coinex
راهنمای خرید تکراتو

پلیس فتا اعلام کرد پرونده مربوط به هک شدن اسنپ فود به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد

چند روزی از هک شدن اسنپ فود می‌گذرد؛ در همین راستا پلیس فتا بیان کرد: اطلاعات هک شده کاربران از اسنپ فود در دست هکرها نیست و پرونده مربوطه به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

به گزارش تکراتو به نقل از سیتنا؛ رامین پاشایی در سمت معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا، بروز این اتفاق را ناشی از سهل‌انگاری مسئولان اسنپ فود دانست و گفت: «جلسات متعددی برای سازمان‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی پیرامون الزامات امنیتی و سایبری برگزار می‌شود و دفترچه‌های خاصی که ملزم به تکمیل آن هستند، در اختیار آنان قرار می‌گیرد. بااین‌وجود، سهل‌انگاری مدیران دسترسی هکرها به اطلاعات حجیمی از کاربران را ممکن می‌سازد.»

بیشتر بخوانید: در بیانیه جدید اسنپ فود اطلاعات دقیقی از اقدامات امنیتی این شرکت منتشر شده است

پاشایی بیان کرد که در همان ساعات اولیه هک شدن اسنپ فود اطلاع آنها از این موضوع، پلیس فتا در محل حاضر شده و هک اطلاعاتی را تائید کرد

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی‌های دقیقی توسط پلیس فتا صورت گرفته گفت: « «درحال‌حاضر اطلاعات بانکی هموطنان در اختیار هکرها نیست و پرونده شرکت اسنپ‌فود در وهله بررسی قرار دارد. پس از اتمام بررسی‌ها و جمع‌بندی نهایی، پرونده این شرکت به مراجع قضایی معرفی می‌شود و تصمیم‌های لازم توسط نهادهای قضایی گرفته خواهد شد. درهمین‌حال نظارت‌های پلیس فتا درخصوص ارزیابی‌های دقیق‌تر از این‌گونه شرکت‌ها تغییر خواهد کرد و شدیدتر خواهد شد.»

وی همچنین افزود: گاهی افرادی با کاربران تماس می‌گیرند و ادعا می‌کنند که از بانک‌ها یا سازمان‌های دولتی هستند، اما مردم همواره باید آگاه باشند و اطلاعات شخصی بانکی خود نظیر پیامک ارسال شماره و شماره حساب کارت در اختیار این افراد قرار ندهند.

در همین رابطه احمد وحیدی وزیر کشور نیز هک شدن اسنپ فود را ناشی از ضعف‌هایی که در این شرکت وجود دارد دانست

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی هک شدن اسنپ فود چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر