coinex
راهنمای خرید تکراتو

مبلغ وام ازدواج 1403 بالاخره تعیین شد؛ مبلغ وام فرزندآوری در سال 1403

بالاخره مبلغ وام ازدواج 1403 با تصمیم نمایندگان مجلس و طی بررسی لایحه بودجه 1403 نهایی شد. مبلغ وام فرزندآوری نیز با رأی نمایندگان تعیین شده است.

امروز شنبه، 7 بهمن 1402 نمایندگان مجس شورای اسلامی در صحن علنی به بررسی لایحه بودجه 1403 پرداختند. در جزء 1 بند ث تبصره 13 این لایحه به موضوع وام ازدواج پرداخته شد. در این بررسی نمایندگان مجلس مبلغ وام ازدواج 1403 را برای زوج‌های زیر 25 سال 350 میلیون تومان اعلام کردند.

همچنین در جزء 2 بند 3 از تبصره ذکر شده نیز به موضوع وام فرزندآوری و مبلغ وام فرزندآوری پرداخته شد که در نهایت مبلغ این وام بسته به فرزند اول تا پنجم متفاوت بوده و حداکثر به 200 میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: وام 350 میلیونی نوسازی تاکسی های فرسوده ؛ تسهیلات با بازپرداخت 60 ماهه

مبلغ وام ازدواج 1403 و وام فرزندآوری مشخص شد

بر اساس مصوبه جدید؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و تسهیلات موضوع ماده (۷۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان نیازمند از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از بانک‌های قرض‌الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را تا سقف 3 میلیون میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن و دیگر موارد ذکرشده در قوانین فوق اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام نماید:

تسهیلات ازدواج (موضوع ماده (۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به شکل زیر است:

  • تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ 3 میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دورهی بازپرداخت ۱۰ ساله
  • تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر 25 سال و زوج‌های زیر 23 سال مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون (۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

مبلغ وام ازدواج 1403 و وام فرزندآوری مشخص شد

مبلغ وام فرزندآوری 1403

امروز همچین نمایندگان مجلس، مبلغ تسهیلات فرزندآوری را نیز به ازای هر فرزند (فرزند اول تا پنجم) تعیین کردند.

تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری (موضوع ماده (۱۰) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۲ به بعد به دنیا آمده‌اند تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به شرح زیر پرداخت می‌شود:

  1. ‌ به ازای فرزند اول 40 میلیون تومان
  2. به ازای فرزند دوم 80 میلیون تومان
  3. به ازای فرزند سوم 120 میلیون تومان
  4. به ازای فرزند چهارم 150 میلیون تومان
  5. به ازای فرزند پنجم و بیشتر 200 میلیون تومان

مبلغ وام ازدواج 1403 و وام فرزندآوری مشخص شد

بیشتر بخوانید:

مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هرساله افزایش می‌یابد. شما چه مبلغ وام ازدواج دریافت کرده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر