;
coinex

سهمیه بنزین کدام خودروها حذف خواهند شد؟

سیدکاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اعلام کرده سهمیه بنزین خودروهای فاقد بیمه در بخش ناوگان نفت گازسوز حذف خواهند شد.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از حذف سهمیه بنزین خودروهای فاقد بیمه در بخش ناوگان نفت گازسوز خبر داد. سید کاظم عزیزی گفت: با اجرای کامل طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای فاقد بیمه در بخش ناوگان نفت گازسوز، این طرح در بخش خودروهای بنزین سوز با اولویت ناوگان تاکسیرانی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: خدمات پیامکی با نام تجاری «ماسک» به منظور حفاظت از حقوق مصرف کننده راه‌اندازی شد

عزیزی ضمن اشاره به این موضوع که مطابق تکلیف قانونگذار در ماده 48 قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص سهمیه برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه جلوگیری به عمل آورد، افزود: این ماده قانونی طی شش ماه اخیر در بخش خودروهای سنگین با موفقیت اجرایی شد و مراجعه نیمی از مشمولین این طرح جهت تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث را در پی داشته است.

او می گوید: برنامه‌ریزی برای اجرای ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث در بخش ناوگان بنزین سوز طی ماه‌های اخیر آغاز شده است.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصریح کرد: ناوگان تاکسیرانی به دلیل دارا بودن اهمیت خاص در اولویت اجرا قرار گرفته است و در همین راستا بیش از 25 هزار تاکسی درون شهری و برون شهری فاقد بیمه شناسایی شده که با همکاری اتحادیه‌های مربوطه، فرآیند اطلاع‌رسانی به دارندگان این تاکسی‌ها در حال انجام است.

وی اعلام کرد: از این پس صرفاً تاکسی‌های دارای بیمه‌نامه شخص ثالث از سهمیه سوخت برخوردار خواهند شد لذا در صورتی که دارندگان تاکسی‌های فاقد بیمه طی یک ماه آینده اقدام به دریافت بیمه نامه نکنند، مشمول عدم تخصیص سهمیه سوخت مطابق ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث، خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سهمه بنزین چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر