;
coinex

ابلاغ افزایش سقف وام ودیعه مسکن به بانکها ؛ ثبت‌نام آغاز شد [+جزئیات]

افزایش سقف وام ودیعه مسکن توسط بانک مرکزی به 20 بانک کشور ابلاغ شد. با این خبر حالا می‌توانید برای دریافت وام اجاره مسکن اقدام کنید.

وام ودیعه مسکن یا وام اجاره مسکن یکی از طرح‌های معیشتی دولت برای رفاه حال مستأجران کشور است تا این افراد بتوانند با دریافت مبلغی مشخص از پس هزینه رهن و اجاره مسکن برآیند.

مبلغ وام ودیعه مسکن تاکنون ناچیز بود و نهایت تا 100 میلیون تومان برای شهر تهران، 70 میلیون تومان برای مراکز استان‌ها و 40 میلیون تومان برای باقی شهرستان‌ها می‌رسید؛ اما با ابلاغیه جدید بانک مرکزی حالا مبلغ وام اجاره مسکن افزایش یافته و مستأجران راحت‌تر می‌توانند مسکن مورد نظر خود را رهن کنند. ثبت نام وام مستأجران آغاز شده و می‌توانید از شرایط آن استفاده کنید. پیش‌تر نیز مقاله‌ای با عنوان مراحل دریافت وام ودیعه مسکن با شرایط و مدارک مورد نیاز منتشر کردیه‌ایم که می‌توانید از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام وام مسکن ؛ [+مدارک ثبت نام وام مسکن]

افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن ابلاغ شد

بانک مرکزی بخشنامه مربوط به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن را که در تهران ۲۰۰ میلیون تومان ، مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان ،سایر شهرستان‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و برای مناطق روستایی ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است به ۲۰ بانک عامل ابلاغ کرد. متقاضیان مشمول این دستورالعمل پس از مراجعه و ثبت‌نام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس https://saman.mrud.ir بر اساس ضوابط موضوعه و در چارچوب سهمیه‌های تعیین شده از طریق این سامانه به بانک‎‌های عامل معرفی می‌شوند.

افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن پس از افزایش سقف تسهیلات اعطایی طی نامه شماره ۲۶۶۷۰۳/ ۰۲ در تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۲ به بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات ابلاغ شده است.

براساس این بخشنامه بانک مرکزی ، متقاضیان این تسهیلات می‌بایست دارای اجاره‌­نامه رسمی یا اجاره‌­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری، حداکثر ۶ ماه قبل از ثبت درخواست متقاضی در سامانه باشند. متقاضی مؤظف است اطلاعات سکونت و مالکیت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نماید.

همچنین کلیه متقاضیان و همسر ایشان متعهد هستند که در زمان ثبت­‌نام، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند. چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود، از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف شده و در صورت اخذ آن تسهیلات، متعهد به استرداد کلیه تسهیلات دریافتی و جبران خسارات و جرایم مربوطه خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

آیا تاکنون وام ودیعه مسکن دریافت کرده‌اید؟ شرایط و نحوه دربافت این وام برای شما چگونه سپری شد؟ لطفاً تجربه خود از دریافت وام اجاره مسکن را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر