود را به معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزاری، جانی سروجی، ارائه می‌داد. ضمن اینکه در دوران بازنشستگی، او مسئولیت نظارت بر فناوری‌هایی مانند نمایشگر لمسی، سنسورهای سلامت و Face ID را بر عهده داشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


جدایی مخترع تاچ آیدی و فیس آیدی از اپل

در سال‌های اخیر، دوران هتلینگ در توسعه برخی از مهم‌ترین نوآوری‌های اپل نقش بسیار مهمی ایفا کرده است. بلومبرگ توضیح می‌دهد که فعالیت‌های او شامل اختراع Face ID، فناوری پیشرفته دوربین و فناوری‌های ProMotion است. او همچنین در اختراع نمایشگر چند لمسی اولین آیفون و آیپد نقش داشته است.

خالق تاچ آیدی و فیس آیدی
خالق تاچ آیدی و فیس آیدی

هتلینگ نه تنها بر روی تیم مهندسی دوربین‌های اپل نظارت داشت، بلکه برای بهبود سنسورهای سفارشی آن‌ها نیز تلاش کرد. اپل از گذشته تا حالا عکاسی را به یکی از نقاط قوت اساسی دستگاه‌های خود تبدیل کرده که نشان دهنده‌ی اهمیت کار هتلینگ در این زمینه است. یکی از فعالیت‌های اخیر هتلینگ به توسعه هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل مربوط می‌شود که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود. هم‌اکنون مسئولیت‌های مدیر سابق اپل قرار است بین چندین مدیر دیگر از تیم سروجی تقسیم شود.  به عنوان مثال، «آلن گیلکریست» مدیریت تیم‌های دوربین و سنسورهای تشخیص عمق را بر عهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی ترک اپل توسط خالق تاچ آیدی و فیس آیدی چیست؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر