;
coinex

قابلیت‌ های جدید مرورگر کروم امنیت بیشتر و عملکرد روان‌تر را برای کاربران به ارمغان می‌آورند

گوگل از قابلیت‌ های جدید مرورگر کروم رونمایی کرد. با این قابلیت‌ها هم ایمنی کاربران تضمین می‌شود و هم تجربه کاربری بهبود می‌یابد.

گوگل این روزها سخت مشغول اضافه کردن ویژگی‌های جدید به مرورگر خود یعنی کروم است تا آن را با رقبا و جریان‌های مدرن امروزی همپا نگه دارد. برای مثال چندی پیش این شرکت اعلام کرد که برای افزایش ایمنی کاربران خود، کوکی‌های شخص ثالث را غیر فعال خواهد کرد. حتی برای افزایش قابلیت سفارشی‌سازی، قابلیت ساخت تم با هوش مصنوعی را به مرورگر خود اضافه کرد.

در واقع گوگل قصد دارد که با این پیشرفت‌ها، کروم را به یک فضای امن و کاربردی برای کاربران خود تبدیل کند. اکنون نیز این کمپانی در نظر دارد که برای بهبود تجربه کاربری و افزایش عملکرد مرورگر کروم، ویژگی‌های امنیتی جدیدی را به آن اضافه کند. در ادامه به بررسی این قابلیت‌های کارآمد می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت‌ های جدید مرورگر کروم

یکی از قابلیت‌هایی که به زودی در مرورگر Chrome فعال خواهد شد، بررسی ایمنی است. این قابلیت در جهت افزایش ایمنی کاربران به صورت پیش‌فرض در پس‌زمینه کار می‌کند و دائما هشدارهای لازم را برای آنها ارسال می‌کند.

برای مثال هنگامی که ورژن مرورگر قدیمی باشد یا سایتی مشکوک به سواستفاده از داده‌های شخصی باشد، به کاربران اطلاع داده می‌شود که ممکن است رمز عبور آنها به سرقت برود. دسترسی به این هشدارها از طریق منوی سه نقطه بالای مرورگر به راحتی امکان‌پذیر است و از این رو کاربران به محض دریافت هشدارها می‌توانند نسبت به حذف این سایت‌ها اقدام کنند.

قابلیت‌ های جدید مرورگر کروم

علاوه بر این، مرورگر کروم به طور خودکار مجوزهای مختلف مانند دسترسی به مکان یا میکروفون را برای سایت‌هایی که مدتی است از آنها بازدید نکرده‌اید حذف می‌کند. امکان خاموش کردن اعلان‌ سایت‌ها نیز برای کاربران فراهم شده است.

در کنار پیشرفت‌هایی که در بخش ایمنی به وجود آمده، سطح عملکرد کروم نیز بهبود یافته است. اکنون کاربران می‌توانند در حالت ذخیره حافظه (Memory Saver mode)، با نگه‌داشتن ماوس روی تب‌ها، اطلاعات کامل میزان حافظه مصرفی خود را ببینند. برای فعال کردن حالت ذخیره‌ حافظه، کافی است که به بخش performance در تنظیمات مراجعه کرده و گزینه Memory Saver را برای بهینه‌سازی مصرف حافظه روشن کنید.

همچنین کاربران می‌توانند سایت‌هایی را که می‌خواهند همیشه فعال باشند جدا کنند و به این ترتیب وبگردی روان‌تر و راحت‌تری را تجربه کنند. علاوه بر این، کروم برای پاکسازی حافظه به شما اجازه می‌دهد که گروه تب‌ها را ذخیره کنید. این ویژگی تا چند روز آینده ارائه می‌شود و با کلیلک بر روی گزینه Save Group قابل دسترس است.

اما این پایان آپدیت‌های متعدد گوگل نیست، چرا که قرار است کروم با پشتیبانی از هوش مصنوعی Gemini ، ویژگی‌های هوشمندتر و مفیدتری را در نیمه اول سال 2024 معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قابلیت‌ های جدید مرورگر کروم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر