coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی ؛ معرفی رمز ارزهای برتر براساس مارکت کپ

در این مطلب، با بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی آشنا می‌شوید که به دلیل ارائه کاربردهایی مفید و عملکردی امیدوارکننده، می‌توانند آینده خوبی داشته باشند.

دنیایی را تصور کنید که در آن، هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال که دو مورد از مهم‌ترین فناوری‌های حال حاضر هستند، با یکدیگر تلاقی پیدا می‌کنند. البته، این صرفاً یک تصور و فرضیه نیست؛ بلکه در حال حاضر شاهد شکل‌گیری پدیده‌ای به نام ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی هستیم.

ترکیب تکنولوژی کریپتوکارنسی و هوش مصنوعی، منجر به شکل گیری کلاس جدیدی از دارایی‌های دیجیتال در قالب کوین‌ها و توکن های هوش مصنوعی شده است. این فناوری انقلابی، با استفاده از قدرت هوش مصنوعی به دنبال متحول کردن جنبه‌های مختلف بازار ارزدیجیتال است.

در این مطلب شما را با مفهوم ارز دیجیتال هوش مصنوعی آشنا می‌کنیم و با بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی و رمز ارزهای متاورس آشنا می‌شویم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

قبل از معرفی بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی، نگاهی به تعریف این فناوری داریم. همانطور که در جریان هستید، ارزهای دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی یک نوع پول دیجیتال هستند که کاربران می‌توانند از آنها برای خرید و فروش کالاها استفاده کنند؛ اما این ارزها تحت نظارت هیچ بانک یا مؤسسه مالی سنتی قرار ندارند.

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی
بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (Artificial intelligence یا به اختصار AI) حوزه‌ای از علم کامپیوتر است که به سیستم‌ها امکان می‌دهد بر اساس داده‌ها تصمیم گیری کنند و روزبروز بیشتر به هوش انسانی نزدیک می‌شوند.

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی ، توکن‌ها و کوین‌هایی هستند که در پلتفرم‌هایی مثل The Graph و SingularityNET کاربرد دارند. کاربران، این توکن‌ها را برای استفاده از پلتفرم‌های مربوطه و بهره‌مندی از قدرت هوش مصنوعی ادغام شده در آنها خرج می‌کنند. همچنین، کاربران می‌توانند در برخی پلتفرم‌ها، از این توکن‌ها برای ترید با هوش مصنوعی استفاده کنند.

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی موجود در بازار بر اساس مارکت کپ، عبارتند از:

1. The Graph

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

  • نماد: GRT
  • مارکت کپ: 1.28 میلیارد دلار

معرفی بهترین توکن های هوش مصنوعی AI را با The Graph شروع می‌کنیم. گراف، پروتکلی برای ایندکس کردن و کوئری گرفتن از داده‌ها است؛ تقریباً به همان روشی که گوگل داده‌ها را از سایت‌های مختلف ایندکس می‌کند. ایندکس کردن داده‌های بلاک‌چین، کار چالش برانگیزی است؛ اما The Graph سعی دارد با سازماندهی داده‌ها در قالب گراف‌های کوچکتر این چالش را حل کند.

ارز دیجیتال این پلتفرم GRT، یک کریپتوکارنسی مبتنی بر اتریوم است که جزء بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه هوش مصنوعی محسوب می‌شود. قیمت این ارزدیجیتال در فوریه 2021 به 2.34 دلار آمریکا رسیده بود؛ اما حالا 0.11 دلار قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین توکن های NFT در سال 2023

تبدیل آثار هنری به NFT ؛ چگونه کارهای هنری خود را NFT کنیم؟

2. SingularityNET

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی
بهترین ارز های هوش مصنوعی
  • نماد: AGIX
  • مارکت کپ: 363 میلیون دلار

یکی دیگر از بهترین ارز های هوش مصنوعی AGIX از پروژه SingularityNET است. SingularityNET یک پلتفرم بلاک‌چین است که امکان ساختن، به اشتراک گذاری و کسب درآمد از خدمات هوش مصنوعی را برای همه فراهم کرده است. این پلتفرم یک بازار دارد که کاربران در آن می‌توانند خدمات هوش مصنوعی را جستجو کرده و هزینه آن را با توکن AGIX پرداخت کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند بدون نیاز به ساختن اپلیکیشن‌های کامل برای کاربران نهایی، از مدل‌ها و راهکارهای هوش مصنوعی درآمدزایی کنند. همچنین، توسعه‌دهندگان هم می‌توانند مدل‌ها و راهکارهای هوش مصنوعی را خریده و در اپلیکیشن‌های خودشان از آنها استفاده کنند.

AGIX که یکی از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی است، در حال حاضر 0.29 دلار قیمت دارد؛ اما قیمت آن در ژانویه 2018 به 1.85 دلار رسیده بود.

3. Ocean Protocol

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

  • نماد: Ocean
  • مارکت کپ: 271 میلیون دلار

یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی ، Ocean است. اوشن پروتکل، یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم است که به مشاغل و افراد امکان می‌دهد داده‌ها و خدمات داده محور را مبادله کرده و از این طریق درآمد کسب کنند. با استفاده از این سیستم، می‌توان داده‌ها را در اختیار استارتاپ‌ها و محققان قرار داد؛ بدون اینکه نیاز به واگذاری کامل آنها توسط مالک وجود داشته باشد.

قیمت Ocean که یکی دیگر از بهترین توکن های هوش مصنوعی AI است، در حال حاضر 0.47 دلار است؛ اما در نقطه اوج خودش در آوریل 2021 به 1.94 دلار رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارزهای متاورس

بهترین سایت های هوش مصنوعی

4. dKargo

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی
ترید با هوش مصنوعی
  • نماد: DKA
  • مارکت کپ: 116 میلیون دلار

یکی دیگر از بهترین ارز های هوش مصنوعی DKA است. dKargo بلاک‌چینی است که از هوش مصنوعی برای حل مشکل اعتماد در بخش لجستیک استفاده می‌کند. این کار با تأمین داده‌های معتبر به لطف ماهیت ماندگار تکنولوژی بلاک‌چین انجام می‌شود.

DKA، توکن بومی این پروژه، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه هوش مصنوعی است که قیمت آن در حال حاضر 0.0371 دلار است. قیمت این توکن در اوج آن یعنی در زمستان سال 2021، به 0.70 دلار رسیده بود.

5. iExec RLC

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

  • نماد: RLC
  • مارکت کپ: 109 میلیون دلار

در این بخش از معرفی بهترین ارزهای دیجیتال از نظر هوش مصنوعی به iExec می‌رسیم. iExec یک پلتفرم بلاک‌چین هوش مصنوعی است که به کاربران امکان می‌دهد از قدرت رایانشی خودشان درآمدزایی کرده و به منابع رایانشی تحت ابر دسترسی پیدا کنند.

RLC ارزدیجیتال بومی این پلتفرم، یکی دیگر از بهترین ارز های هوش مصنوعی است و کاربران می‌توانند از آن برای پرداخت هزینه خدمات این پلتفرم استفاده کنند. در حال حاضر قیمت RLC به 1.51 دلار رسیده که اوج آن در اکتبر 2021 یعنی 16.26 دلار بود.

بیشتر بخوانید:

طراحی لوگو با هوش مصنوعی

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

6. Numeraire

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی
توکن های هوش مصنوعی
  • نماد: NMR
  • مارکت کپ: 101 میلیون دلار

Numerai یک شبکه بلاک‌چین هوش مصنوعی است که نقش یک صندوق پوشش ریسک را بازی می‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بازار جهانی بورس و ترید با هوش مصنوعی کمک می‌کند.

NMR ارز بومی این پلتفرم، که یکی دیگر از توکن های هوش مصنوعی است، به اجرای تراکنش‌ها در این شبکه کمک می‌کند. در حال حاضر، قیمت این توکن 16.25 دلار است که با اوج آن در سال 2017 یعنی 168.49 دلار فاصله قابل توجهی پیدا کرده است.

7. Artificial Liquid Intelligence

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

  • نماد: ALI
  • مارکت کپ: 62 میلیون دلار

Artificial Liquid Intelligence ارایه دهنده یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی با نماد ALI است. این پروژه روی NFTهای هوشمند یا به اختصار iNFT کار می‌کند. این توکن‌های تعویض ناپذیر آواتارهایی هستند که از هوش مصنوعی برای تعامل با افراد استفاده می‌کنند. این NFTها دارای انیمیشن‌ها و صداهایی هستند که توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

در حال حاضر، ALI که یکی از بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی است، با قیمت 0.017 دلار معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اتریوم در سال 2023

پیش بینی دوج کوین در سال 2023

8. Fetch.ai

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی
بهترین توکن های هوش مصنوعی AI

نماد: FET

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال از نظر هوش مصنوعی را با FET به پایان می‌رسانیم. پروژه Fetch.ai سعی دارد با کمک تکنولوژی بلاک‌چین، دنیای اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء را ایجاد کند. همچنین، این پروژه قصد دارد با استقرار یکسری عامل هوشمند، به کاربران برای ترید با هوش مصنوعی کمک کند. این قابلیت‌ها با کمک فناوری یادگیری ماشینی طراحی شده‌اند.

Fetch.ai شبکه دیگری است که کاملاً غیرمتمرکز بوده و از هوش مصنوعی برای ساختن یک “دفتر کل هوشمند” استفاده می‌کند که امکان برقراری ارتباط ماشین به ماشین را فراهم می‌کند. ارزش بازار توکن Fetch.ai که یکی دیگر از بهترین توکن های هوش مصنوعی AI است، در بهار امسال به بیشتر از 211 میلیون دلار رسیده بود.

جمع‌بندی

در این مطلب، با بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی آشنا شدید. امروزه، هوش مصنوعی کاربردهای قابل توجهی در صنایع مختلف از جمله بازار ارزدیجیتال پیدا کرده است. اکوسیستم ارزهای دیجیتال از نظر ترکیب تکنولوژی بلاک‌چین با سایر فناوری‌های نوظهور بسیار خوب عمل کرده است.

با کمک هوش مصنوعی می‌توان خیلی از قابلیت‌های بلاک‌چین و کریپتو را ارتقاء داد و حتی بعضی از پلتفرم‌ها امکان ترید با هوش مصنوعی را فراهم کرده‌اند.

با در نظر گرفتن این حقایق، احتمال زیادی وجود دارد که در آینده، تکنولوژی بلاک‌چین و هوش مصنوعی بیشتر و بیشتر به هم نزدیک شوند. این یعنی احتمالاً توکن های هوش مصنوعی روزبروز اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. اما اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در این حوزه به هر شکل و فرمی از جمله خرید رمز ارزهای متاورس هستید، باید ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید. معامله ارزهای دیجیتال همیشه با ریسک‌های خاصی همراه بود و این واقعیت، در رابطه با بهترین ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی هم صدق می‌کند. پس پیش از هر اقدامی برای سرمایه‌گذاری به این نکته مهم توجه داشته باشید.

سوالات متداول

بهترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی کدام است؟

نمی‌توان گفت که یک ارز خاص، بهترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی است؛ چون هر یک از بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه هوش مصنوعی قابلیت‌ها و رویکرد خاصی برای حل یک مشکل خاص دارند. ممکن است چند روش خاص برای حل یک مسئله، به یک اندازه خوب باشند.

بهترین توکن های هوش مصنوعی AI کدام توکن‌ها هستند؟

از جمله بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی می‌توان به گراف، SingularityNET،Fetch ،Ocean ،iExec RLC اشاره کرد.

آیا ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی امنیت دارند؟

ایمن بودن ارزهای دیجیتال (در برابر هکرها یا نوسان بازار کریپتو) بستگی به شیوه نگه داشتن این ارزها و روش مدیریت ریسک شما دارد. قطعاً هیچ ارزی حتی بیت‌کوین در برابر نوسان بازار ایمن نیست. برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال خودتان در برابر هکرها هم می‌توانید از والت‌های سرد و معتبر استفاده کنید.

کدام یک از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی پتانسیل رشد انفجاری را دارند؟

پیش‌بینی آینده در دنیای ارزهای دیجیتال کار بسیار سختی است؛ اما پروژه‌هایی مثل گراف، اوشن پروتکل و SingularityNET تا به امروز کاربردهای خوب و عملکرد امیدوارکننده‌ای ارائه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

منبع:  forbes

نظر شما درباره بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ شما ترجیح می‌دهید روی کدام ارزها سرمایه‌گذاری کنید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر