;
coinex

ارز نوت کوین (Notcoin) تلگرام چیست؟

یکی از پرسروصداترین پروژه‌های بلاکچینی اخیر، پروژه و ارز نوت کوین بوده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی این ارز دیجیتالی بپردازیم.

اولین بار و در اواخر سال 2018 بود که بنیانگذاران تلگرام تصمیم گرفتند که یک بلاکچین لایه 1 اختصاصی برای شبکه اجتماعی خود با نام Telegram Open Network توسعه دهند. ارز دیجیتال اختصاصی تلگرام به طور اختصاری با نماد TON متولد شد. این پروژه مدتی بعد برای توسعه بیشتر به بنیادی به همین نام سپرده شد و حالا تیم توسعه‌دهنده ارز تون، از ارز جدید تلگرام به نام نوت کوین رونمایی کرده است.

ارز نوت کوین تلگرام در واقع پاداش یک بازی کسب درآمد یا Play-To-Earn است که کاربران با انجام آن می‌توانند مقادیری از آن به دست بیاورند.

از همان روزهای نخست رونمایی از ارز دیجیتال تلگرام درباره آینده آن بحث‌های بسیاری در میان بوده و توجهاتی را به خود جلب کرده است. اما در این مطلب ما قصد داریم به طور جامع به ارز دیجیتال نوت کوین و جزئیات آن بپردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ارز نوت کوین چیست؟

پروژه نوت کوین و ارز جدید تلگرام در واقع یک بازی کلیکی است که از طریق ربات‌های موجود در تلگرام انجام می‌شود. بسیاری از افراد ارز دیجیتال نوت کوین را یک شت کوین می‌دانند. با وجود این، تردیدی نیست که این ارز دیجیتال تلگرام در مدت زمان کوتاهی که از عرضه آن می‌گذرد توانسته نظرات بسیاری را به خود جلب کند و این خود یک موفقیت است.

ارز نوت کوین

ارز دیجیتال نوت کوین تلگرام در واقع پروژه‌ای مبتنی بر شبکه تون محسوب می‌شود که توکن اصلی تلگرام به شمار می‌رود. این روزها تون کوین با بلاکچین پیشرفته و سریع خود به میزبانی برای انواع توکن‌ها و پروژه‌های بلاکچینی بدل شده و توسعه‌دهندگان می‌کوشند با استفاده از آن، خدمات خود را در اختیار بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر دنیا قرار دهند.

با توجه به این شرایط، ارز جدید تلگرام توانسته در مدت کوتاهی که از عرضه آن می‌گذرد، به سرعت به محبوبیت زیادی برسد و بهتر از برخی بازی‌های بلاکچینی عمل کند. اگر در چند روز گذشته شما هم چیزهای زیادی از ارز دیجیتال تلگرام و قیمت Notcoin شنیده‌اید، با ما باشید تا به طور جامع به معرفی و بررسی این ارز بپردازیم.

معرفی تیم نوت کوین

یکی از مهمترین نکات درباره انواع ارزهای دیجیتال از جمله ارز جدید تلگرام، مسئله تیم توسعه‌دهندگان آن است. معمولا شناخت تیم توسعه‌دهندگان یکی از مهمترین فاکتورهای اعتبارسنجی هر پروژه‌ای در دنیای بلاکچین است و ارز نوت کوین هم از این قاعده مستثنی نیست.

نوت کوین همانطور که پیش از این هم گفتیم، میم کوینی مبتنی بر شبکه بلاکچینی TON بوده که توسط تیم توسعه دهنده Open Builders راه‌اندازی شده است. این تیم مجموعا بیش از 10 عضو کلیدی دارد که مدیریت همه آن‌ها برعهده ساشا پلاتوینو است.

در حال حاضر، توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال نوت کوین تلگرام جزئیات زیادی از پروژه خود منتشر نکرده‌اند و جز پروژه Tonstarter هم هیچ پروژه معتبر و شناخته‌شده‌ای در کارنامه آن‌ها دیده نمی‌شود.

ارز جدید تلگرام

تیم توسعه ارز دیجیتال تلگرام مدعی هستند که 100 درصد ماینینگ نات کوین به طور کاملا شفاف توسط خود کاربران انجام می‌گیرد و این پروژه هیچ سرمایه‌گذار یا مالک بزرگ خصوصی ندارد.

در شرایطی که اطمینان به این پروژه و اعتبارسنجی آن کار سختی به نظر می‌رسد، برخی از همین حالا نوت کوین را یکی از بزرگترین بازی‌های وب 3 می‌نامند و به قیمت نوت کوین در آینده بسیار امیدوارند. با وجود همه این‌ها، برای پیش بینی نوت کوین باید منتظر باشیم و واکنش این پروژه به چالش‌های آینده را ببینیم.

پشتوانه ارز نوت کوین

آنطور که تیم تون معرفی کرده، ارز جدید تلگرام نوت کوین یک میم کوین جدید در شبکه تون است که در حال حاضر می‌توان آن را با استفاده از یک ربات تلگرامی به دست آورد. در واقع کاربران با ورود به یک ربات یا مینی اپلیکیشن تلگرامی و کلیک روی گزینه مربوطه می‌توانند مقادیری نوت کوین دریافت کنند.

با وجود اینکه تیم توسعه‌دهنده این پلتفرم، این فرایند را ماینینگ نوت کوین نامیده‌اند اما در واقع باید گفت که هیچ شباهتی به ماینینگ، فرایند پردازش اطلاعات و حل مسئله ندارد و در نتیجه شاید ماینینگ صرفا اصطلاحی است که برای این موضوع به کار می‌رود.

در حال حاضر ارز نوت کوین تلگرام ارزش مادی بالایی ندارد و صرافی‌های بزرگ یا سایتی مانند کوین مارکت کپ هنوز آن را لیست نکرده‌اند. در نتیجه این ارز صرفا در درون بازی و ربات‌های تلگرامی وجود دارد و امکان خرید و فروش آن هنوز مهیا نشده است. با همه این‌ها بسیاری با پیش بینی قیمت نوت کوین Notcoin به آینده نوت کوین امیدوار هستند.

شعار نوت کوین Notcoin is probably nothing است که معنای آن «نات کوین احتمالا هیچی نیست» می‌شود و این شاید کمی برای آینده نوت کوین ناامیدکننده باشد. از طرفی در حال حاضر این پروژه هیچ وایت پیپر یا نقشه راه مشخصی نیز ندارد و اطلاعات مربوط به آن صرفا از طریق کانال تلگرامی یا حساب توییتر نوت کوین منتشر می‌شود. با این اوصاف آیا پیش بینی قیمت نوت کوین Notcoin برای آینده امیدوارکننده است؟

شیوه کار نوت کوین

کمی پیشتر هم گفتیم که در حال حاضر ارز دیجیتال نوت کوین تلگرام صرفا از طریق یک ربات به کاربران عرضه می‌شود. کاربران شبکه اجتماعی تلگرام می‌توانند با عضویت در این ربات و شروع بازی، با ضربه زدن روی یک دکمه مقادیر مشخصی نوت کوین دریافت کنند. همچنین شما امکان دعوت دوستان خود به این ربات و دریافت نوت کوین بیشتر به صورت رایگان را نیز دارید.

ارز دیجیتال تلگرام

در حال حاضر جزئیات خاصی درباره نحوه عملکرد این ارز جدید تلگرام نمی‌دانیم و حتی مشخص نیست سکه‌های دریافتی با این ربات قرار است بعدا کجا استفاده شوند، ولی با توجه به بی‌هزینه بودن آن، کاربران می‌توانند به آن به چشم یک سرمایه‌گذاری کوچک برای‌آینده نگاه کنند و ارز نوت کوین را جمع‌آوری کنند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بیت کوین در سال 2024

پیش بینی قیمت اتریوم 2024

استخراج نوت کوین

اگر سوال شما این است که نحوه استخراج  نوت کوین چگونه است؟ در حال حاضر باید گفت که هیچ پاسخ مشخصی نداریم. پیشتر گفتیم که توسعه‌دهندگان این ارز جزئیاتی از نحوه استخراج آن منتشر نکرده‌اند و اتفاقا به شیوه‌ای که کاربران با بازی کردن به نوت کوین می‌رسند، استخراج گفته‌اند.

با این اوصاف می‌توان گفت که استخراج نوت کوین با روش‌های متداول ماینینگ انجام نمی‌شود و با کار جمعی کاربران در ربات تلگرامی است که فرایند استخراج انجام می‌شود. جهت افزایش شمار نوت‌کوین‌های دریافتی خود راه‌های دیگر مانند افزایش انرژی، افزایش سرعت شارژ دستگاه، زدن چن ضربه همزمان و استفاده از رباتی به نام Tap bot را نیز دارید.

پیش بینی نوت کوین

همانطور که گفتیم در حال حاضر بحث‌های زیادی درباره آینده قیمت نوت کوین وجود دارد و بسیاری به آینده نوت کوین امیدوارند. پس شاید بد نباشد مقادیر از آن را به شکل پس‌انداز جمع‌آوری کنید.

ربات تلگرامی نوت کوین

ربات رسمی نوت کوین از آدرس https://t.me/notcoin_bot در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. همه افراد می‌توانند به طور رایگان از این ربات استفاده کرده و وارد مینی اپ یا بازی تلگرامی نوت کوین شوند.

در صورتی که با لینک معرفی شده توسط دیگری وارد بات نوت کوین شوید، به هر فرد 25 هزار ارز نوت کوین رایگان تعلق می‌گیرد. در صورتی که حساب فرد دعوت شده به پروژه، پریمیوم باشد، به هر فرد 500 هزار نوت کوین می‌رسد.

ارز دیجیتال نوت کوین

بعد از ورود به ربات و باز کردن بازی، یک دکمه بزرگ به شکل یک کوین نمایش داده می‌شود که با زدن روی آن نوت کوین دریافت خواهید کرد. همچنین با مصرف مقادیری از نوت‌کوین‌های دریافتی می‌توانید مواردی چون انرژی، شارژ سریعتر، چندین ضربه همزمان و ضربه خودکار را تهیه کنید که سبب افزایش شمار نوت کوین‌های دریافتی شما می‌شود. همچنین با هر روز سر زدن به ربات و بازی نوت کوین مقادیری انرژی کوین رایگان دریافت خواهید کرد.

یکی دیگر از بخش‌های ربات نوت کوین مربوط به دسترسی به لیگ‌های آن است که در آن کاربران بر اساس تعداد نوت کوین‌های دریافتی خود وارد لیگ‌های مختلف برنزی، نقره‌ای، طلایی، پلاتینی و الماسی می شوند. علاوه بر این، گروه‌های دیگری تحت عنوان اسکواد نیز وجود دارد که اعضای آن می‌توانند به صورت تیمی با هم رقابت کنند. هر اسکواد شامل یک جدول رده‌بندی مختص اعضا نیز می‌باشد.

ساختن و ورود به یک اسکواد نوت کوین

اسکوادهای نوت کوین در واقع همان گروه‌های عمومی و کانال‌های تلگرامی هستند که به طور خودکار ساخته می‌شود. برای ملحق شدن به این اسکوادها کافی است در صفحه اصلی بازی گزینه Join the squad را انتخاب کنید و از بین لیست تیم‌ها و اسکوادهای موجود، گزینه مدنظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر این می‌توانید گزینه Join another squad را انتخاب کرده و نام تیم یا اسکواد مدنظر خود را در ربات جستجو کنید تا در اسکواد دلخواه خود عضو شوید.

آیا نوت کوین (Notcoin) قابل اعتماد است؟

در حال حاضر در بحث پیش بینی نوت کوین حرف‌های زیادی درباره آینده نوت کوین در میان است. از آنجایی که تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتالی، جزئیات زیادی از آن ارائه نکرده، نمی‌توان با قطعیت درباره معتبر بودن یا نبودن آن سخن گفت.

پروژه ارز نوت کوین البته برخلاف عموم ارزهای کلاهبرداری، از کاربران خود مستقیما پولی دریافت نمی‌کند و از نظر مالی هم ضرری برای آن‌ها به دنبال ندارد. البته که به طور غیرمستقیم با توجه به پاداش‌های بیشتری که تلگرام برای کاربران پریمیوم این ارز در نظر گرفته، افراد بیشتری نسبت به خرید اکانت پریمیوم اقدام می‌کنند و این به سوددهی بخش پریمیوم تلگرام منجر می‌شود، با وجود این نمی‌توان این مسئله را نمادی از کلاهبرداری قلمداد کرد.

البته این مسئله را فراموش نکنید که در حال حاضر عضویت در ربات تلگرامی و استفاده از بازی نوت کوین کاملا رایگان است و امکان خرید و فروش آن نیز در حال حاضر وجود ندارد. پس گول شیادانی که برای عضویت در ربات یا ارسال ارز نوت کوین، از شما پول می‌خواهند را نخورید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت دوج کوین 2024

بهترین شت کوین های 2024

آیا NotCoin یک میم کوین است؟

پیش از این هم گفتیم که نوت کوین ذاتا یک میم کوین و در بدترین حالت یک شت کوین محسوب می‌شود. اساسا لوگو و نام این ارز (NOT) حالت معکوس لوگو و نام تون کوین (TON) است. از طرف دیگر وایت پیپیر این ارز 9 صفحه کاملا سفید و خالی است که ایده میم کوین بودن آن را تقویت می‌کند.

ارز دیجیتال نوت کوین

با این اوصاف نوت کوین در حال حاضر برنامه، هدف و کاربرد مشخصی ندارد و ماهیت آن در اولین پیام ربات تلگرامی آن نیز مشخص شده است. جایی که سازندگان با قرار دادن پیغام «این ربات چه می‌کند؟ احتمالا هیچی»، بر آینده بی‌هدف آن دامن زده‌اند.

از طرف دیگر اطلاعات خاصی درباره آینده ارز نوت کوین منتشر نشده و توسعه‌دهندگان آن با برگزاری مسابقاتی برای ساخت و انتشار میم کوین‌ها، علاقه خود به ارزهای میم را نشان داده‌اند.

البته از نظر فنی در حال حاضر، میم کوین قلمداد کردن نوت کوین غلط است چراکه هنوز ارز دیجیتال این پروژه رسما راه‌اندازی نشده و در حال حاضر صرفا یک مینی اپ و بازی تلگرامی است. نوت کوین در حال حاضر بیش از آنکه ارز دیجیتال باشد، در واقع یک پروژه بازاریابی اینترنتی در تلاش برای جلب توجه کاربران تلگرام محسوب می‌شود.

با تمام این اوصاف، در حال حاضر بحث‌هایی چون پیش بینی قیمت نوت کوین Notcoin و یا تحلیل قیمت نوت کوین همگی بی‌ارزش و در مواردی کلاهبرداری است. پس گول وعده‌هایی که حاکی از ارزش شگفت‌انگیز این ارز در آینده است را نخورید.

کلاهبرداری نوت کوین

یکی از نکات مهم درباره نوت کوین اینکه در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تعداد دعوت از دوستان در ایردراپ وجود ندارد و شما تا زمانی که کاربران با لینک شما بازی کنند، پاداش دریافت می‌کنید. این بازی همانطور که گفتیم سیستم گروه یا اسکواد نیز دارد که با عضویت در آن می‌توانید در کنار کاربران دیگر به دریافت نوت کوین بپردازید، امتیاز کلی گروه را بالا ببرید یا با گروه‌هایی دیگر رقابت کنید.

در مدت اخیر اما با توجه به محبوبیت روزافزون نوت کوین، برخی شیادان با وعده‌ها و تبلیغات دروغین برای زیرمجموعه‌گیری و کسب سکه بیشتر در حال انتشار اخبار نادرست هستند. مواظب این افراد باشید.

نقاط ضعف و آینده پروژه Notcoin

توجه داشته باشید که در حال حاضر پروژه ارز نوت کوین صرفا یک بازی ساده تلگرامی است و در حالی که بسیاری از افراد در حال پیش بینی Notcoin و آینده آن هستند، این پروژه هنوز صاحب ارز دیجیتال اختصاصی نیست. با این اوصاف نه تنها در حال حاضر مشارکت در این بازی هیچ سود و سرمایه‌ای به همراه ندارد، بلکه پیش بینی قیمت نوت کوین Notcoin نیز کار بیهوده و عبثی محسوب می‌شود.

پیش بینی نوت کوین

برای تحلیل قیمت نوت کوین در حال حاضر باید صرفا تا زمان عرضه این ارز صبر داشته باشیم. در آن زمان نیز تحلیل قیمت Notcoin مانند تمام دیگر ارزهای بازار بر اساس میزان عرضه و تقاضا انجام می‌شود.

البته توجه داشته باشید که در بلندمدت، در زمان عرضه این ارز، همه افرادی که حالا در حال بازی کردن و دریافت نوت کوین هستند، خود به عرضه‌کنندگان این ارز بدل می‌شوند و می‌توانند به تقاضای بازار با توجه به قیمتی احتمالا مناسب، پاسخ دهند. با وجود این در حال حاضر بحث پیش بینی Notcoin کمی بیهوده به نظر می‌رسد.

البته توجه کنید که نوت کوین در حال حاضر رایگان است و در نتیجه تجربه آن ضرری ندارد و با صرف اندک زمانی و با دعوت از دوستان می‌توانید مقادیری از این ارز دریافت کنید که با افزایش قیمت در آینده می‌تواند شما را به سود قابل توجهی برساند. اما این نکته مهم است که پیش بینی قیمت نوت کوین Notcoin که حاکی از افزایش شدید قیمت این ارز است را باور نکنید.

جمع‌بندی

ارز نوت کوین یکی از پروژه‌های پرسروصدای دنیای ارزهای دیجیتال در حال حاضر محسوب می‌شود. با وجود این نمی‌توان در حال حاضر با قطعیت به تحلیل قیمت Notcoin پرداخت.

با وجود این، استقبال اولیه خوب از این ارز دیجیتال که از پروژه‌های این روزها محبوب و موفقی مثل اکسی اینفینیتی نیز بیشتر بود سبب شده تا تصور بر این باشد که آینده نوت کوین درخشان است. با وجود این در حال حاضر نباید روی میم‌کوینی که هیچ ارزشی ندارد سرمایه‌گذاری کلانی کرد و وقت زیادی صرف آن کرد. اما می‌توان منتظر باشیم و ببینیم که تیم توسعه‌دهنده نات کوین چه برنامه‌ای دارند و آیا نات کوین در صرافی‌های بزرگ لیست می‌شود؟

توجه به برخی آمارها البته برای تصمیم‌گیری برای ورود به این پروژه بی‌اثر نیست. یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت هر پروژه‌ای در بازار کریپتو، بحث پذیرش و مقبولیت عمومی ارزها است. در حال حاضر پروژه نوت کوین با جذب 13 میلیون کاربر از این نظر موفق عمل کرده و می‌تواند به عنوان یک بازی و یا پروژه بلاکچینی در آینده پتانسیل رشد خوبی با این جمعیت بزرگ هولدرها داشته باشد.

البته فراموش نکنید که بی‌هدفت بودن نوت کوین در حال حاضر آن را به شمشیری دو لبه بدل کرده و شاید در آینده به عنوان یک شت کوین تلگرام هیچ ارزشی نداشته باشد و به سرعت نیز فراموش شود.

سوالات متداول

برای انجام بازی نوت کوین چه کنیم؟

برای ورود به بازی نوت کوین کافی است، در صورتی که حساب کاربری تلگرام دارید، وارد این برنامه شده و ربات نوت کوین به آدرس notcoin_bot را یافته و فعال کنید. در اینجا می‌توانید با انتخاب گزینه Play، بازی نوت کوین را آغاز کنید.

آیا نوت کوین سرمایه‌گذاری مناسبی است؟

در حال حاضر با توجه به اینکه ارز دیجیتال نوت کوین هنوز در کوین مارکت‌کپ و صرافی‌های مشهور لیست نشده، نمی‌توان درباره آینده آن نظر مشخصی داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارز نوت کوین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    اعلام مجدد نات کوین در تلگرام ،بزودی عرضه استارت خورده و با شدت بالایی برای قیمت گذاری در صرافی ها خرید و فروش خود را پی می‌گیرد. قیمت هر ۵هزار نات کوین برای هر دلار را نات کوین و بلاکچین و تلگرام انجام می‌گردد.

    پاسخ