;
coinex

موشک فالکون 9 اسپیس ایکس با حمل 23 ماهواره استارلینک رکوردشکنی کرد

اسپیس  گزارش کرد که شرکت اسپیس‌ایکس بار دیگر رکورد خود را در استفاده از موشک‌ها شکسته است. طبق اعلام این منبع خبری، موشک فالکون 9 اسپیس ایکس موفق به پرتاب 23 ماهواره اینترنتی استارلینک شده است.

موشک فالکون 9 اسپیس ایکس این پرتاب موفقیت‌آمیز را در تاریخ 23 دسامبر، ساعت 12:33  بامداد از «ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» در فلوریدا انجام داده است.

بیشتر بخوانید: ترافیک استارلینک در سال 2023 رشد 3 برابری را تجربه می‌کند

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط اسپیس‌ایکس، این مأموریت برجسته نوزدهمین فرآیند بازگرداندن مرحله اول موشک فالکون 9 به زمین بود که به عنوان یک دستاورد بارز در زمینه قابلیت استفاده مجدد این نوع موشک‌ها محسوب می‌شود.

مرحله ابتدایی ماموریت فالکون 9 ، مطابق برنامه، برای نوزدهمین بار به سطح زمین بازگشت و تقریباً 8.5 دقیقه پس از آغاز پرتاب، به‌صورت بی‌سرنشین بر روی سکوی فرود شناور اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. در همین حین، مرحله بالایی فالکون ۹ به ادامه مأموریت با بردن 23 ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد. برنامه‌ریزی شده بود که ماهواره‌ها تقریباً 65.5 دقیقه پس از آغاز پرتاب در موقعیت موردنظر خود قرار گیرند.

“ایلان ماسک”، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس، در تلاش‌ است تا در مریخ محیطی برای زندگی بشر فراهم کند. به اعتقاد او قابلیت استفاده مجدد از موشک‌ها و کاهش هزینه‌های سفر به فضا می‌تواند به انسان برای دستیابی به این هدف کمک بزرگی کند.

تا به این لحظه، اسپیس‌ایکس بیش از 90 ماموریت مداری را در سال 2023 اجرا کرده است. بیشتر این ماموریت‌ها به ایجاد یک شبکه ماهواره‌ای پهن‌باند با نام استارلینک اختصاص یافته‌اند که در حال حاضر از حدود 5200 ماهواره فعال تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی ماموریت موشک فالکون 9 اسپیس ایکس چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار نجوم را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر