coinex
راهنمای خرید تکراتو

ماهواره‌ هندی پلاتیمر به منظور مطالعه سیاهچاله‌ها به فضا فرستاده شد

ماهواره‌ هندی پلاتیمر به منظور مطالعه سیاهچاله‌ها و با  قابلیت شناسایی اشعه ایکس به فضا بفرستاده شد. با ارسال این ماهواره به فضا، هند به دومین کشوری تبدیل شد که با بهره‌گیری از یک رصدخانه فضایی، تحقیقاتی درباره سیاهچاله‌ها و اشیاء دیگر در کهکشان‌ها انجام می‌دهد. ماموریت مشابهی توسط ناسا در سال ۲۰۲۱ انجام شده بود و از آن زمان تاکنون کشف‌های زیادی کرده است.

منطقه‌ای بسیار کوچک در فضا وجود دارد که حاوی مقدار انبوهی از ماده است. این منطقه از باقیمانده‌های یک ستاره عظیم تشکیل یافته است که در اثر یک انفجار ابرنواخیر فروپاشیده است. نیروی گرانش این مناطق به قدری قدرتمند است که حتی نور نیز قادر به عبور از آن نیست که این موضوع باعث می‌شود ردیابی آنها با مشکل مواجه شود.

بیشتر بخوانید: موشک فالکون 9 اسپیس ایکس با حمل 23 ماهواره استارلینک رکوردشکنی کرد

دیروز، سازمان فضایی هند با اجرای یک عملیات جدید، یک بخش از برنامه‌های خود را به اجرا گذاشت. این برنامه شامل ارسال سه فضانورد به مدار پایین زمین و بازگرداندن آنها پس از سه روز می‌شود. اگر این عملیات با موفقیت پیش برود، هند چهارمین کشوری در جهان خواهد بود که موفق به ارسال انسان به فضا شده است. این اقدام، در حال حاضر تنها توسط روسیه، آمریکا و چین انجام شده و نشان از پیشرفت هند در زمینه مأموریت‌های فضایی دارد.

در ماه آگوست سال ۲۰۲۳، هندوستان به عنوان نخستین کشور در جهان به دستاوردی بزرگ دست یافت و موفق به نشان دادن توانایی فرود فضاپیما در منطقه قطب جنوب ماه شد. همچنین، در ماه سپتامبر همان سال، این کشور فضاپیمایی را به فضا ارسال کرد تا خورشید را مطالعه نماید. در ادامه این پیشرفت‌ها، هندوستان قصد دارد تا در سال ۲۰۴۰، مأموریت فضانوردی به ماه را به انجام برساند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی ماموریت ماهواره‌ هندی پلاتیمر چیست؟ به نظر این ماموریت را طبق برنامه‌ریزی انجام خواهد داد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار نجومی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر