;
coinex

الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟ آن‌چه باید بدانیم!

اگر می‌خواهید بدانید الگوریتم اینستاگرام چیست و چطور می‌توان رتبه خود را در الگوریتم اینستاگرام 2023 بهبود ببخشید، این مقاله مخصوص شماست.

امروزه به واسطه‌ی گسترش روز افزون فضای مجازی در زندگی روزمره مردم و تلاش افراد برای دیده شدن در شبکه اجتماعی اینستاگرام، برای خیلی از کاربران سوال شده است که الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند، در این مقاله بنا داریم به الگوریتم اینستاگرام 2023 بپردازیم و نشان دهیم هر کدام از بخش‌های الگوریتم اینستاگرام برای پست، استوری، ریلز و اکسپلور چه ویژگی‌هایی دارند.

بیشتر بخوانید:

راه های دیده شدن پست در اینستاگرام

گران ترین سلبریتی ها در اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چیست

برای پاسخ به پرسش الگوریتم اینستاگرام چیست باید کلیشه‌ها را بشکنیم. یعنی خوب اغلب می‌شنویم که الگوریتم اینستاگرام یک الگوریتم خاص و منحصربه‌فرد است؛ اما در حقیقت امر چنین چیزی صحبت ندارد و ما فقط یک الگوریتم نداریم و الگوریتم‌های متعدد در این پلتفرم نقش بازی می‌کنند. در ادامه بررسی می‌کنیم که الگوریتم اینستا 2023 چطور کار می‌کند تا بدین وسیله بتوانید درک بهتری از چگونگی کارکرد الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور داشته باشید.

الگوریتم اینستاگرام چیست
الگوریتم اینستاگرام چیست

در واقع، اینستاگرام این‌چنین از کارکرد الگوریتم‌هایش نام می‌برد:

هر کدام از انواع الگوریتم‌ها، طبقه‌بندی‌کننده‌ها و فرآیندها برای هدف خاصی کارکرد دارند؛ ما می‌خواهیم از زمان افراد بهترین استفاده را ببریم و باور داریم شخصی‌سازی تجربیات، بهترین راه برای انجام این کار است.

به عبارت دیگر، الگوریتم‌های اینستاگرام یک هدف دارند؛ اینکه با ارائه محتوایی جالب و جذاب، کاربر را در مدت زمان بیشتری در پلتفرم نگه دارند. از همین‌رو، اگر تولید کننده محتوای شبکه‌های اجتماعی هستید، از این نکته، به نفع خودتان استفاده کنید. ‌ــ‌ چطور؟

با طراحی استراتژی برای تو مشت گرفتن الگوریتم اینستاگرام ؛ یا بهتر بگوییم اولویت‌های آن! این‌چنین هم می‌توانید به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کرده و هم گروهی از دنبال‌کنندگان (Followers) متعهد ایجاد کنید.

الگوریتم اینستاگرام 2023

نگاهی دقیق‌تر به پرسش الگوریتم اینستاگرام چیست و کارکرد آن

همان‌طور که گفتیم، اینستاگرام یک الگوریتم ندارد؛ بلکه به واسط چند وجهی بودن این پلتفرم از چند الگوریتم بهره می‌برد. بخش‌هایی نظیر:

  • الگوریتم فید یا صفحه‌ی خانه: فعالیت شما در فید (لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و ذخیره) و اطلاعات مربوط به پست و شخصی که پست کرده است.
  • الگوریتم استوری‌ها: استوری‌هایی که در گذشته مشاهده کرده یا با آنها درگیر بوده‌اید.
  • الگوریتم اکسپلور (صفحه جست‌وجو): فعالیت شما در اکسپلور (لایک، نظرات و اشتراک‌گذاری) و اطلاعات مربوط به پست و شخصی که پست کرده است.
  • الگوریتم ریلز: فعالیت شما در ریلز (لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌ها) و اطلاعات مربوط به ریلز و شخصی که آن را پست کرده است.

حال که متوجه بخش‌های گوناگون الگوریتم اینستاگرام 2023 شدیم، بررسی می‌کنیم که چطور می‌توانیم رتبه خودمان را نزد این الگوریتم‌ها بهبود ببخشیم.

بیشتر بخوانید:

دیلیت اکانت تلگرام

چگونه بفهمیم گوشی هک شده

کارکرد الگوریتم اینستاگرام برای پست‌

الگوریتم فید یا صفحه اصلی اینستاگرام در چند سال اخیر تغییرات بسیاری کرده و به مدلی تبدیل شده که تمایل به شناسایی علاقه‌مندی‌های کاربران را دارد. اما الگوریتم چگونه می‌فهمد که با چه محتوایی تعامل دارید؟

 الگوریتم اینستاگرام برای پست‌
الگوریتم اینستاگرام برای پست‌

به گفته آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، این یک فرآیند پیچیده است:

ما گراها و پیش‌بینی‌ها را در طول زمان آزمون و خطا می‌کنیم، و می‌کوشیم تا علایق شما را بهتری شناسایی کنیم.

این گراها و سیگنال‌ها عبارتند از:

  • اطلاعات درباره پست: عکس است یا ویدیو؟ کِی پست شد؟ چند تا لایک دارد؟
  • اطلاعات درباره پوستر: چقدر برای شما جالب هستند؟ آیا دوستان شما هستند؟ مردم چقدر با محتوای خود درگیر می‌شوند؟
  • فعالیت شما: آیا زیاد تمایل به تماشای ویدیو دارید؟ معمولاً با چه نوع محتوایی درگیر می‌شوید؟
  • سابقه تعامل شما: آیا معمولاً پست‌ها را می‌پسندید یا درباره آنها نظر می‌دهید؟

الگوریتم اینستا 2023 ردِّ هر تعاملی را می‌زند که در برنامه به جا می‌گذارید؛ از پست‌هایی که دوست دارید گرفته تا افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. الگوریتم اینستاگرام 2023 می‌کوشد تا در نهایت بتواند محتوایی را که فکر می‌کند با آن‌ها تعامل خواهید داشت، به شما ارائه دهد. راه هک الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور چیست؟ اگر همین مسیر را ادامه دهید راهکارهای بهتری را خواهید یافت تا هم بدانید الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند و هم بهتر عمل کنید.

الگوریتم اینستاگرام 2023

چه چیز دیگری می‌تواند بر الگوریتم اینستا 2023 برای پست تأثیر بگذارد؟

برخی از عوامل اضافی (فراتر از امتیاز علاقه‌مندی‌ها) وجود دارند که می‌توانند در جایی که یک پست در فید صفحه اصلی شخصی قرار می‌گیرد، تأثیر بگذارند. این‌ها شامل:

  • کیفیت تصویر یا فیلم ارسالی
  • اصالت (یعنی اینکه آیا پست قبلاً در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است یا خیر)
  • محتوای متنی
  • نقض قوانین اینستاگرام
  • محتوا ریپورتی (گزارش شده)

بیشتر بخوانید:

بیشترین لایک در اینستاگرام ؛ رکورد لایک اینستاگرام در اختیار کیست؟

اینستاگرام تردز چیست

چه تعاملاتی برای الگوریتم اینستا 2023 اهمیت بیشتری دارد؟

اینتراکشن یا تعامل یک اصل خدشه ناپذیر است، به خصوص وقتی صحبت از الگوریتم اینستاگرام برای پست می‌کنیم. در این وادی، احتمال نظرات کاربران، لایک‌ها، زمان به‌صرفه، یا کلیک کردن روی یک نمایه را در نظر می‌گیرد. با توجه به این موضوع، در حین برنامه‌ریزی محتوا و کپشن یا بَرنگاشت‌ها، این پرسش‌ها را از خودتان بپرسید:

  1. آیا این پست احتمالاً لایک می‌شود یا کامنت‌خور است؟
  2. آیا این پستی است که کسی ذخیره کند و به آن مجدداً برگردد؟
  3. آیا این پست شامل یک کال‌تو‌اکشن (دعوت افراد به کنشگری) است که از کسی بخواهد روی نمایه شما کلیک بکند؟ به عنوان مثال، «روی پیوند در بیو من کلیک کنید».

ایجاد محتوایی که این نوع تعامل‌ها را افزایش دهد می‌تواند در هک الگوریتم اینستا 2023 کمک حال باشد.

الگوریتم اینستاگرام برای ریلز
الگوریتم اینستاگرام برای ریلز

کارکرد الگوریتم اینستاگرام برای ریلز

دانستن نحوه‌یِ اصطلاحاً «هک» الگوریتم ریلز (Reels) می‌تواند یک مزیت بزرگ برای هر کاربری باشد که به دنبال رشد در الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور است. همانند پست‌های صفحه فید، الگوریتم اینستاگرام، ریلز را بر اساس آنچه که فکر می‌کند مخاطب احتمالاً با آن تعامل خواهد داشت، اولویت‌بندی کرده و از مجموعه‌ای از گراها و داده‌ها برای کمک به رتبه‌بندی محتوا استفاده می‌کند.

بنا بر گفته اینستاگرام، برندها و سازندگان باید ریلزهایی ایجاد کنند که سرگرم‌کننده، الهام‌بخش یا تجربی باشند و از ابزارهای خلاقانه مانند متن، جلوه‌های بصری یا فیلترها استفاده کنند. همچنین باید از ارسال ریلزهای اینستاگرامی که وضوح پایینی دارند یا خیلی تار هستند و یا قبلاً در اینستاگرام بوده‌اند خودداری کرد؛ به ویژه آن‌هایی که دارای واترمارک هستند یا به‌طور قابل‌توجهی از برنامه دیگری دریافت شده‌اند.

برای جلب نظر الگوریتم اینستاگرام 2023 توصیه می‌کنیم از کلمات کلیدی و هشتگ‌های مرتبط برای افزایش قابلیت شناسایی استفاده کرده و برای دسترسی بیشتر به ریلزهای اینستاگرام خود، کپشن‌هایی را روی صفحه اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز

کارکرد الگوریتم اینستاگرام برای استوری

الگوریتم استوری اینستاگرام معمولاً به جای محتوای خاص یک استوری، محتوای حساب‌هایی را که بیشتر با آنها در تعامل هستید، در اولویت قرار می‌دهد.

الگوریتم اینستاگرام برای استوری
الگوریتم اینستاگرام برای استوری

علی‌رغم آن‌که اینستاگرام می‌گوید گراهای گوناگونی را برای استوری‌ها بررسی می‌کند، اما قابل توجه‌ترین آنها عبارتند از این موارد:

  • سابقه مشاهده: هر چند وقت یکبار استوری‌های یک حساب را مشاهده می‌کنید؟
  • سابقه تعامل: هر چند وقت یکبار با استوری‌های یک اکانت تعامل دارید؟
  • صمیمت: رابطه کلی شما با نویسنده چطور است؟

به دلیل ماهیت و مدت زمان کوتاه آنها، به موقع بودن استوری‌ها از اهمیت کمتری برخوردار است. اما زمانی که یک استوری به بیش از 10 ساعت برسد، می‌تواند تأثیر کمی بر رتبه‌بندی داشته باشد. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، ایده خوبی خواهد بود که به طور مرتب استوری‌های اینستاگرام را به اشتراک بگذارید که سطح تعامل را افزایش می‌دهد. استیکرهای نظرسنجی، پرسش و مسابقه، از جمله راه‌های مناسب برای ایجاد تعامل هستند.

کارکرد الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور

الگوریتم اکسپلور برای اینستاگرام محتوایی را ارائه می‌کند که گمان می‌شود بر اساس تاریخچه تعاملات‌تان بیشتر به آن علاقه دارید.

الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور
الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور

اگر چه که فید یا صفحه اصلی اینستاگرام شما پر شده از محتوای اکانت‌هایی که قبلاً دنبال کرده‌اید، خوراک خبری اکسپلور تقریباً به طور کامل از محتوای حساب‌های جدید تشکیل شده است.

مهم‌ترین اقداماتی که ما در اکسپلور پیش‌بینی می‌کنیم شامل لایک، ذخیره و اشتراک‌گذاری است ـ اینستاگرام

و مهم‌ترین گره‌ها و داده‌هایی که اینستاگرام به آن‌ نگاه می‌کند عبارتند از:

  • اطلاعات درباره پست: یک پست چقدر محبوب است؟ مانند سرعت تعامل کاربران با آن. اهمیت این سیگنال یا گراها بسیار بیشتر از صفحه اصلی و استوری‌هاست.
  • فعالیت شما در اکسپلور: تاریخچه‌ی نحوه تعامل شما با پست‌ها.
  • اطلاعاتی درباره شخصی که ارسال کننده پست است: چه افرادی در چه مدتی با آنها تعامل داشته‌اند؟ گاهی اوقات شما نیز شامل این نگاه و بررسی می‌شوید.

صفحه اکسپلور مدام تغییر می‌کند، با دسته‌بندی موضوعات جدید و قابلیت‌های جستجوی پیشرفته خودش را بروز می‌کند. به عنوان مثال، اکنون می‌توانید با کلمات کلیدی و همچنین هشتگ‌ها جستجو کنید تا محتوای مرتبط را در یک فید بی‌نظیر کشف کنید.

این حاکی از آن است که الگوریتم صفحه اکسپلور، محتوای بصری پست‌های شما را نیز به همراه کلماتش در کپشن در نظر می‌گیرد. بنابراین، با اشتراک‌گذاری مداوم محتوای جذاب با زیرنویس‌های قوی، کلمات کلیدی مرتبط و هشتگ‌های خاص، پست‌های خود را برای پتانسیل صفحه اکسپلور بهینه می‌کنید. تقریباً به آخرهای پرسش الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند رسیده‌ایم. اما نکته مهم همیشه به‌روز ماندن است. این را باید یادمان بماند.

آن‌چه که گفتیم…

در این بررسی کوشیدیم نشان دهیم که الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند و هم‌چنین با بررسی این‌که کارکرد الگوریتم اینستاگرام 2023 در بخش‌های مختلفِ الگوریتم اینستاگرام برای پست ، الگوریتم اینستاگرام برای استوری ، الگوریتم اینستاگرام برای ریلز و الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور ، روش‌های بهینه‌سازی و گسترش مخاطبین را برشمردیم تا بتوانید با استفاده از آگاهی‌ای که از ویژگی‌های این الگوریتم‌ها به‌دست می‌آورید، محتوای خود را بهتر مدیریت کنید.

سوالات متداول

الگوریتم اینستاگرام هر چند وقت یک‌بار بروز می‌شود؟

زمان دقیقی در دسترس نیست، اما می‌توانید با مراجعه به FAQ اینستاگرام، ببینید چه چیزهایی درباره‌ی الگوریتم اینستاگرام 2023 به بعد گفته است.

آیا ریپورت پست در الگوریتم اینستاگرام 2023 موثر است؟

قطعاً. یکی از معیارهای الگوریتم اینستا 2023 بررسی همین موضوع است. این بخش را به تفصیل در الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند توضیح دادیم.

بیشتر بخوانید:

بر اساس: Later.com

دیدگاه شما درباره مطلب الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند چه بود؟ آیا راهکارهای مفیدتری به ذهن‌تان می‌رسد؟ اگر مایل بودید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای تکراتو بنویسید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر