;
coinex

مایکروسافت به یک شرکت 3 تریلیون دلاری تبدیل شده که پس از اپل در رتبه دوم قرار دارد

مایکروسافت پس از تصمیمات سختی که در سال گذشته گرفت توانست ارزش شرکت خود را به 3 تریلیون دلار برساند و پس از اپل مقام دوم را از آن خود کند.

امروز، مایکروسافت اخبار متفاوتی برای به اشتراک گذاشتن داشت. از جنبه مثبت، آنها به یک نقطه عطف عظیم رسیده اند و ارزش بازار خود را به 3 تریلیون دلار افزایش داده اند. این اتفاق آنها را به دومین شرکت با ارزش جهان پس از اپل تبدیل می‌کند. قیمت سهام آنها نیز به 404.87 دلار به ازای هر سهم رسید که نشان دهنده اعتماد قوی سرمایه گذاران به لطف حرکت های بزرگ آنها در هوش مصنوعی و فناوری جدید است.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت دسترسی به هوش مصنوعی کوپایلت (Copilot) را گسترش می‌دهد

اما، یک جنبه چالش برانگیز نیز وجود دارد. همانطور که پیش تر اعلام شده بود، مایکروسافت 1900 شغل از بخش بازی های خود را حذف کرد. این اقدام به دنبال خرید هنگفت آنها از یک شرکت بزرگ بازی ، اکتیویژن بلیزارد، به مبلغ 69 میلیارد دلار اتفاق افتاد. فیل اسپنسر، رئیس Xbox، این مرحله را به عنوان بخشی از استراتژی خود برای رشد مداوم و حفظ بودجه متعادل عنوان کرد.

 

البته این موضوع برای مایکروسافت تازگی ندارد. سال گذشته نیز آنها حتی با وجود اینکه شرکت در سود بود 10000 کارگر از بخش های مختلف را اخراج کردند. با وجود این تصمیمات سخت، سلامت مالی شرکت همچنان پابرجاست. آنها افزایش 13 درصدی درآمد را نسبت به سال گذشته گزارش کردند که یک افزایش قابل توجه است.

در حالی که مایکروسافت آماده اعلام درآمد کامل خود در سال 2023 می‌شود،. دستیابی به چنین ارزش بازار بالایی یک برد بزرگ است، اما این موضوع قطعا با کاهش مشاغل موجود در این شرکت همراه خواهد بود. این تصمیمات منعکس کننده تعادل پیچیده بین گسترش کسب و کار و مدیریت موثر هزینه ها هستند.

در دنیای فناوری، موفقیت و چالش اغلب دست به دست هم می دهند. سفر مایکروسافت نمونه بارز این موضوع است. آنها در حال رشد هستند و پول بیشتری به دست می آورند، اما همچنان باید در مورد نیرو های کار خود تصمیم های سختی بگیرند. این یک تعادل ظریف برای چنین شرکت بزرگی است که سعی می کند با بازار سریع فناوری همراه شود و در عین حال مطمئن شود که برای آینده درست نیز تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی رقابت اپل با مایکروسافت چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر