coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

به بانوان فناور وام قرض‌الحسنه 500 میلیونی تعلق خواهد گرفت

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان اعلام کرد که به بانوان فناور وام قرض الحسنه 500 میلیونی تعلق می گیرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در گردهمایی بانوان موفق و فعال در حوزه فناوری و مشارکت اجتماعی اعلام کرد که به بانوان فناور و کارآفرین سخنران وام قرض الحسنه 500 میلیونی تعلق خواهد گرفت. او ضمن اشاره به رویدادی که با عنوان «مادرانه، فناورانه» در دانشگاه شریف برگزار شد گفت: وقتی از کارآفرینی سخن به میان می‌آید، دو گزاره قابل طرح است؛ نخست اهمیت کارآفرینی و دوم اهمیت و ارزش کارآفرین شدن.

بیشتر بخوانید: پرداخت وام مسکن 350 میلیونی آغاز شد

دهقانی فیروزآبادی کارآفرینی و کارآفرین شدن را دو مبحث جداگانه می‌داند او عقیده دارد کارآفرینی از کارآفرین شدن دشوار‌تر است چرا که کارآفرینی کاری بسیار دشوار است که نیاز به استعداد ذاتی دارد او می‌گوید افرادی که صرفا برای اینکه تحت تاثیر کار آفرین‌های موفق قرار گرفته‌اند وارد این حوزه شده‌اند آینده درخشانی نخواهند داشت و الزامی هم نیست همه افراد کارآفرین شوند.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت البته همه به اهمیت کارآفرینی واقف هستیم او افزود: گاهی باور به کارآفرینی و قرار گرفتن در کنار یک کارآفرین موفق اثرگذاری بیشتری دارد.

او می‌گوید: کارآفرینی دو صفت بارز دارد؛ نخست، خلقت و خلاقیت و دوم تربیت و ربوبیت و زنان، به حق در خلق کردن و پرورش دادن از جایگاه ویژه‌تری در مقایسه با مردان برخوردارند. این صفت الهی است و خلق، خلاقیت و خالقیت در وجود زن آفریده شده است.

دهقانی فیروزآبادی پس از اشاره به این نکته که تربیت و ربوبیت صفت بعدی خداوند است، ادامه داد: این صفت الهی (ربوبیت) هم در وجود زن به شکل ویژه‌ای نهاده شده است و به همین دلیل هم هست که زنان در همه جای دنیا در کارهای سختی که نیازمند خلاقیت و صبر است، همچون توسعه فناوری موفق‌تر عمل می‌کنند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، فرزانه دانشمند، فعال در حوزه هوش مصنوعی و صنعت نفت؛ بهاره صفارنیا، فعال در حوزه مشارکت اجتماعی؛ فریبا فهیم یحیایی، فعال حوزه پژوهش و فناوری؛ زیبا عزیزی، چهارمین دختر برتر روستایی جهان؛ الهام زند، مدیر پروژه مستند مادران ایرانی؛ فاطمه چهرئی، مدیرعامل یک شرکت خلاق؛ خدیجه سعیدپور، بانوی کارآفرین نمونه کشوری و بهار صالحی، مدیر یک کافه کتاب از بانوان کارآفرین و نوآوری در این رویداد بودند که تجربیات  خود را با حاضرین به اشتراک گذاشته بودند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وام قرض الحسنه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر