;
coinex

قابلیت محافظت از سوختگی نمایشگر اولد به گوشی‌های گلکسی بازمی‌گردد

متاسفانه در جدیدترین آپدیت نرم افزاری سامسونگ قابلیت محافظت از سوختگی نمایشگر اولد حذف شده بود. اما ظاهرا قرار است که این ویژگی به دستگاه‌های گلکسی بازگردد.

امروزه تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها و سایر دستگاه‌هایی که نمایشگر اولد دارند، از قابلیت به خصوصی برای محافظت از صفحه نمایش در برابر پدیده سوختگی برخوردار هستند. در اینجور لوازم، جابه‌جایی منظم پیکسل‌ها و سایر عناصر، صفحه نمایش را از سوختن نجات می‌دهد.

متاسفانه این ویژگی در دستگاه‌های گلکسی سامسونگ با رابط کاربری One UI 6.0 و سیستم عامل اندروید 14 اعمال نشده بود. با این حال، اخبار جدید از بازگشت این قابلیت کاربردی به گوشی‌های گلکسی خبر می‌دهند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بازگشت قابلیت محافظت از سوختگی نمایشگر اولد به گوشی‌های گلکسی

در پی اعتراضاتی که کاربران به عدم وجود ساز و کار به خصوصی برای محافظت از نمایشگر گوشی‌های گلکسی داشتند، سامسونگ اعلام کرده که این مشکل را تصدیق می‌کند و در حال کار بر روی رفع آن است.

قابلیت محافظت از سوختگی نمایشگر
جلوگیری از سوختن نمایشگر گوشی های سامسونگ

یکی از مدیران ارشد سامسونگ به شکایتی که در اکانت theonecid در شبکه اجتماعی ایکس به انجمن سامسونگ وارد شده پاسخ داده و گفته است که این شرکت در حال کار بر روی حل این مشکل است و احتمالا این نقص تا پیش از پایان این ماه، یعنی ژانویه 2024، رفع خواهد شد. البته این امکان وجود دارد که این بازسازی و تعمیر به خاطر عوامل متعددی به تعویق بیفتد و زمان انتشار آن از یک گوشی به گوشی دیگر و منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت باشد.

البته از حق نگذریم همین که سامسونگ این مسئله حیاتی را پذیرفته و در جهت رفع آن در تلاش است، بسیار خوب و رضایت بخش است. به احتمال زیاد، این قابلیت با به‌روز‌رسانی نرم افزاری بعدی این شرکت به گوشی‌های گلکسی اضافه خواهد شد. با توجه به روندی که سامسونگ در طول این سال‌ها در توسعه و انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری داشته، اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی باید با به‌روزرسانی امنیتی ژانویه ۲۰۲۴ یا فوریه ۲۰۲۴، قابلیت محافظت از سوختگی صفحه نمایش OLED را دریافت کنند.

علاوه بر این، سامسونگ در حال کار بر روی به‌روزرسانی رابط کاربری One UI 6.1 برای چندین گوشی و تبلت جدید است و این نسخه نرم‌افزاری جدید روی سری گلکسی S24 که در 17 ژانویه 2024 معرفی می‌شود نیز به کار گرفته خواهد شد. این ورژن One UI به طور قطع از چندین ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی برخوردار خواهد بود، اما مشخص نیست که چه تعداد از این ویژگی‌ها به دستگاه‌های قدیمی‌تر وارد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قابلیت محافظت از سوختگی نمایشگر اولد چیست؟ آیا شما هم مثل ما از خبر بازگشت این قابلیت کاربردی به گوشی های گلکسی خوشحال شدید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر