;
coinex

یک ایرانی باعث توقف فروش اپل واچ شد اما ماجرا چیست؟

اپل اعلام کرد که اختلاف آن با یک شرکت فناوری پزشکی موسوم به مسیمو باعث توقف فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 شده است. شرکت مذکور را «جو کیانی» که ایرانی‌الاصل است مدیریت می‌کند.

شرکت مسیمو ، که توسط کارآفرین ایرانی به نام «جو کیانی» تأسیس شده و اداره می‌شود، اقدام به ارائه خدمات در زمینه فناوری پزشکی نموده و به دلیل اختلافات حقوقی میان دو شرکت، فروش محصولات مذکور در بازار آمریکا به مدت زمانی نامعلوم به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: نسل سوم اپل واچ اولترا در سال ۲۰۲۶ وارد بازار خواهد شد

اپل اعلام کرده که از تاریخ 21 دسامبر (30 آذرماه) فروش آنلاین و از تاریخ 24 دسامبر (3 دی‌ماه) در فروشگاه‌های خود را به مدت معین متوقف می‌نماید. مهمترین نکته اینجاست که این تصمیم تاثیری فقط در ایالات‌متحده خواهد داشت و مشتریان در دیگر کشورها قادر به تهیه این دو مدل از اپل واچ خواهند بود.

در ماه اکتبر امسال، مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) اعلام کرد که به دلیل نقض حقوق پتنت مرتبط با فناوری اندازه‌گیری اکسیژن خون توسط اپل، فروش چند مدل از اپل واچ می‌باید متوقف شود. رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، جو بایدن، مجاز است تا تاریخ 25 دسامبر (4 دی‌ماه) این دستور را اجرا کند.

یک ایرانی باعث توقف فروش اپل واچ شد
جو کیانی مدیر شرکت مسیمو باعث توقف فروش اپل واچ شد

اپل اعلام کرده که با وجود مخالفت قاطع نسبت به دستور ITC، به پیروی از آن ادامه خواهد داد. همچنین، شرکت کوپرتینو به دنبال راهکارهای متنوعی برای ادامه فروش مدل‌های اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 در بازار ایالات‌متحده است. به نظر می‌رسد یکی از این راهکارها شامل تغییر الگوریتم می‌شود.

بلومبرگ گزارش کرد، تیم مهندسی اپل در حال کنکاش برای تغییر الگوریتم‌های مورد استفاده در سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون اپل واچ است. به نظر می‌رسد که اپل به دنبال یک راهکار نرم‌افزاری بوده تا با ارائه یک به‌روزرسانی، عملکرد سنسور اپل واچ را تغییر داده و قابلیت فروش محصولات خود را در آمریکا را بهبود بخشد.

خبرگزاری بلومبرگ اظهار داشت که نقض پتنت ارتباطی با سخت‌افزار و نه نرم‌افزار دارد. این نظریه مبنی بر این است که ارائه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری نمی‌تواند به تنهایی مشکل را حل کند و برای رفع نقض، اپل باید به سمت ایجاد یک سخت‌افزار جدید متوجه شود.

از سال 2020 تا کنون، مسیمو اتهاماتی مبنی بر جذب نیروهای اپل و دزدیدن اطلاعات تجاری به منظور به‌دست‌آوردن تکنولوژی اندازه‌گیری اکسیژن خون برای اپل واچ سری 6 و نسل‌های آینده آن را به این شرکت وارد کرده است.  این شرکت در یک بیانیه اعلام کرد که اقدامات اخیر اپل نشان‌دهنده ضرورت رعایت قوانین حتی برای پرقدرت‌ترین شرکت‌های جهان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی توقف فروش اپل واچ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو یه اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر