;
coinex

نسل دوم ربات انسان‌نمای اپتیموس تسلا رسما رونمایی شد [+ویدئو]

تسلا از نسل دوم ربات‌های انسان‌نمای خود رونمایی کرد. ربات انسان‌نمای اپتیموس تسلا نسبت به نسل قبلی خود سریعتر و منعطف‌تر بوده و به‌طور کلی شباهت بیشتری به انسان دارد.

ربات تسلا که با نام اپتیموس شناخته می‌شود با هدف رباتی انسان‌نما طراحی شده؛ این طرح در ۱۹ اوت ۲۰۲۱ در مراسم روز هوش مصنوعی رونمایی شد. اما نسخه اول آن در سال 2022 ساخته شد. اکنون تسلا از نسل دوم ربات انسان‌نمای خود با دست و پاهایی جدید رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: مهندسان موفق به ابداع کاتتر رباتیکی شده‌اند که می‌تواند قلب را جراحی کند

نسل دوم ربات انسان‌نمای اپتیموس نسبت به نسل قبلی خود سریعتر، منعطف‌تر و شبیه‌سازی شده‌تر است. گردن این ربات به میزان دو درجه آزادی بیشتر داده شده تا راحت‌تر حرکت کند همچنین تمامی سر انگشت‌های ربات به حسگر لمسی مجهز است که می‌تواند اجسام را راحت‌تر حرکت دهد همچنین وزن این ربات نسبت به نسل قبلی 10 کیلو‌گرم کمتر است.

تسلا در نسل دوم اپتیموس از دست و پاهایی جدید استفاده کرده که به دلیل فرم و شکل آنها همچنین بخش‌های مفصلی جدید انگشتان پا سرعت این ربات را افزایش داده است.

اکنون حساب رسمی تسلا Optimus در شبکه اجتماعی ایکس، ویدئویی از این ربات منتشر کرده که در آن پیشرفت‌های فنی و همچنین قابلیت‌های جدید آن را نمایش می‌دهد. در پایان این ویدئو دیده می‌شود که حتی با وجود حسگر‌های لمسی موجود در انگشتان این ربات به راحتی تخم‌مرغ‌ها را جایگذاری می‌کند. اپتیموس حتی رقصی شبیه به ایلان ماسک را به نمایش می‌گذارد.

ربات انسان‌نمای اپتیموس که قرار بود کارهای خطرناک، تکراری و خسته‌کننده انسان را انجام دهد، اکنون فراتر رفته و به ادعای ایلان ماسک این ربات در 2024 اسلحه دست می‌گیرد.

به هر حال در رونمایی از نسل دوم ربات انسان نمای تسلا «اپتیموس» دیده می شود که این ربات بسیار بیشتر شبیه انسان شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ربات انسان‌نمای اپتیموس تسلا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر