;
coinex

تلسکوپ انیشتین چین با فناوری چشم خرچنگ به زودی راهی فضا می‌شود

تلسکوپ انیشتین چین با هدف جستجوی تابش‌های پرقدرت پرتوی ایکس توسط اجرام آسمانی به زودی راهی فضا می‌شود. این تلسکوپ مجهز به فناوری چشم خرچنگ است.

تلسکوپ انیشتین چین با بهره‌گیری از ابزارهای مخصوص برای کاوش و تماشای پروتوهای اشعه ایکس و همچنین فناوری چشم خرچنگ که برگرفته از خاصیت میدان دید گسترده خرچنگ در اقیانوس است، به زودی به فضا خواهد رفت. این تلسکوپ قرار است آسمان شب را با سه بار چرخیدن به دور زمین رصد و کاوش کند. البته لازم به ذکر است که انجام مأموریت این تلسکوپ با همکاری آژانس فضای اروپا و یک مؤسسه در آلمان دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: کشف سیارکی خطرناک در نزدیکی زمین توسط قوی ترین تلسکوپ جهان [+ویدئو]

تلسکوپ انیشتین چین راهی فضا می‌شود

آکادمی علوم چین تصمیم دارد پس از ماه‌ها فضاپیمای انیشتین پروب را با هدف تماشای پرتوهای ایکس به فضا پرتاب کند. احتمالاً  این تلسکوپ در ماه ژانویه سال 2024 به فضا ارسال خواهد بود. ابزارهای نسل جدید این تلسکوپ با حساسیت بالا و میدان دید گسترده می‌تواند برای تماشای پرتو ایکس در فضا به کار گرفته شوند.

تلسکوپ انیشتین چین راهی فضا می‌شود

دانشمندان چینی برای توسعه این تلسکوپ از خاصیت چشم خرچنگ استفاده کرده‌اند؛ بطوریکه اجازه می‌دهد نور از همه جهات داخل شده و در مجراها منعکس شود. این دقیقاً کاربرد چشم خرچنگ است که می‌تواند نور را به روشی منحصربه‌فرد بر روی شبکیه متمرکز کند. خرچنگ با این قابلیت می‌تواند میدان دید وسیعی را نظاره‌گر باشد تا در اقیانوس با خطر کمتری مواجه شود.

این کاوشگر نیز با ابزارهای ویژه خود عملکردی مشابه چشم خرچنک دارد و می‌تواند پرتو ایکس را در یک میدان گسترده از طریق ابزارهای خود شامل تلسکوپ پرتو ایکس پیگیری و مشاهده کند. این تلسکوپ همانند چشمان خرچنگ طراحی شده و در آن از لنزهای ریز تخلخل استفاده شده است. تلسکوپ انیشتین درنظر دارد با سه بار چرخیدن به دور زمین آسمان شب را کاوش و زیرنظر بگیرد. هر گردش این کاوشگر حدود 96 دقیقه زمان نیاز دارد. ماموریت مربوط به کاوشگر اینشتین تنها به چین تعلق نداشته و در آن آژانس فضایی اروپا و موسسه ماکس پلانک در آلمان نیز همکاری داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ساخت و پرتاب این تلسکوپ با هدف مشاهده پرتوهای ایکس چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر