;
coinex

قابلیت تماس اضطراری اپل واچ جان یک دانش‌آموز آمریکایی را نجات داد

اپل واچ باز هم ناجی جان یک شهروند آمریکایی شد. این بار قابلیت تماس اضطراری اپل واچ بود که به کمک این دانش‌آموز آمریکایی آمد و او را از چنگال مرگ بیرون کشید.

روز به روز به تعداد اخبار و داستان‌های مربوط به قابلیت‌های نجات‌بخش اپل واچ افزوده می‌شود. این گجت پوشیدنی هوشمند با قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که دارد، نقش یک نجات‌دهنده‌ را در زندگی تعداد زیادی از کاربران خود به خوبی ایفا کرده است. آخرین داستان، مربوط به دانش آموزی می‌شود که پس از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، با استفاده از قابلیت تماس اضطراری (SOS) به سرعت درخواست کمک کرده و از مرگ حتمی نجات یافته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نجات جان یک دانش‌آموز با قابلیت تماس اضطراری اپل واچ

دانش‌آموزی به نام ناتالی ناساتکا، با استفاده از گزینه SOS اپل واچ به سختی از مرگ ناشی از استنشاق بیش از حد گاز مونوکسید کربن نجات یافت. این گاز مرگبار که به دلایلی در اتاق ناتالی پخش می‌شد به حدی بود که او را به مرز از دست دادن هوشیاری رسانده بود.

مونوکسید کربن که گازی بی‌بو، بی‌رنگ و بی‌مزه است، به شدت کشنده اما غیر قابل تشخیص است. البته این گاز را می‌توان با وسایل به خصوصی شناسایی کرد، اما این دانش‌آموز نگون بخت در زمان حادثه چنین وسیله‌ای در خانه نداشت و با استنشاق این گاز نیز به شدت احساس خستگی می‌کرد.

قابلیت تماس اضطراری اپل واچ

بلافاصله پس از ارسال پیام SOS و درخواست کمک، آتش‌نشانان در محل سکونت ناساتکا حاضر شدند و او را که بی‌هوش شده بود از تخت بیرون کشیده و به محل امنی رساندند.

با این اوصاف می‌بینید که اپل واچ چه نقش پر رنگی در نجات جان این شخص داشته است. البته این خانم اولین کسی نیست که جان خود را به اپل واچ مدیون است، در واقع، داستان‌های نجات‌بخش این گجت، به بخش مهمی از استراتژی بازاریابی اپل واچ تبدیل شده است.

ویژگی‌های زیادی در اپل واچ وجود دارد که تاکنون تأثیر حیاتی در زندگی کاربران داشته است. اپل واچ از مجموعه‌ای از قابلیت‌های کاربردی مانند نظارت بر سلامت و تناسب اندام، ردیابی ضربان قلب و اکسیژن خون برخوردار است. اما این بار ویژگی تماس اضطراری بود که باعث شد خدمات اضطراری و حیاتی در زمان مناسب به کاربر در خطر ارائه شوند.

قابلیت تماس اضطراری در اپل واچ با نگه داشتن دکمه کناری اپل واچ و سپس کلیک بر روی گزینه SOS فعال می‌شود. عملکرد SOS حتی با رونمایی از watchOS هم تغییری نکرد و این مسئله به اهمیت این قابلیت و نیاز کاربران به آشنایی با آن اشاره دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قابلیت تماس اضطراری اپل واچ چیست؟ آیا تابحال در موقعیتی قرار گرفته‌اید که ناچار به استفاده از این قابلیت باشید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر