;
coinex

ارتش چین به هدست های مایکروسافت مجهز می شود

بنابر خبرهای جدید، ارتش چین قرار است از هدست های مایکروسافت برای تجهیز نیروهای خود استفاده کند. مهمترین ویژگی هولولنز 2 افزایش قابلیت‌های دفاعی در نیروهای نظامی است.

طبق تصویری که از یک تکنسین آموزشی نیروهای هوایی چین به بیرون درز کرده، مشخص شده که ارتش چین قصد دارد از هدست های مایکروسافت هولولنز 2 برای تجهیز نیروهای خود و افزایش قابلیت‌های دفاعی استفاده کند. پیش‌تر ارتش ایالات متحده آمریکا با امضای قراردادی با مایکروسافت از هدست‌های واقعیت ترکیبی هولولنز 2 این غول فناوری در جهت سازمان‌دهی نیروهایش استفاده کند.

بیشتر بخوانید: استفاده از هدست مایکروسافت هولولنز در میدان جنگ از سال 2023

حضور هدست های مایکروسافت در ارتش چین

در تصویر منتشر شده از آموزش این تکنسین مشخص شده است وی برای شبیه‌سازی عملیات نگهداری از موتور جت جنگنده بدون آنکه به آن دست بزند از هدست واقعیت ترکیبی هولولنز 2 مایکروسافت استفاده کرده است. این تصویر در گزارش خبرگزاری CCTV چین منتشر شده و برخی از کاربران با جملات طعنه‌آمیز به این خبر واکنش نشان دادند.

حضور هدست های مایکروسافت در ارتش چین
تصویر منتشر شده از آموزش تکنسین آموزشی بوسیله هولولنز 2 مایکروسافت

ارتش چین با فناوری‌های واقعیت افزوده غریبه نیست؛ گزارش‌های پیشین از به‌کارگیری این فناوری برای کنترل هواپیما‌ها و خودرو‌های بدون سرنشین توسط ارتش چین خبر داده‌اند.

گزارش جدید نشان‌دهنده‌ اولویت‌های شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، برای مدرنیزه‌ کردن ارتش این کشور در بحبوحه‌ ناآرامی‌ها با ایالات متحده است. در همین حین، شرکت‌های بزرگ فناوری کشور برای توسعه‌ سخت‌افزار واقعیت افزوده‌ بومی تلاش می‌کند.

حضور هدست های مایکروسافت در ارتش چین
استفاده‌ی تکنیسین ارتش چین از ابزار‌های مجازی مانند دریل و آچار برای یادگیری نگهداری موتور جتپ

اما بکارگیری این هدست توسط ارتش چین، متناقض با افزایش تنش‌های بین دو اقتصاد بزرگ جهان (آمریکا و چین) است و قانون‌گذاران این کشور یقیناً واکنشی مثبت به این خبر نشان نخواهند داد.

چین هنوز هم با محدودیت‌های بسیاری مانند واردات صنعت نیمه‌هادی، هوش مصنوعی و غیره از سمت آمریکا مواجه است و همین موضوعات و شکاف‌های قانونی تمامی رشته‌های سناتورهای آمریکایی را پنبه کرده است.

هولولنز 2 مایکروسافت را میتوان بهترین نمونه در هم‌رده‌های خود دانست. این هدست که نسل دوم هدست های واقعیت ترکیبی هولولنز مایکروسافت است، در سال 2019 با قیمت 3500 دلار در بازارهای جهانی عرضه شد. حال با وجود اینکه تقریباً ساخت نسل سوم این هدست غیرممکن است، پتنت‌های اخیر نشان می‌دهد که غول نرم‌افزاری جهان برای ساخت این نمونه تلاش می‌کند.

مایکروسافت چندی پیش با امضای قراردادی به ارزش 21/9 میلیارد دلار با ارتش آمریکا، بیش از 120 هزار واحد از این هدست را در ختیار ارتش کشورش قرار داد.

بیشتر بخوانید:

هدست‌های واقعیت ترکیبی بلاشک بهترین انتخاب برای افزایش عملیات دفاعی از نیروهای نظامی است. آیا شما نیز به کاربردی بودن این هدست‌ها در میادین نبرد رأی می‌دهید؟ منتظر ارائه نقطه نظرات شما هستیم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر