;
coinex

رئیس سازمان سنجش باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد

محمد سرگزی، نماینده مردم زابل و زهک اعلام کرده باید با مدیرانی که مطابق قانون پیش نمی‌روند برخورد شود. سرگزی می‌گوید رئیس سازمان سنجش باید تحت پیگرد قانونی باشد.

یکی از نمایندگان مجلس، محمد سرگزی اعلام کرده که رئیس سازمان سنجش باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد. او می‌گوید با مسئولینی که مطابق قانون عمل نمی‌کنند و در مقابل رای دیوان عالی مقابله می‌‌کند، باید برخورد قانونی شود.

بیشتر بخوانید: ضوابط برگزاری آزمون سراسری 1403 توسط سازمان سنجش منتشر شد

این نماینده مجلس ضمن اشاره به این موضوع که مدیران باید مطابق قانون عمل کنند، می‌گوید: «: مدیری که برای نپذیرفتن قانون استعفا می‌دهد ضمن اینکه باید با استعفایش موافقت شود، مراجع قضایی نیز باید با او برخورد کنند.»

نماینده مردم زابل و زهک با اشاره به اینکه باید رفتار رئیس سازمان سنجش به دلیل عدم تمکین از رای دیوان عالی باید رسیدگی شود او در ادامه گفت: «از دیوان عدالت اداری خواهش می‌کنم صرف نظر از فضاهای آلوده‌ای که برخی مدیران ایجاد یا در فضای سیاسی به وجود می‌آید قاطعانه به رسالت خود عمل کند.»

سرگزی درباره استعفای رئیس سازمان سنجش در اعتراض به حکم دیوان عدالت اداری اظهار کرد: «اگر قرار باشد مدیران ما به قانون تمکین نکنند نمی‌توان از مردم انتظار داشته باشیم که به قانون عمل کنند.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه رفتار مدیران ما باید مطابق قانون باشد گفت: «مدیری که برای نپذیرفتن قانون استعفا می‌دهد ضمن اینکه باید با استعفایش موافقت شود، مراجع قضایی نیز باید با او برخورد کنند.مدیر با این رفتار عملاً پا روی قانون می‌گذارد و اعلام می‌کند قانون را قبول ندارد. به موجب قانون یک مرجعی برای یک موضوعی دارای صلاحیت است، تصمیمات این مرجع نیز باید از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد قبول قرار بگیرد و اجرا شود.»

سرگزی با اشاره به اینکه ضمانت اجرا برای عدم اجرای مصوبات و آرا در قانون پیش‌بینی شده است افزود: از دیوان عدالت اداری خواهش می‌کنم صرف نظر از فضاهای آلوده‌ای که برخی مدیران ایجاد می‌کنند یا در فضای سیاسی به وجود می‌آید، قاطعانه به رسالت خود عمل کند.

او با اشاره به اینکه استعفای رئیس سازمان سنجش فرار رو به جلو است و باید با مجازات انفصال از خدمات دولتی روبه‌رو شود گفت: برخی مطالب در استعفانامه آقای پورعباس عین افتراست، دادستان تهران باید ورود کند و رئیس سازمان سنجش تحت تعقیب قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی تصمیمات و استعفای رئیس سازمان سنجش چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر