;
coinex

اپلیکیشن جدید خاطره نویسی در آپدیت جدید iOS 17.2 منتشر شد

شرکت اپل آپدیت جدید iOS 17.2 را برای آیفون‌دار‌ها منتشر کرد. این به‌روزرسانی شامل نسخه جدید اپلیکیشن خاطره‌ نویسی (Journal) می‌شود که در جلسه WWDC 2023 شرکت اپل معرفی شد.

علاوه‌براین، قابلیت‌های جدیدی برای دکمه اکشن و فیلم‌برداری فضایی (Spatial) برای آیفون 15 پرو و پرو مکس نیز در این به‌روزرسانی مدنظر قرار گرفته است. به‌روزرسانی محیط مک اواس سونوما 14.2 نیز به تازگی توسط شرکت اپل منتشر شد. آپدیت iOS 17.2 اصلاحات اساسی‌ای در بخش اپ ژورنال دارد که شامل اضافه شدن دکمه اکشن، بهبود دوربین، بهبود در اپ Messages و اپ Weather و همچنین رفع چند باگ و بهینه‌سازی‌های سیستمی است.

بیشتر بخوانید: با وجود محدودیت ارتقای حافظه لپ‌ تاپ اپل کاربری توانست تا هشت برابر آن را افزایش دهد

اپلیکیشن جدید ژورنال به شما اجازه می‌دهد تا هر رویدادی را در زندگی‌تان ثبت کنید. این برنامه می‌تواند تصاویر و حتی تمرین‌های ورزشی‌تان را به ژورنال شما اضافه کند. این اپ را می‌توانید با تاچ آیدی یا فیس آیدی قفل کنید تا فقط شما به آن دسترسی داشته باشید و همچنین برنامه را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که به شما یادآوری کند که زمان نوشتن در ژورنال فرا رسیده است. یادداشت‌ها نیز از طریق iCloud به‌صورت رمزنگاری‌شده در فضای ابری ذخیره می‌شوند تا در هر دستگاهی قابل دسترسی باشند.

آپدیت جدید iOS 17.2
آپدیت جدید iOS 17.2

حالا می‌توانید در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، از طریق دکمه اکشن به قابلیت ترجمه سریع دسترسی پیدا کنید. می‌توان گفت آیفون 15 پرو اولین دستگاهی به شمار می‌رود که در سال جاری به این دکمه مجهز شده است.

در بخش دوربین، آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس امکان فیلم‌برداری فضایی (Spatial) را فراهم می‌کنند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا ویدیوهای خود را به‌صورت سه‌بعدی در هدست ویژن پرو تجربه کنید. علاوه بر این، سرعت فوکوس دوربین تله‌فوتو نیز برای عکس‌های دوردست در این دو گوشی پرو بهبود یافته‌اند.

آپدیت iOS 17.2 یک به‌روزرسانی برای اپلیکیشن Messages نیز ارائه کرده که یک ویژگی جدید محسوب می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد به راحتی به اولین پیام خوانده‌نشده در یک چت دسترسی پیدا کنید. همچنین، طراحی میموجی‌ها نیز اندکی تغییر کرده و به شما اجازه می‌دهد شکل بدن آنها را تغییر دهید.

طراحی جدید میموجی‌ها در آپدیت جدید iOS 17.2
طراحی جدید میموجی‌ها در آپدیت جدید iOS 17.2

در بروزرسانی اخیر iOS 17.2 اپلیکیشن Weather نیز آپدیت شده و  تغییرات جدیدی را شامل می‌شود. کاربر با این بروزرسانی به ویجت‌های جدیدی برای دریافت پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا در یک ساعت آینده، پیش‌بینی آب‌وهوای روزانه، زمان‌های طلوع و غروب آفتاب و شاخص‌هایی مانند کیفیت هوا، دمای حسی و سرعت باد دسترسی خواهد داشت. همچنین، تغییراتی در زمینه پیش‌بینی وضعیت رطوبت و بارندگی، نقشه بادها و حالت‌های ماه نیز ایجاد شده است.

اپل همچنین در به‌روزرسانی iOS 17.2 پشتیبانی از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 را به تمام مدل‌های آیفون 13 و 14 اضافه کرده است. در این آپدیت، سیری می‌تواند از طریق فرمان شما به داده‌های خصوصی اپ Health دسترسی پیدا کند. همچنین با بهینه‌سازی AirDrop، حالا می‌توانید اطلاعات بیشتری را با یک آیفون دیگر به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی آپدیت جدید iOS 17.2 و اپلیکیشن جدید خاطره‌ نویسی چیست؟ لطفا نظر خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخیار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر