;
coinex

آپدیت iOS 17.3 با ویژگی امنیتی جدید خود بدترین کابوس سارقان را به واقعیت تبدیل می‌کند

با آپدیت iOS 17.3 هیچ کس جرات دزدیدن آیفون شما را ندارد. با ویژگی امنیتی جدید و کاربردی نسخه جدید iOS زندگی برای سارقان سخت خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانید اپل به تازگی آپدیت iOS 17.2 را منتشر کرده و از ویژگی‌های جدید آن مانند Daily app رونمایی کرده است. بلافاصله پس از انتشار این آپدیت، این شرکت مانند همیشه کار بر روی نسخه بعدی این سیستم عامل با قابلیت‌های پیشرفته‌تر را آغاز کرد.

حالا امروز اولین نسخه بتای iOS 17.3 با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید منتشر شده است. اما در میان این ویژگی‌ها، قابلیتی وجود دارد که توجه همگان را به خود جلب کرده است. این ویژگی با نام “محافظت از گوشی سرقت شده” ایمنی آیفون شما را در برابر سرقت و دزدی تضمین می‌کند. در ادامه با این ویژگی بیشتر آشنا خواهیم شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ویژگی امنیتی آپدیت iOS 17.3

در دنیای امروز که قیمت گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال افزایش است و به راحتی از 1000 دلار فراتر می‌رود، این دستگاه‌ها به کالاهای ارزشمندی تبدیل شده‌اند و اغلب مورد هدف سارقان قرار می‌گیرند. گوشی‌های هوشمند حتی به عنوان منبعی از اطلاعات شخصی مانند حساب‌های بانکی و خاطرات خصوصی و یا قطعات یدکی از ارزش بالایی برخوردار هستند. حالا اپل با آگاهی از این وضعیت حساس، راه حل این مشکل را در آپدیت آی او اس 17.3 ارائه داده است.

آپدیت iOS 17.3

درواقع iOS مدت زیادی است که از یک مود به نام “حالت گمشده” برای دستگاه‌های دزدیده شده برخوردار است. اما متاسفانه کلاهبرداران و سارقان می‌توانستند به راحتی و با روش‌های ساده‌ای مانند جازدن خود به عنوان پلیس و گفتن «ما دستگاه دزدیده شده شما را پیدا کردیم، بیایید رمز عبور شما را تأیید کنیم» این حالت را دور زده و گوشی را ریست کنند.

اما اکنون به لطف به‌روزرسانی iOS 17.3، چنین سناریویی دیگر تکرار نخواهد شد، چرا که به محض فعال شدن حالت گمشده، آیفون برای هر عملیات حیاتی به احراز هویت بیومتریک نیاز دارد.

می‌خواهید وارد برنامه بانکی خود شوید؟ از فیس آیدی استفاده کنید. می‌خواهید گوشی خود را ریست کنید؟ قبل از آن با Face ID احراز هویت کنید. این روش ساده و در عین حال موثر، از گوشی شما در برابر سارقان و دسترسی غیرمجاز به داده‌های شخصی محافظت می‌کند. البته در حال حاضر این ویژگی در حال آزمایش در نسخه بتا است و برای عرضه عمومی آن باید کمی صبر کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره آپدیت iOS 17.3 و ویژگی امنیتی کارآمد آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر