coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

علت ناپدید شدن ابرهای بالای دریاچه ارومیه در دست تحقیق است

چند روزی است که اخباری مبنی بر ناپدید شدن ابرهای بالای دریاچه ارومیه در بحث کم‌بارشی امسال منتشر شده است. جزئیات ماجرا چیست؟

به تازگی عکسی در فضای مجازی وایرال شده است که مشخص می‌کند کوه‌های مرز ترکیه پوشیده از برف و کوه‌های مرز ایران خشک و عاری از برف هستند. 2 روز گذشته در خبری گفتیم که گمان می‌شود هارپ علت کم‌بارشی امسال ایران است، اما این خبر توسط معاون محیط زیست دریایی کشور تکذیب شد.

حال رئیس سازمان محیط زیست درخصوص علت ناپدید شدن ابرهای بالای دریاچه ارومیه که چند روزی است در فضای مجازی بحث و گمان‌هایی در این خصوص انجام می‌شود، توضیحاتی داده است که در ادامه مطلب به آنها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: پس از مرگ دریاچه ارومیه اکنون نوبت به خزر رسیده است

علت ناپدید شدن ابرهای بالای دریاچه ارومیه چیست؟

علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست کشور در جمع خبرنگاران درخصوص محو شدن ابرهای بالای دریاچه ارومیه گفت:

«برای بررسی علت محو شدن ابرهای بالای دریایچه عمومی، مرجع ملی تغییرات اقلیمی و پژوهشکده محیط زیست در حال انحام مأموریت است.»

وی درخصوص تصویر منتشر شده در فضای مجازی که از بالای دریاچه ارومیه گرفته شده و ابرهایی که پس از ورود به دریاچه از هم جدا شده گفت: «مرجع ملی تغییرات اقلیمی و پژوهشکده محیط زیست مکلف شده است تا نهایتاً 2 هفته جلساتی را با همه دستگاه‌های مسئول برگزار کند و موضوع تغییرات اقلیمی و وقایع شکل گرفته را بررسی و پاسخ دهد.»

علت ناپدید شدن ابرهای بالای دریاچه ارومیه چیست؟

وی در ادامه اظهار کرد:

درباره آنچه که در خصوص دریاچه ارومیه مطرح می شود، کشورها هر کدام از روش‌های علمی خاصی را بر اساس تغییرات اقلیمی استفاده می‌کنند. میانگین بارش دراز مدت در کشورهای همسایه ما نیز کاهش پیدا کرده و تحت تاثیر شدید تغییرات اقلیمی قرار گرفته‌اند. اینکه جبهه هوایی وارد شود و در بالای دریاچه ارومیه محو می‌شود، باید حتماً از لحاظ علمی بررسی شود که آیا واقعا گاز متانی که در آنجا تولید می‌شود یا افزایش درجه حرارتی که در ارتفاعات جو صورت می‌گیرد عامل این اتفاق است یا خیر. باید کار علمی و تحقیقاتی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص محو شدن ابرهای بارا‌ن‌زا پس از ورود به دریاچه ارومیه چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر