;
coinex

تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ از آنچه که فکر می‌کنید بهتر است!

نبرد سخت و تن‌به‌تن بهترین تراشه‌های موجود در صنعت گوشی‌های هوشمند! برنده کدام است؟ تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ یا اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام.

نتایج بنچمارک‌های اولیه تراشه‌های سری گلکسی اس 24 باعث شده بود که فکر کنیم اگزینوس 2400 در قدرت پردازش پایین‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 3 قرار می‌گیرد. با این حال، وقتی که نوبت به آزمایش عملکرد این تراشه‌ها در دنیای واقعی رسید، اگزینوس 2400 همه را شگفت‌زده کرده و حتی در برخی از بازی‌ها از رقیب خود پیشی گرفته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


عملکرد تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام

یک یوتیوبر به تازگی تراشه Exynos 2400 در گوشی گلکسی S24 پلاس و تراشه Snapdragon 8 Gen 3 در گوشی گلکسی S24 اولترا را جداگانه تحت آزمایش قرار داده و قدرت عملکرد آنها در چندین بازی مختلف را سنجیده است. این آزمایش با Game Booster سامسونگ انجام شده تا عملکرد گوشی‌ها را تحت فشار و گرمای بالا بهبود بخشد. در ادامه خلاصه‌ای از عملکرد این دو تراشه را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ
آزمایش گیمینگ تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ
  • بازی Genshin Impact: هر دو تراشه دارای 60 فریم بر ثانیه ثابت بودند و توانایی خود در اجرای پایدار بازی را ثابت کردند. البته گرما ایجاد شده، باعث به وجود آمدن مقداری گلوگاه حرارتی شد، اما این مسئله با توجه به اینکه Genshin Impact یکی از سنگین‌ترین بازی‌های گوشی های هوشمند است، تعجب‌آور نیست.
  • بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile): هر دو تراشه اگزینوس و اسنپدراگون در سری گلکسی اس 24 توانستند به نرخ ثابت 90 فریم بر ثانیه دست یابند. البته این نرخ مربوط به تنظیمات گرافیکی Smooth است. با تغییر تنظیمات، بالاترین نرخ فریم موجود برای هر دو تراشه به 60 FPS می‌رسد. این بدان معناست که سامسونگ باید تراشه‌های مصرفی خود را برای عملکرد بهتر در PUBG Mobile بهبود بخشد.
  • بازی PUBG New State: در این بازی، هر دو گوشی از نرخ فریم 90 FPS در تنظیمات گرافیکی اولترا پشتیبانی می‌کنند. البته یک گزینه گرافیکی Extreme نیز وجود دارد، اما متاسفانه در هیچ کدام از این دو گوشی فعال نیست، به این معنی که هنوز سیستم نرم‌افزاری آنها جای بهبود دارد.
  • بازی کال آف دیوتی موبایل (Call of Duty Mobile): در این بازی، گوشی Galaxy S24 Ultra با تراشه اسنپدراگون و ویژگی Super Resolution به سرعت ثابت و روان 120 فریم در ثانیه دست یافت، در حالی که سرعت گوشی S24+ با تراشه اگزینوس، از 60 فریم بر ثانیه بالاتر نرفت.
  • بازی موبایل لجندز (Mobile Legends): از آنجایی که موبایل لجندز یک بازی سبک و آسان است، هر دو گوشی به راحتی آن را با سرعت ثابت 60 فریم بر ثانیه اجرا کردند.
  • بازی فورتنایت (Fortnite): هر دو تراشه با سرعت 90 فریم بر ثانیه شروع کردند اما در مبارزات به سرعت 70 رسیدند.
  • بازی War Thunder: در کمال تعجب، اگزینوس در این بازی نسبت به اسنپدراگون، عملکرد بهتری داشت. هر دو با سرعت 100 فریم در ثانیه شروع به کار کردند، اما سرعت تراشه اسنپدراگون در مناطق شهری به 40 فریم بر ثانیه کاهش یافت.

به طور کلی، عملکرد تراشه Exynos 2400 به طرز خوشایندی نسبت به نسل‌های قبلی ارتقا یافته و دیگر خبری از آن گرمای طاقت‌فرسا و فرسایش‌گر نیست. این تراشه نه تنها با تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام همگام است، بلکه آن را در بازی War Thunder شکست می‌دهد.

پس دیگر نگران عملکرد گوشی های گلکسی اس 24 با پردازنده اگزینوس نباشید و مطمئن باشید که این گوشی‌ها در سخت‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها هم کم نمی‌آورند. تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ با پتانسیلی که دارد می‌تواند به یک تراشه خوب و عالی برای گوشی‌های گیمینگ تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره نتیجه آزمایش‌ گیمینگ انجام شده روی تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ و اسنپدراگون 8 نسل 3 چیست؟ انتخاب شما کدام است؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    افرین به سامسونگ دیگه نیازی نیست تو پرچمدارها از پردازنده های کوالکام استفاده کنه و تو این مورد هم خودکفا شده

    پاسخ