;
coinex

کنسول دستی MSI Claw با پردازنده جدید اینتل در CES 2024 معرفی شد

کنسول دستی MSI Claw مجهز به نمایشگر LCD هفت اینچی و باتری 53 وات ساعتی است که به گفته MSI حتی با اجرای بازی‌های رده بالا بیش از دو ساعت عمر باتری دارد.

MSI جدیدترین سازنده رایانه‌های شخصی است که تلاش می‌کند با Claw، یک کنسول گیمینگ دستی جدید مبتنی بر ویندوز که در CES معرفی می‌شود، با استیم دک Valve مقابله کند. طبق بیانیه مطبوعاتی MSI، Claw از پردازنده جدید Meteor Lake Core Ultra اینتل استفاده می‌کند که ماه گذشته معرفی شد و می‌توان آن را با یک Intel Core Ultra 7 155H مشخص کرد. در نمایشگاه CES 2024، MSI به ما می‌گوید که قصد دارد سه مدل از 699 دلار تا 799 دلار را در نیمه اول سال روانه بازار کند آن هم با سطح پایه با Core Ultra 5 و حافظه داخلی 512 گیگابایتی.

اگرچه Valve فرم فاکتور رایانه‌های شخصی بازی دستی را اختراع نکرد، اما انتشار Steam Deck آن در اوایل سال 2022 با موجی از انتشار از سوی تولیدکنندگان بزرگ همراه شد. ما دیدیم که ایسوس ROG Ally را منتشر کرد، لنوو با Legion Go عرضه شد و حتی لاجیتک با G Cloud متمرکز بر استریم عرضه شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کنسول دستی MSI Claw

MSI برای اینکه چرا Claw ارزش توجه به آن را دارد، چند زمین متفاوت دارد. مجهز به پردازنده جدید اینتل است که از فناوری ارتقاء مقیاس XeSS اینتل در عناوین سازگار پشتیبانی می کند. MSI ادعا می کند که این پردازنده به دستگاه اجازه می دهد تا “عناوین AAA” را بدون زحمت اجرا کند. پس از آن، باتری 53 وات ساعتی وجود دارد که MSI ادعا می کند بزرگترین در کلاس خود است و دو ساعت عمر باتری را تحت فشار کاری کامل ارائه می دهد و همچنین سیستم خنک کننده با دریچه های هوا که ادعا می شود 50 درصد بزرگتر از رقبای خود است.

علیرغم نامش که باعث می‌شود به موقعیت‌های ناخوشایند دست فکر کنم، MSI می‌گوید که Claw برای راحتی در جلسات طولانی بازی بهینه شده است. با وزن 675 گرم، کمی سنگین تر از Steam Deck اصلی است و ابعاد آن 294 میلی متر عرض، 117 میلی متر ارتفاع و 21.2 میلی متر ضخامت دارد. MSI می گوید به دکمه های لمسی و محرک های جلوه هال مجهز شده است، که با هر شانسی، در دراز مدت دوام خواهند داشت. همچنین دارای جوی استیک های جلوه هال است که امیدواریم از هر گونه رانش در آینده جلوگیری شود.

MSI Claw from the top.

Claw دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی IPS با فرکانس 120 هرتز با وضوح 1080p و روشنایی معمولی 500 نیت است که شبیه به صفحه نمایشی است که در Asus ROG Ally خواهید دید، و MSI به ما می گوید که باید دارای نرخ تجدید متغیر نیز باشد. . این صفحه نمایش بین رزولوشن 800p Steam Deck Valve و صفحه نمایش بزرگتر 1600p در Lenovo Legion Go قرار دارد، اگرچه فاقد نمایشگر OLED نسخه اخیر Steam Deck است.

سایر مشخصات شامل 16 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه PCIe M.2 است که در مدل 799 دلاری با این مشخصات عرضه می شود. در بالای دستگاه، یک اسلات microSD برای اضافه کردن ظرفیت ذخیره سازی بیشتر، یک پورت Thunderbolt 4، یک جک هدفون 3.5 میلی متری و یک دکمه پاور مجهز به حسگر اثر انگشت وجود دارد. این گوشی همچنین دارای دکمه‌های ماکرو است که می‌توانید عملکردهای مختلفی را روی آن‌ها ضبط کنید، و نور RGB در اطراف کنسول وجود دارد؛ دقیقاً مانند ROG Ally ایسوس.

A cross section of the Claw’s cooling system.

در بخش نرم‌افزار، کنسول دستی MSI Claw ویندوز 11 را با نرم‌افزار MSI Center M اختصاصی MSI اجرا می‌کند تا میانبرهایی را برای بازی‌ها و کتابخانه‌های بازی شما ارائه دهد. علاوه بر عناوین رایانه شخصی، MSI تبلیغ می‌کند که Claw می‌تواند بازی‌های اندرویدی را از طریق App Player خود اجرا کند.

نکته‌ای که هجوم اخیر گوشی های دستی بازی به ما آموخته است، این است که فرم فاکتور رایانه های بازی دستی با مبادلات بی پایان بین قدرت، عمر باتری، قابلیت حمل، مشخصات و البته قیمت پر شده است. باید منتظر بمانیم تا بفهمیم آیا MSI تعادل مناسب را پیدا کرده است یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کنسول دستی MSI Claw چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: TheVerge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر