;
coinex

هوآوی با افزایش 47 درصدی فروش به پنج برند برتر بازار گوشی‌های هوشمند چین بازگشت

هوآوی با افزایش 47 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند توانست رتبه خود را از 6 ارتقا دهد و به پنج برند برتر بازار چین راه پیدا کند.

Canalys اخیرا آخرین ارقام بازار تلفن همراه چین را برای سه ماهه آخر سال 2023 به اشتراک گذاشته است. این گزارش نشان می دهد که کاهش در بازار تلفن همراه چین در سه ماهه چهارم کاهش یافته است. در این مدت، مجموع فروش گوشی های هوشمند به 73.9 میلیون دستگاه رسید که تنها 1 درصد از زمان مشابه آن در سال قبل کمتر است.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت به یک شرکت 3 تریلیون دلاری تبدیل شده که پس از اپل در رتبه دوم قرار دارد

اپل، آنر، ویوو، هواوی و شیائومی پنج برند برتر از نظر میزان فروش بودند. فروش هواوی نسبت به سال گذشته 47 درصد افزایش داشته که همین موضوع آنها را در رتبه چهارم قرار داده است.

پس از آن، اپل با فروش 17.5 میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم و 6 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، پیشتاز این رقابت‌ها بود.

آنر نیز با 16 درصد سهم بازار و فروش 11.7 میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفت. پس از آن Vivo با فروش 11.3 میلیون دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفت.

هواوی نیز با فروش 10.4 میلیون دستگاه رشد47 درصدی را تجربه کرد و جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. به گفته لوکاس ژونگ، تحلیلگر تحقیقاتی Canalys، بازگشت هواوی بیشتر به دلیل «میت 60 پرو است که از تراشه‌های Kirin خود توسعه یافته و ویژگی‌های نوآورانه مانند تماس ماهواره‌ای استفاده می‌کند». در نهایت شیائومی با فروش 9.5 میلیون دستگاه در رتبه 5 برند برتر قرار گرفت.

بااین وجود فروش کل سال2023 گوشی‌های هوشمند در چین با 5 درصد کاهش و 273 میلیون دستگاه به ثبت رسیده است. اپل برای اولین بار توانست در جدول حمل و نقل سالانه کشور چین قرار بگیرد؛ این اتفاق باعث شد این کمپانی افزایش 1 درصدی در محموله‌ها و رشد 19 درصدی ارزش سهام را تجربه کند.

ویوو، اوپو و آنر هر کدام سهم بازار ثابتی 16 درصدی را به خود اختصاص دادند که به ترتیب سالانه 44.5 میلیون، 43.9 میلیون و 43.6 میلیون دستگاه عرضه شدند.

شیائومی با 13 درصد سهم جایگاه پنجم خود را در بازار حفظ کرد. هواوی که در رتبه ششم قرار داشت، با افزایش سهم بازار از 8 درصد در سال 2022 به 12 درصد در سال 2023 و افزایش 48 درصدی در محموله ها، شاهد رشد قابل توجهی بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره پنج برند برتر بازار چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر