coinex
راهنمای خرید تکراتو

گلکسی بوک سامسونگ با تراشه Snapdragon X Elite سریعتر از جدیدترین مک‌بوک پرو خواهد بود

لپ تاپ گلکسی بوک سامسونگ با استفاده از تراشه جدید اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام، از لپ تاپ مک‌بوک پرو اپل سریع‌تر عمل خواهد کرد.

در ماه اکتبر 2023، کوالکام اعلام کرد که اسنپدراگون ایکس الیت، که در حال حاضر آخرین تراشه این شرکت برای لپ‌تاپ‌ها است، را معرفی کرده است. این اعلان باعث حیرت زیادی در صنعت شد زیرا کوالکام ادعا کرد که اسنپدراگون ایکس الیت عملکردی دو برابر سریع‌تر از رقبا ارائه می‌دهد، جایی که به‌طور غیرمستقیم به چیپست فوق‌العاده سریع اپل M2 ارجاع داده شد. از آن زمان، اپل تراشه قدرتمند M3 را معرفی کرده است که سریع‌تر از M2 است. اکنون، کوالکام تعدادی از ارقام و اعداد بنچمارک تراشه جدید خود را فاش کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


لپ تاپ گلکسی بوک سامسونگ

کوالکام به Digital Trends اعلام کرده است که اسنپدراگون ایکس الیت در عملکرد چند هسته‌ای 21٪ سریع‌تر از اپل M3 است. این یک دستاورد شگفت‌انگیز است. این اعداد از آزمون بنچمارک گیک‌بنچ آمده‌اند که در آن پردازنده Qualcomm Oryon 15,300 امتیاز کسب کرده است، در حالی که پردازنده M3 اپل 12,154 امتیاز کسب کرده است. شرکت همچنین به این نشریه گفته است که اسنپدراگون ایکس الیت عملکرد یک هسته‌ای سریع‌تری نیز نسبت به اپل M3 ارائه می‌دهد. متأسفانه، کوالکام اعداد مقایسه‌ای برای عملکرد تک‌رشته‌ای را فاش نکرده است.

گلکسی بوک سامسونگ

هر چند اسنپدراگون ایکس الیت در عملکرد از اپل M3 بهتر بوده است، اما کوالکام توانایی توان مصرفی حرارتی (TDP) که تراشه‌اش برای دستیابی به این نتیجه در حال عملکرد بوده است، فاش نکرده است. برای اطلاعات بیشتر، کوالکام گفته بود که اسنپدراگون ایکس الیت دارای دو پروفایل توان است، 23 وات و 80 وات. همان‌طور که ممکن است حدس بزنید، این تراشه در توان 80 وات نسبت به توان 23 وات عملکرد بهتری دارد . با این حال، در توان 80 وات، بیشتر انرژی مصرف می‌کند و بازه زمانی باتری کمتری نسبت به توان 23 وات ارائه می‌دهد. اگر اسنپدراگون ایکس الیت این عملکرد را با توان 23 وات TDP ارائه دهد، قطعا این خبر بسیار خوبی برای کاربران ویندوز خواهد بود.

چند روز پیش، سامسونگ مجموعه گلکسی بوک 4 را معرفی کرد و همه مدل‌های آن از پردازنده‌های نسل چهاردهمی از اینتل بهره می‌برند که بسیار قدرتمند هستند. متأسفانه، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه این تراشه‌ها چگونه با تراشه از کوالکام رقابت می‌کنند، وجود ندارد. با این حال، اگر شرکت فناوری بزرگ کره‌ای تصمیم به عرضه نسخه‌ای با اسنپدراگون ایکس الیت بگیرد، این تراشه مقتدرتر از آخرین مدل‌های مک‌بوک پرو اپل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عرضه گلکسی بوک سامسونگ با تراشه Snapdragon X Elite چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر