coinex
راهنمای خرید تکراتو

اولین مزرعه عمودی جهان که با هوش مصنوعی و ربات‌ها کنترل می‌شود رونمایی شد

 اولین مزرعه عمودی جهان که 20 طبقه دارد و توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود در استان سیچوان چین رونمایی شد. این مزرعه عمودی با هدق مقابله با چالش‌های کشاورزی مانند محدودیت‌های فضایی طراحی شده است.

فضای محدود در مناطق شهری باعث می‌شود که مزارع عمودی به گزینه‌ای مناسب برای کشت محصولات تبدیل شوند. در حالی که مزارع عمودی در سراسر جهان پراکنده هستند، اولین مزارع تجهیز شده با فناوری‌های هوش مصنوعی در چین معرفی شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


هوش مصنوعی اولین مزرعه عمودی جهان در چین را اداره می‌کند

تیم محققان از مؤسسه کشاورزی شهری (IUA) در آکادمی علوم کشاورزی چین (CAAS) برای کشت و برداشت کاهو از ربات‌هایی بهره می‌برند که به نظر می‌رسند توانایی پرورش و برداشت کاهو را در مدت 35 روز دارند.

 اولین مزرعه عمودی دنیا
اولین مزرعه عمودی جهان

این مزرعه به وسیله یک سیستم کنترل مبتنی بر هوش مصنوعی قادر است در یک زمان کوتاه گیاهان را پرورش دهد. این سیستم کنترل، از تکنولوژی‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته برای نظارت، تجزیه و تحلیل و تنظیم متغیرهای کلیدی محیطی استفاده می‌کند.

این مزرعه همچنین از یک سیستم نورپردازی مخصوص استفاده می‌کند تا بهره‌وری بالایی را داشته باشد. به گفته “ونگ سن”، یکی از پژوهشگران دانشگاه زراعی چین، این مزرعه از ترکیب متنوعی از نورها برای بهبود کاشت و رشد گیاهان استفاده کرده است.

به گفته محققان، پرورش گیاهان در مزارع عمودی و مزارع سنتی هیچ تفاوتی ندارد. مزارع عمودی می‌توانند مشکلات کشاورزی سنتی را رفع کرده و محیطی مناسب برای کاشت گیاهان در محیط‌های شهری فراهم کنند. همچنین، این نوع مزارع می‌توانند مدت‌زمان پرورش گیاهان و تلفات را کم کنند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی  اولین مزرعه عمودی جهان که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر