;
coinex

ارسال اولین پیامک با استارلینک ؛ سرویس D2D‌ به زودی در گوشی‌های هوشمند

طبق گزارش اسپیس ایکس، ارسال اولین پیامک با استارلینک با موفقیت انجام شد. این شرکت قصد دارد در سال جاری سرویس Direct-to-Cell را برای ارسال پیامک راه‌اندازی کرده و سال آینده با ارتقا اینترنت ماهواره‌ای آن را به گوشی‌های معمولی بیاورد.

با راه‌اندازی این سیستم کاربران می‌توانند بدون نیاز به تغییر در نرم‌افزار یا سخت‌افزار گوشی‌های تلفن‌ همراهشان به ارسال پیام و یا اتصال به اینترنت ماهواره‌ای اقدام کنند. هفته گذشته، شرکت اسپیس ایکس موفق به پرتاب 6 ماهواره با قابلیت Direct-to-Device شد. گفتنی است این پرتابموفقیت آمیز اسپیس ایکس که متعلق به ثروتمندترین مرد جهان یعنی ایلان ماسک است، با مجوز کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) انجام شد.

بیشتر بخوانید: استارلینک در راه گوشی‌های موبایل؛ پرواز ماهواره‌های Direct-to-Cell به جو زمین [+ویدئو]

اسپیس ایکس اعلام کرد که تقاضا برای استفاده از قابلیت‌های D2D (Direct-to-Device) شبکه استارلینک بسیار زیاد است و این شرکت قصد دارد با اپراتورهایی از قبیل T-Mobile در آمریکا و Rogers در کانادا همکاری کند.

این شرکت در حال حاضر بیش از 5000 ماهواره را در مدار حفظ کرده و بیش از 2.3 میلیون فرد در سرتاسر جهان از خدمات استارلینک بهره‌مند هستند. ارائه اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های عادی، به‌ویژه برای افرادی که با کیفیت پایین اینترنت روبرو هستند، از جمله تقاضاهای بزرگ کاربران است. بنابراین، انتظار می‌رود که سرویس D2D با استقبال قابل توجهی مواجه گردد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ارسال اولین پیامک با استارلینک چیست؟ به نظر شما کاربران ایرانی نیز می‌توانند از این امکان استفاده کنند؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر