;
coinex

مشخصات تراشه اگزینوس 2500 پیش از آزمایش کامل اگزینوس 2400 فاش شد

مدت زیادی از معرفی تراشه Exynos 2400 نمی‌گذرد. این تراشه هنوز کاملا امتحان خود را پس نداده و حالا در کمال تعجب مشخصات تراشه اگزینوس 2500 فاش شده است.

همان‌طور که می‌دانید عملکرد بی‌نظیر پردازنده Exynos 2400 در گوشی گلکسی اس 24 پلاس همه را غافلگیر کرده و هم‌گامی آن با رقیبش یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 در گلکسی اس 24 اولترا، تعجب همگان را به دنبال داشته است. این اتفاق باعث شده بود که انتظارات از نسل بعدی این پردازنده یعنی اگزینوس 2500 در سری گلکسی S25 بالا برود.

با این حال، یک افشای اخیر از OreXDA در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، تصویر ذهنی ما از نسل بعدی تراشه‌های سامسونگ را به هم ریخته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات تراشه اگزینوس 2500

طبق اطلاعات فاش شده، هسته اصلی Exynos 2500 به احتمال زیاد کمی سریع‌تر از 2400 خواهد بود. با این حال، نکته ناامیدکننده‌ای که وجود دارد عقب‌گرد سایر هسته‌های عملکردی و قدرتمند است. ظاهرا سامسونگ قصد دارد که در سری گلکسی اس 25 تمرکز خود را از قدرت و پردازش خام بر روی کارایی و عمر باتری منتقل کند.

مشخصات تراشه اگزینوس 2500
پیکربندی اگزینوس 2500

هسته اصلی و برتر اگزینوس 2500 یعنی Cortex-X5 با سرعتی بین 3.2 تا 3.3 گیگاهرتز کار خواهد کرد. علاوه بر این، سرعت سه هسته Cortex-A730 احتمالا بین 2.5 گیگاهرتز و 2.3 گیگاهرتز خواهد بود. این سرعت‌ها به طور قابل توجهی کمتر از هسته‌های Cortex-A720 موجود در Exynos 2400 هستند.

همچنین گفته می‌شود که سیستم روی این تراشه دارای یک پیکربندی منحصربه‌فرد 1+3+2+4 خواهد بود. این بدان معناست که دو هسته باقی‌مانده Cortex-A730 حتی از سه هسته اول سرعت کمتری خواهند داشت. عملکرد و سرعت چهار هسته Cortex-A530 نیز هنوز مشخص نیست و در لایه‌ای از ابهام قرار دارد.

اگرچه این عقب‌نشینی کمی تعجب‌آور است اما می‌تواند یک حرکت استراتژیک و مفید برای سامسونگ باشد. تراشه Exynos 2500 بر اساس فرآیند جدید 3GAP سامسونگ ساخته خواهد شد که انتظار می‌رود از فناوری 3 نانومتری رقبا کارآمدتر باشد. این مسئله می‌تواند عمر باتری و عملکرد سیستم خنک کننده S25 را افزایش دهد.

البته توجه داشته باشید که فعلا تمام این اطلاعات در حد شایعه و حدس و گمان هستند و در نهایت ممکن است که مشخصات این تراشه در زمان رونمایی متفاوت باشد. اما اگر این اطلاعات درست باشند، به این معنا هستند که سامسونگ تجربه کاربری را در اولویت قرار داده و رضایت مشتریان را به مشخصات و اعداد بالا روی کاغذ ترجیح داده است. تمرکز بر آنچه که واقعا برای کاربران گوشی‌های هوشمند مهم است، می‌تواند یک رویکرد تازه باشد که باید صبر کنیم و بیینیم موفق خواهد بود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره مشخصات تراشه اگزینوس 2500 چیست؟ آیا این تغییر استراتژی و رویکرد سامسونگ موفق خواهد بود؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر