;
coinex

برای دفع حملات هکری به پمپ بنزین ها، دستگاه های کارت سوخت بومی سازی می شوند

یک شرکت مستقر در پارک علم و فناوری برای اینکه بتوانند از حملات هکری به جایگاه‌های سوخت جلوگیری کنند، طرح بومی‌سازی دستگاه های کارت سوخت را پیشنهاد داد.

حتماً شما هم اطلاع دارید که جایگاه‌های سوخت کشور 2 بار، یکبار در سال 1400 و بار دوم، چند روز پیش مورد حمله سایبری قرار گرفتند. البته بار دوم شدت این حملات بسیاری بزرگتر از مورد قبلی بود و حتی پس از گذشت بیش از یک هفته، هوز هم برخی از پمپ بنزین‌ها با مشکل مواحه هستند.

حال مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان وابسته به پارک علم و فناوری اعلام کرد که درصدد بومی‌سازی دستگاه های کارت سوخت برآمده‌ایم. پس ممکن است تا چندوقت دیگر این طرح عملیاتی شود. در ادامه با جزئیات خبر همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید: توضیحات تکمیلی در خصوص هک پمپ بنزین ها و سامانه سوخت کشور [+فیلم]

دستگاه های کارت سوخت بومی‌سازی می‌شوند

هادی باوری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان همگامان کویر یزد با اشاره به ساخت دستگاه‌های سوخت بومی در داخل کشور و برای اولین بار گفت: «دستگاه‌های سوخت حاضر درون کشور تاکنون از کشور فرانسه می‌آمدند، اما تحریم‌های صورت گرفته مانع واردات این دستگاه به کشور شده است و از سال 1400 هیچ جایگاه جدیدی در ایران دایر نشده است.»

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه در حال حاضر دستگاه کارت‌خوانی که این شرکت دانش‌بنیان طراحی کرده در ۴۰۰ جایگاه سوخت نصب شده است، خاطرنشان کرد:

قیمت تمام شده این محصول یک سوم نمونه خارجی آن است و نمونه مشابه خارجی آن اگر امروز بخواهد به کشور وارد شود با قیمت دلار امروز، حدود ۵۰ میلیون تومان است.

دستگاه های کارت سوخت بومی‌سازی می‌شوند

صفر تا 100 این دستگاه (از نرم‌افرار تا سخت‌افزار) توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است. یاوری ضمن اشاره به این مهم افزود: «در صورت تقاضا می‌توانیم سالیانه 50 هزار از این دستگاه تولید کنیم.»

یاوری به یکی دیگر از محصولات فناورانه این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت:

این شرکت توانسته سامانه ملی هوشمند سوخت را طراحی و ملی‌سازی کند؛ این سامانه دربرگیرنده کلیه زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم در سامانه ملی هوشمند سوخت بوده و تمامی مراحل از تحقیق و توسعه تا ساخت توسط مهندسین داخلی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت همگامان کویر یزد در مورد کاربرد این سامانه بیان کرد: «مزیت بزرگ این سامانه این است که در صورت حمله هکری، می‌تواند سامانه‌های سوخت‌رسانی را در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی کند.»

وی ادامه داد:

پیش از این در صورت حمله هکری دستگاه‌ها غیرقابل استفاده بودند و باید جمع می‌شدند و مجدداً در خارج از جایگاه به وسیله یک نرم افزار به روزرسانی می‌شدند که با استفاده از این ماژول در صورت حمله هکری در خود جایگاه و با وصل کردن یک کابل دستگاه مجدداً به روزرسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ساخت دستگاه‌های سوخت توسط متخصصان ایرانی چیست؟ آیا به راستی با این دستگاه، امکان راه‌اندازی سریع سامانه سوخت در صورت حمله هکری وجود دارد؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر