;
coinex

گوگل کروم امنیت رمز عبور کاربران را به صورت خودکار بررسی می‌کند

در آپدیت جدید گوگل کروم قابلیت اسکن رمز عبور به صورت خودکار اضافه شده است. با خیال راحت از مرورگر گوگل استفاده کنید و دیگر نگران امنیت رمز عبور و حساب خود در این پلتفرم نباشید.

شرکت گوگل در به‌روزرسانی دسامبر مرورگر خود، برای بهبود امنیت و ایمنی کاربران، کاری کرده که اسکن رمز عبور به‌ طور خودکار در پس‌زمینه به‌ صورت پیش‌فرض انجام ‌شود. با این قابلیت جدید گوگل کروم، رمزهای عبوری که در معرض خطر هستند هنگام استفاده از مرورگر شناسایی می‌شوند و پس از آن هشدار امنیتی در منوی سه نقطه در سمت راست نوار بالای مرورگر ظاهر خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بررسی امنیت رمز عبور گوگل کروم

گوگل کروم ادعا کرده که اسکن و بررسی امنیت رمز عبور به صورت خودکار، یک لایه امنیتی قدرتمند را در مرورگر به وجود می‌آورد. در کنار این ویژگی، کاربران دسکتاپ، هشدارهایی را درباره روشن بودن یا نبودن ویژگی مرور ایمن دریافت خواهند کرد تا بتوانند وب‌سایت‌هایی که در لیست سایت‌های خطرناک گوگل قرار دارند، مسدود کنند.

امنیت رمز عبور

سابین بورسی (Sabine Borsay)، مدیر گروه کروم می‌گوید که بررسی ایمنی کروم روی دسکتاپ به‌ طور خودکار در پس‌زمینه اجرا شده و هشدارهای لازم در منوی سه نقطه ارسال می‌شوند تا دسترسی به آنها راحت‌تر باشد و کاربران به سرعت نسبت به حذف سایت‌های نامطمئن اقدام کنند.

علاوه بر تمام این ویژگی‌های امنیتی جدید و کاربردی، Google Chrome در بخش لغو خودکار مجوزها نیز پیشرفت داشته است. این قابلیت به حذف مجوزهای دسترسی به میکروفون یا موقعیت مکانی از وب‌سایت‌هایی که مدت زیادی است استفاده نشده‌اند، کمک می‌کند. همچنین امکان غیرفعال کردن سریع وبسایت‌هایی که اعلان‌های زیادی ارسال می‌کنند و به نوعی برای کاربران مزاحمت ایجاد می‌کنند، فراهم شده است.

اجرا شدن بررسی ایمنی در پس‌زمینه، به کاربران اجازه می‌دهد که سریع‌تر از گذشته نسبت به مسائل امنیتی اقدام کنند. آنها می‌توانند قبل از آنکه دیر شود رمز عبور خود را تغییر دهند یا برنامه‌ای که حریم خصوصی و امنیتشان را به خطر می‌اندازد، حذف کنند. ترکیب این ویژگی‌های امنیتی با قابلیت‌هایی همچون ذخیره گروه‌ تب‌ها یا حالت ذخیره‌سازی حافظه که باعث کمتر شدن فضای اشغال شده در مموری دستگاه می‌شوند، فضای مرورگر گوگل را برای کاربران لذت بخش‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره ویژگی امنیتی جدید گوگل کروم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر