coinex
راهنمای خرید تکراتو

32 میلیون ایرانی بیمه رایگان دریافت می کنند

وزیر بهداشت در برنامه صف اول ضمن اشاره به بهبود وضعیت تامین دارو در سال جاری اعلام کرد که 32 میلیون ایرانی بیمه رایگان دریافت می‌کنند.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در برنامه صف اول اعلام کرد که 32 میلیون ایرانی در دولت مردمی بیمه رایگان دریافت می کنند. او در ادامه از تولید سی تی اسکن در دو شرکت دانش بنیان داخلی ، ایجاد ۶۷ مرکز درمان ناباروری ، افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش نیروی تخصصی و افزایش دو برابری تخت‌های مراقبت‌های ویژه کودکان خبر داد.

بیشتر بخوانید: شرایط گرفتن کارت سوخت چیست؟

عین اللهی با اشاره به بهبود وضعیت تامین دارو گفت: اوایل سال بر اساس قانون بودجه، عوارض واردات دارو و مواد اولیه ۴ درصد تعیین شده بود،  اما قبلا این عوارض، یک درصد بود که باعث شد بسیاری از افراد نسبت به ترخیص این داروها و مواد اولیه اقدام نکنند.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده واردات دارو و مواد اولیه نیز در سال جاری ۹ درصد تعیین و مانع ترخیص کالاها تا تیرماه شده بود. ۶۰ درصد شرکت‌های وارداتی، بخش خصوصی هستند اما وقتی این دو قانون، اصلاح شد، ترخیص دارو و مواد اولیه در گمرک، سرعت گرفت؛ بنابراین تامین دارو و تجهیزات پزشکی، یک چرخه است.
وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات ارزی کشور با توجه به تحریم های ناجوانمردانه، خاطرنشان کرد: یک دارو ثبت سفارش و همه مراحل انجام می شود اما بانک ایرانی با بانک خارجی نمی‌تواند به دلیل تحریم ها، تراکنش مالی داشته باشد و اخیرا یک بانک خارجی این کار را انجام داد و موجب ثبت سفارش دوباره و انجام مراحل از ابتدا شد. در نتیجه اینکه دشمنان ما می‌گویند دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نیست، دروغ است چراکه محدودیت تراکنش‌ها و تعاملات مالی، مانع از تامین دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود.
دکتر عین اللهی با بیان اینکه 99 درصد از داروهای مورد نیاز و 50 درصد مواد اولیه، تولید داخل است، گفت: وضعیت امسال تامین دارو نسبت به سال گذشته، بسیار بهتر است. تا قبل از اجرای طرح دارویار، برای واردات و تامین دارو ارز ترجیحی اختصاص داده می‌شد که قاچاق معکوس دارو، بسیار شایع  بود. اخیرا سفری به تاجیکستان داشتم که داروهای ایرانی  با وجود عدم صادرات، در آن کشور به وفور و با 10 برابر قیمت ایران، در دسترس بود که این داروها از برخی کشورهای همسایه به آنجا قاچاق شده بود.
وی یکی از کارکردهای طرح دارویار را تبدیل ارز ترجیحی به ارز نیمایی برای تامین دارو دانست و گفت: اختلاف ارز ترجیحی و نیمایی در طرح دارویار توسط بیمه ها باید پرداخت شود و ما با حذف ارز ترجیحی برای تامین دارو کاملا موافق هستیم.

وزیر بهداشت ضمن یادآوری اقدامات ارزشمند دولت مردمی در تقویت پوشش بیمه همگانی سلامت، بیان کرد: در ابتدا سه دهک درآمدی اول به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و با همکاری مجلس، دو دهک چهارم و پنجم نیز به آن اضافه شدند؛ بنابراین در حال حاضر 5 دهک درآمدی اول، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: با اقدامات دولت، 12 میلیون نفر در 5 دهک اول درآمدی و 20 میلیون از جمعیت روستایی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار دارند و آرزوی ما در پوشش کامل بیمه برای آحاد مردم تقریبا محقق شده است. در دولت به سایر دهک های درآمدی نیز فرصت داده شد تا افراد فاقد پوشش بیمه پس از آزمون وسع، به صورت رایگان و یا با تخفیف حق بیمه، تحت پوشش قرار بگیرند.
دکتر عین اللهی از پوشش بیمه ای برای حمایت از مادران باردار به عنوان اقدامی در مسیر جوانی جمعیت یاد کرد و افزود: زایمان مادران باردار با پوشش بیمه‌ای  رایگان انجام می.شود و فرزندان آنها نیز تا 5 سال خدمات بهداشتی و درمانی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر