coinex
راهنمای خرید تکراتو

هک اکانت کمیسیون بورس آمریکا در ایکس؛ تأیید دو مرحله‌ای را فعال کنید

اکانت کمیسیون بورس آمریکا در برنامه اجتماعی ایکس به دلیل عمل نکردن به تدابیر امنیتی این برنامه و عدم استفاده از تائید دو مرحله‌ای، هک شد.

حساب کاربری کمیسیون بورس امریکا (SEC) در برنامه ایکس به دلیل رعایت نکردن مسائل امنیتی هک شد. پس از هک این صفحه پستی مبنی بر اینکه بیت کوین بالاخره تائیدیه خود از صندوق‌های قابل معامله (ETF) را دریافت کرده، منتشر شد. اعلام این خبر با  افزایش قیمت ناگهانی بیت کوین همراه بود  اما چندی بعد مشخص شد که خبر دروغ بوده است.

بیشتر بخوانید: سرنوشت ETF بیت کوین به زودی مشخص خواهد شد

انتشار خبر تائید ETF بیت کوین سروصدا و حواشی زیادی را به دنبال داشت اما اندکی بعد مشخص شد که خبر دروغین بوده است. اکنون تیم امنیت برنامه اجتماعی ایکس اعلام کرده که هک این اکانت به‌خاطر عدم فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای صورت گرفته است.

صفحه رسمی کمیسیون بورس آمریکا طی چند ساعت اخیر هک و پس آن خبر جنجالی تائید ETF بیت کوین را منتشر کرد. پس از این واقعه «گری گنسلر»، رئیس SEC خبر داد که اکانت آن‌ها هک شده است و این توییت درست نیست. در ادامه، سخنگوی SEC نیز به CNBC اعلام کرد که شخصی با هویت نامعلوم به حساب این کمیسیون دسترسی پیدا کرده است.

در ادامه، اکانت Safety متعلق به شبکه اجتماعی X با انتشار پستی  تأیید کرد که هکرها به اکانت SECGov@ وارد شده‌اند . با این وجود، گفته شد که طبق تحقیقات اولیه، این نفوذ ارتباطی به نفوذپذیری این برنامه اجتماعی نداشته، بلکه دسترسی به شماره تلفن ثبت‌شده برای این اکانت دلیل این اتفاق بوده است.

به هر حال تائید شد که دلیل وقوع این حادثه پیروی نکردن از مسائل امنیتی برنامه ایکس و تائید نکردن کد دو مرحله ای (2FA) بوده است. تیم امنیتی برنامه ایکس از کاربران خود خواسته تا این کد را فعال کنند.

تبعات انتشار خبر دروغین تائید ETF بیت کوین به همین جا ختم نمی‌شود. انتشار این خبر باعث افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین شد اما پس از مشخص شدن جعلی بودن خبر قیمت این ارز به شدت کاهش یافت. به علاوه این اتفاق باعث شد تا سؤالات جدیدی را درباره تدابیر امنیتی SEC به‌عنوان یکی از قدرتمندترین رگولاتورهای مالی ایالات‌متحده ایجاد شود.

گنسلر پیش‌تر از سرمایه‌گذاران خواسته بود تا مسائل امنیتی را جدی بگیرند، اما حالا کمیسیون خودش دچار چنین اشتباه بزرگی شده است. «جی.دی. ونس» و «تام تیلیس»، دو سناتور آمریکایی، در نامه‌ای به SEC خواستار ارائه توضیح پیرامون این اتفاق شدند. آن‌ها نوشتند: «قابل پذیرش نیست که نهاد مسئول تنظیم کانون بازارهای مالی جهان چنین اشتباه فاحشی را مرتکب شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بورس آمریکا چیست؟ به نظر شما تائید می‌شود؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر